کد مطلب: ۴۱۹۱۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعلام نتایج مسکن ملی تا چند هفته‌ دیگر / مرحله اول ثبت‌نام‌ها چگونه به پایان رسید؟

اعلام نتایج مسکن ملی تا چند هفته‌ دیگر / مرحله اول ثبت‌نام‌ها چگونه به پایان رسید؟

ثبت نام اولیه مسکن ملی در میانه هفته جاری به پایان رسید، بنا به اعلام معاون وزیر راه 260 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و نتیجه پایش متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی در هفته‌های آتی انجام و نتیجه اعلام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موضوع طرح مسکن ملی از شهریور ماه آغاز شد، اما از آبان ماه وارد فاز جدی شد. ثبت نام استانی از روز 21 آبان ماه در سامانه https://tem.mrud.ir/ آغاز شد.

نام نویسی آخرین گروه استانی شنبه هفته جاری برای استان‌های البرز، قزوین، البرز و ظرفیت مجدد برای برخی از شهرها ادامه شروع شد و زمان نام‌نویسی در این شهرها در روز دوم دی ماه به پایان رسید.

در جریان اولین مرحله طرح مسکن ملی ، اعتراض‌های بسیاری از سوی متقاضیان نام‌نویسی در این طرح شد.

بیشتر این اعتراض‌ها به این سمت بود که ظرفیت‌ها بسیار محدود و سامانه در شروع ثبت نام‌ها با اختلال مواجه شده بود.

در حالی که این طرح با شعار مسکن برای قشر ضعیت جلو آمد، اما شروط این طرح از قبیل تسهیلات با سود 18 درصدی، پرداخت اقساط یک میلیون و 700 هزار تومانی این گزاره را می‎رساند که اقشار طبقه ضعیف نمی‌توانند برای این طرح اقدام کنند.

از ابتدا مطرح شدن مسکن ملی در اخبار انتقادات را به همراه داشت.

در نهایت محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به هدف نبودن قشر ضعیف در این طرح اعتراف کرد.

وی در میانه آذر ماه وقتی ثبت نام تعدادی از استان‌ها انجام شده بود گفت: اجرای طرح ملی مسکن در کلان‌شهرها با معضل روبه رو است، زیرا زمین گران است و از سوی دیگر زمین دولتی وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان برای جامعه هدف -قشر متوسط به پایین- مسکن ساخت.

در حالی که وزیر راه و شهرسازی بر هدف بودن قشر متوسط در این طرح تاکید دارد اما محمود محمودزاده، معاون وی در روز دوم دی ماه گفت: در اقدام ملی مسکن دولت و وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و متوسط گام برداشته است.

اما وی در روز سوم دی ماه اعلام کرد: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ برنامه ریزی شده است.

طبق اعلام محمودزاده از آخرین آمارهای ثبت نام کنندگان مسکن ملی، در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان و ۵۳۸ شهر در مجموع ۲۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند. از این میزان ۲۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده و ۲۴۰ هزار نفر در سایر بافت‌ها ثبت‌نام شدند.

معاون وزیر راه همچنین اعلام کرده است: پایش متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی در هفته‌های آتی انجام و نتیجه اعلام خواهد شد.

از آن جایی که احتمالا بخشی از ثبت نام‌کنندگان مشمول این طرح نشوند به نظر می‌رسد احتمالا در هفته‌های آینده فرصت ثبت نام برای برخی از کسانی که نتوانستند نام‌نویسی کنند فراهم شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من تو زندگی33 ساله ام هنوز سود 18% نداشتم
    والا تو رفاه میبودیم .
    واقعا جای تامل داره.

  • ناشناس

    همه جوانان مستاجرنمیگیرن کسانی که صاحب خونه هستن زاسندهای قولنامه باز صاحب خونه میشن