کد مطلب: ۴۲۷۶۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعلام مشمولان مسکن ملی از امروز / ارسال پیامک به متقاضیان آغاز شد

اعلام مشمولان مسکن ملی از امروز /  ارسال پیامک به متقاضیان آغاز شد

برای پذیرفته‌شدگان طرح مسکن ملی از امروز ۱۴ بهمن ماه پیامکی ارسال می‌شود تا متقاضیان واجد شرایط برای تکمیل پرونده‌های خود و معرفی به بانک اقدام کنند، براساس آمارهای وزارت راه‌وشهرسازی حدود 140 هزار نفر مشمول مسکن ملی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح اقدام ملی تولید مسکن، پروژه دولت روحانی برای خانه‌دار کردن مردم است که از ابتدای سال جاری از آن صحبت و در شهریور ماه به صورت پایلوت در استان کرمان اجرا شد، اما ثبت نام آن برای همه‌ استان‌های کشور از میانه آبان ماه آغاز شد و در روز دوم دی ماه ثبت نام اولیه متقاضیان دریافت به پایان رسید.

حال پس از گذشت حدود 40 روز اطلاعات متقاضیان پالایش شده است و درباره کسانی که در طرح نام‌نویسی شرکت کرده‌اند تعیین تکلیف شده‌اند.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر‌سازی محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرده است: در بخش اول پروژه اقدام ملی که در حدود ۴۰ میلیون مترمربع زیربنا احداث می‌شود، بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.

همچنین تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار واحد در شهرهای مختلف کشور و ۲۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ثبت نام کردند که به طور متوسط ۵۸ درصد (حدود 140 هزار نفر) در کل کشور واجد شرایط شناخته شده‌اند.

آنطور که محمودزاده اظهار کرده، برای پذیرفته‌شدگان از امروز ۱۴ بهمن ماه پیامکی ارسال می‌شود تا متقاضیان واجد شرایط برای تکمیل پرونده‌های خود و معرفی به بانک اقدام کنند، همچنین کسانی که پیامک تایید را دریافت نمی‌کنند می‌تواند از اول اسفند با مراجعه به سایت طرح ملی مسکن اعتراض خود را ثبت کنند.

این متقاضیان پس از دریافت پیامک با کد رهگیری وارد سامانه طرح ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir شده و اقدام به تکمیل مدارک خود می‌کنند. بر این اساس این افراد به ادارات راه‌وشهرسازی استان‌ها مراجعه کرده و مدارک مربوط به سابقه سکونت و مستندات بارگذاری شده در سایت کنترل می‌شود.

معاون وزیر راه همچنین عنوان کرده است: آورده متقاضیان در طرح ملی مسکن 30 تا 40 میلیون تومان بر اساس مساحت واحد است، ضمن این‌که 100 میلیون تومان وام به آنها پرداخت خواهد شد.
طبق گفته وی، براساس پایش صورت گرفته استان‌های اردبیل با 66 درصد، خوزستان 64 درصد، سیستان وبلوچستان و کرمانشاه با 62درصد بیشترین درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط بودند و استان‌های سمنان با 35 درصد، خراسان جنوبی 39درصد، مرکزی 41درصد کمترین افراد واجد شرایط این طرح بودند.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی، ابتدای هفته گذشته در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد که نتیجه اولین مرحله ثبت نام مسکن ملی از پنجشنبه 10 بهمن ماه آغاز می‌شود و اطلاع‌رسانی به واجدین شرایط تا قبل از ۱۵ بهمن ماه به پایان می‌رسد.

محمودزاده در خصوص حذف 42 درصد از متقاضیان گفت: بیشتر افراد حذف شده به علت نداشتن فرم «ج» مشمول نشده‌اند، مالکیت شخصی و شرایط اخذ تسهیلات نیز از دیگر مولفه‌های مشمول نشدن این افراد است.

این طرح می‌تواند بازار خوبی را برای تولیدکنندگان مصالح، سازندگان اقتصاد، اشتغال و مهمتر از همه پایین آوردن قیمت تمام شده برای متقاضیان مسکن به همراه داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داود محمدی

    سلام بازنشسته تامین اجتماعی هستم چهارفرزند وداماد‌ ونوه که الان سه جوان بیکار خودم هم بیکار وبدنبال ترکش در صورتم و زانو هستم سی وهفت ساله اجاره میدهم که میتوانیدبررسی کنید

  • سجادصفاری

    من تمام شرایط رو دارم.منزل شخصی ندارم.سابقه سکونت هم دارم.لطفا سامانه اعتراض قرار بدین توی سایت.ممنون