کد مطلب: ۴۲۸۳۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشمولان مسکن ملی چطور ثبت نام خود را تکمیل کنند؟ / اعلام زمان‌بندی و مدارک مورد نیاز نام‌نویسی

مشمولان مسکن ملی چطور ثبت نام خود را تکمیل کنند؟ / اعلام زمان‌بندی و مدارک مورد نیاز نام‌نویسی

تکمیل اطلاعات و بارگزاری مدارک برای متقاضیانی که پیامک تایید ثبت نام را دریافت کرده‌اند از روز 16 بهمن ماه آغاز شده و براساس برنامه زمان‌بندی تا روز 26 اسفند ماه ادامه دارد. جزئیات ثبت نام و مدارک مورد نیاز را در این گزارش بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاع‌رسانی به شمولان دریافت مسکن ملی از یکشنبه 14 بهمن ماه آغاز شد، همچنین براساس اطلاعیه پایگاه خبری وزارت راه و شهر‌سازی به تاییدشدگان اعلام شد که برای تکمیل مدارک و ثبت نام نهایی در روز 16 بهمن ماه به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند.

اما سامانه در ساعات ابتدایی فعالیت خود در روز 16 بهمن ماه با اختلال مواجه شد.

متقاضیان طرح مسکن ملی که برای تکمیل مدارک پیامکی دریافت نکرده‌اند، مشمول دریافت مسکن اقدام ملی نشده‌اند. این دسته افراد در صورت اعتراض می‌توانند از تاریخ یکم اسفند ماه تا 10 اسفند ماه با مراجعه به سامانه مسکن ملی از چگونگی پیگیری کسب اطلاع کنند.

برنامه زمان‌بندی تکمیل ثبت نام

وزارت راه برای تکمیل ثبت نام تاییدشدگان دریافت مسکن ملی در شهرهای جدید و شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت شرایطی را تعیین کرده است.

کسانی که برای خانه‌دار شدن در شهرهای جدید ثبت‌نام کرده‌اند براساس جدول زمانی حروف الفبا که وزارت راه منتشر کرده از روز 15 بهمن ماه آغاز شده و تا روز 26 اسفند ماه ادامه دارد.

در خصوص مراجعه متقاضیان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده در شهرهای باالی 100 هزار نفر نیز برنامه زمانبندی از روز 16 تا 30 بهمن ماه تعیین شده است، اما تنها برای متقاضیان در استان ایلام از روز 16 به بهمن ماه تا 20 اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

برای متقضیان سایر شهرهای نیز جدول زمان‌بندی به این شرح است:

بندی1

زمان تکمیل اطلاعات دریافت مسکن ملی.

چه مدارکی برای ثبت نام لازم است؟

همچنین در اطلاعیه روز 16 بهمن ماه مدارک مورد نیاز اعلام شده است که شامل اصل و فایل اسکن از اصل تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل (فرمت JPG با حجم 200k)، اصل و فایل اسکن از اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل (فرمت JPG با حجم 200k)، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی کفالت(سرپرستی) درصورت ضرورت (فرمت JPG با حجم 200k)، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی سابقه سکونت در پنج سال اخیر(گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیل فرزندان، سابقه بیمه) (فرمت JPG با حجم 200k) و تعهدنامه محضری مبنی بر دارا بودن شرایط به شرح فایل پیوست.

در این اطلاعیه در خصوص مرحله بعدی ثبت نام آمده است: متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی که درسایر شهرها ثبت نام نموده‌اند، پس از دریافت پیام کوتاه از طرف بنیاد مسکن جهت بارگذاری مدارک در سامانه و حضور در شعب بنیاد مسکن شهر محل تقاضا دعوت خواهند شد.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی پیش‌تر اعلام کرده بود بیش از ۲۴۰ هزار واحد در شهرهای مختلف کشور و ۲۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ثبت نام کردند که به طور متوسط ۵۸ درصد (حدود ۱۴۰ هزار نفر) در کل کشور واجد شرایط شناخته شده‌اند.

همچنین وی علت ردصلاحیت 42 درصد متقاضیان را نداشتن فرم «ج»، مالکیت شخصی و شرایط اخذ تسهیلات عنوان کرد.

در ثبت‌نام مرحله اول، استان‌های اردبیل با ۶۶ درصد، خوزستان با ۶۴ درصد و استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان مشترکا با ۶۲ درصد بیشترین متقاضیان واجدشرایط را به خود اختصاص دادند.

استان‌های سمنان با ۳۵ درصد، خراسان جنوبی با ۳۹ درصد و استان مرکزی با ۴۱ درصد کمترین آمار متقاضی واجدشرایط را در مرحله اول ثبت نام به خود اختصاص دادند. در استان تهران ۴۶.۵ درصد واجد شرایط شناخته شده و ۵۳.۵ درصد جزو حذف‌شدگان بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • faeze

    من میخواهم ثبت نام کنم باید از کافی نت ثبت نام کنم

  • ناشناس

    سلام من تعهدنامه محضری رو باید به کجا تحویل بدم لطفا راهنمایی کنید

    • ناشناس

      همون شهری که قراره مسکن ملی براتون بسازن شرکت عمران

  • مهدی

    سلام چرا ما اجاره نشینیم نمی توانیم ثبت نام مسکن ملی انجام بدیم چه کارکنیم

  • ناشناس

    سلام ثبت نام کردم همه چیزهایی که ازمن خواست پرکردم فقط شماره سری شناسنامه راننوشتم خواستم ببینم تاکجای ثبت نام هستم سپاسگزارم

  • مریم

    سلام من برای یک نفر ثبت نام کردم ولی حواسم نبود مشخصات بچه هارو بزنم فقط همسرشو زدم الان هنوز استعلام نشده ولی نمیشه ویرایشش کرد چطور بچه هارو اضافه کنم توروخدا کمکم کنید

    • ناشناس

      سلام ویرایش داره

  • ناشناس

    آخه ثبت نام که اینطوری نمیشه،همه که نمی توانند الان من عکس مدارکوچهطوربدم،

  • کاظم

    سلام برام پیامک اومده برای تشکیل پرونده به دفتر پیشخوان مراجعه کنم یعنی طرح شامل من شده؟ وپول واریز کنم؟ مراحل بعدیش چیه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  • ناشناس

    محلی جهت اپلود کپی مدارک نیست کجا باید اپلود کنم

  • پارسا

    ما تو سایت زده بود در حال بررسی مدارکمون رو بارگذاری کردیم یه هفته پیش و تا الان هیچ پیامکی برامون نیومده کی پیامک میاد ما تایید شدیم یا نه؟؟؟هیچی واضح نیس

  • ناشناس

    مسکن ملی ثبت نام کردم. برای من رد درخواست زده
    و نوشته رسید کارت ملی رو بارگذاری کنید (کارت ملی قدیمی هست و همونو گذاشته بودم)
    ولی نکته اینجاست که جایی برای بارگذاری مجدد وجود نداره
    چه باید کرد؟ کسی میدونه؟