کد مطلب: ۵۸۶۲۵۷

تولید لوازم خانگی امسال به ۱۶٫۵ میلیون دستگاه می‌رسد

تولید لوازم خانگی امسال به ۱۶٫۵ میلیون دستگاه می‌رسد

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: تولید لوازم خانگی از ۱۱ میلیون دستگاه در سال ۹۶ به ۱۶٫۵ میلیون دستگاه در سال جاری می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی صادقی‌ نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت امروز در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت در وزارت صنعت گفت:‌ سال ۹۶ که محدودیت ارزی نبود و تحریم هم گسترده نشده بود، تولید لوازم خانگی به ۱۱ میلیون دستگاه رسید و از ۳۰ خرداد ۹۷ که ممنوعیت واردات ۱۵۰۰ قلم کالای ساخته شده ابلاغ شد از جمله واردات لوازم‌خانگی هم ممنوع شد. در سال بعدی تولید به ۸ میلیون دستگاه رسید و سال ۹۹ تولید به ۱۵٫۵ میلیون دستگاه رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۶٫۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شود.

وی گفت:‌ ظرفیت نصب شده تولید لوازم‌خانگی در کشور ما به حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون دستگاه است اما از این ظرفیت به طور کامل استفاده نمی‌شد و در شرایط تحریم و مشکلات ارزی تولیدکنندگان ما تلاش کردند ظرفیت خالی را تکمیل کنند به عنوان مثال سال قبل و در دولت قبلی دو مجموعه ایرانی توانستند در ابتدا و انتهای سال خط تولید ۳۰۰ هزار یخچال و فریزر را راه‌اندازی کنند که در این دو مجموعه دو خط ۳۰۰ هزار دستگاهی یخچال راه‌اندازی شد.

در این مراسم سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد گلایه تولیدکنندگان درباره قاچاق لوازم‌خانگی گفت:‌سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم از اول مهرماه شروع کردیم تا جریان کالاها و جریان مالی کالاها را تا آخر آذرماه رصد کنیم.

وی همچنین در مورد مواد اولیه گفت: بازار پایه فولاد و پتروشیمی که در بخش لوازم‌خانگی وجود دارد در داخل کشور وجود دارد سهمیه‌ها، رانت‌ها و امضاء‌های طلایی در این بخش برداشته می‌شود.

وزیر صنعت از تهیه آئین‌نامه‌ای خبر داد که از امروز اجرا می‌شود و در بخش صنعت مزیت‌هایی برای تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در نظر گرفته می‌شود همچنین با تقسیم کار و تولید انبوه موافق هستم و ما تلاش می‌کنیم در قوانین نظارت کنیم و برای تولیدکنندگان تسهیل‌گری انجام دهیم تقسیم کار، تهیه استانداردها در لوازم‌خانگی حرف درستی است و تلاش می‌کنیم استانداردها در صنعت لوازم خانگی را ارتقاء دهیم.

به گفته وزیر صنعت، قرار است اهداف کیفیت، قیمت و صادرات لوازم خانگی تا ۱۵ آبان ماه مشخص شود، صنعت لوازم‌خانگی در کشور ما بالغ است و ظرفیت فراوانی دارد.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه صنایع و معادن را در صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.