کد مطلب: ۳۹۲۳۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توقف خط تولید سایپا دیزل / زیان انباشته این خودروساز ۷ برابر سرمایه‌اش شد

توقف خط تولید سایپا دیزل / زیان انباشته این خودروساز 7 برابر سرمایه‌اش شد

سایپا دیزل که از ابتدای سال جاری روند نزولی را در تولید خود اعمال کرده، در تیر ماه امسال این میزان را به صفر رسانده است. گزارش عملکرد سه‌ماهه سایپا دیزل در بهار امسال نشان می‌دهد زیان انباشته این خودروساز به حدود دو هزار میلیارد تومان رسیده که حدود 7.5 برابر سرمایه‌اش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تازه‌ترین گزارش عملکرد ماهانه سایپا دیزل که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از وضعیت این خودروساز کشور است.

بر اساس بررسی تجارت‌نیوز، سایپا دیزل که از ابتدای سال جاری روند نزولی را در تولید خود اعمال کرده، در تیر ماه امسال تولید را به صفر رسانده است.

یک کارشناس بخش فروش این خودروساز علت صفر بودن تولید سایپا دیزل در تیر ماه امسال را کمبود مواد اولیه (SKD) و نرسیدن آنها به خط تولید بیان و عنوان کرد که به علت تحریم‌ها دسترسی به قطعات با اخلال مواجه بوده و از سویی در گمرک نیز ترخیص این قطعات با مشکلی روبرو است.

سایپا دیزل در در دوره یک‌ماهه منتهی به تیرماه امسال از محل فروش محصولاتش 9.5 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل کاهش 38 درصدی داشته است.

میزان تولید سایپا دیزل در تیرماه سال گذشته 217 دستگاه کامیون بوده که این میزان در تیر ماه امسال به صفر رسیده است.

به همین ترتیب میزان فروش محصولات سایپا دیزل نیز در تی رماه امسال نسبت به سال گذشته کاهش شدید داشته است. فروش سایپا دیزل در تیر ماه سال گذشته بیش از 500 دستگاه کامیون بوده، در حالی که این مقدار در تیر ماه امسال تنها به 34 دستگاه رسیده است.

6546

میزان تولید و فروش محصولات سایپا دیزل در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل به ترتیب افت 100 درصدی و رشد 21 درصدی داشته و از سوی دیگر، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات با افت 38 درصدی همراه بوده است.

میزان درآمد حاصل از فروش محصولات ایران‌خودرو با 38 درصد افت از 15.4 میلیارد تومان در خرداد ماه امسال به کمتر از 10 میلیارد تومان در تیر ماه رسیده است.

سایپا دیزل در چهار ماهه نخست سال جاری 100 دستگاه کامیون تولید کرده و طی همین دوره 209 دستگاه از محصولاتش را در مجموع معادل 105 میلیارد تومان به فروش رسانده است.

مجموع تولیدات سایپا دیزل در چهار ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از 93 درصد افت داشته و از 1389 دستگاه به تنها 100 دستگاه رسیده است.

گزارش عملکرد سه‌ماهه سایپا دیزل در بهار امسال نشان می‌دهد زیان انباشته این خودروساز به حدود دو هزار میلیارد تومان رسیده که حدود 7.5 برابر سرمایه‌اش است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.