کد مطلب: ۴۵۰۶۸۶

همتی:

وضعیت امروز بازارها سخت‌تر از تابستان ۹۷ نیست / ثبات به بازار برمی‌گردد

وضعیت امروز بازارها سخت‌تر از تابستان ۹۷ نیست / ثبات به بازار برمی‌گردد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و تورم هدف اعلام خواهد شد، گفت: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشور حتما سخت‌تر از مرداد و شهریور ۹۷ نیست و با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی و سایر بخش‌های اقتصادی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتما سخت‌تر از مرداد و شهریور ۹۷ نیست. در آن روزها با شروع و تشدید تحریم‌های آمریکا، بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی‌ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم‌های بسیار بالا رسید.

ولی، با مدیریت بازارها و تدابیری که به کار گرفته شد، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ‌های بسیار پایین‌تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیرنفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد.

این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سه‌ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا، انتظارات تورمی را بالا برده است. در روزهای آتی پیش‌بینی‌های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و تورم هدف اعلام خواهد شد.

محاسبات و برآوردهای اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می‌شود. همانطور که قبلا گفتم شرایط دشوار است، لیکن روند در حال بهبود و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته‌های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست و امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز، اعلام می‌کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

همراهی مردم عزیز و فعالان اقتصادی در بخش‌های تولید و صادرات، این بار نیز پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزارانشان خواهد بود.

همتی 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلیمی

    این حرفها فقط برای اروم کردم مردم هست، که سمت خرید طلا و ارز هجوم نبرن، وگرنه در عمل همه چی رفته بالا.

  • ناشناس

    از دلار 3500 تومان میگن اوضاع تحت کنترله

  • ناشناس

    سکه شده ۷۵۰۰ کجایی فقط حرف میزنی

  • ناشناس

    جناب همتی دلار که ۱۲ تومان بود فرمودید هرکس سرمایه گذاری روی ارز داشته باشد ضرر می کند و الان هم مثل یک مرد روی حرفتان ایستادید و همین فرمایش را می کنید ولله من یک بازنشسته هستم و پولی برای سرمایه گذاری ندارم ولی واقعا زندگی نسبی هم که داشتیم از دستمان رفته ،لطفا لطفا لطفا فکری بکنید

  • ناشناس

    خواب دیدی خیر باشه آقای رئیس !!!
    بعنوان کارشناس خدمتتون عرض می کنم :
    شما الان دوسال سرکاری وقتی اومدی دلار 11 هزار تومن بوده امروز شده 18 هزار تومن !!!
    نمیدونم منظورتون از بهتر بودن اوضاع الان چیه ؟؟؟
    نرخ رشد تورم قبل ازحضور شما در بانک مرکزی 25 درصدسالیانه بود اما بعد از حضور شما سال گذشته تورم 45 درصد بود پیش بینی امسال بالای 80 درصد و سه رقمی با توجه به قیمتها ؟؟؟
    تا زمانیکه بانک مرکزی به شکل مافیای مرکزی و بنگاهداری عمل می کند همین اوضاع است !
    سیاستهای غلط و پوسیده کنترل نقدینگی و شناورسازی قیمت ارز که غلط بودنشان سالهاست اثبات شده است و لجاجت و اصرار به ادامه سیاستهای غلط پولی و مالی درکشور توسط بانک مرکزی عامل اصلی نابسامانی فعلی است !

  • ج.ج

    آقای همتی : خواهشا دم از تجربه ی کاری و علمی نزنید ک اوضاع بی ریختر از این حرفهاست..

  • ناشناس

    اقای همتی بازم شروع کرد به چرت وپرت گفتن من نمیدونم اقای همتی مردمو چی فرض کرده اینقدر راحت دروغ می گه به خدا تو دروغ گفتن روی همه رو سفید کرده

  • ناشناس

    متاسفانه نمیدونم این آدمای باصطلاح صاحب تجربه از روی مردم خجالت نمیکشن ،صحبت اقای ریس بیشتر به جک شباهت داره تا یک گزارش وقول کارشناسی،توگفتی وماهم باورکردیم،بنظرم مثل قبلی، بری جایی پنهان بشی بهتره،نه وقت خودت رو تلف کن ونه وقت وحوصله مردم رو.

  • ناشناس

    سلام
    بابا نمیدونم چرا اینقدر ملت را اذیت می‌کنند
    پول مردم تو بانک اشغال شد ۲۰درصد سود سپرده میداد ۳۰۰درصد ارزش پول افت کرد
    الان یک خانه یک میلیاردی سال ۹۷ شده ۴میلیارد در حالی که پول مردم تو بانک همان مبلغی بود که سپرده کرده بود و دولت مقصر تورم است و ضرر و زیان مردم را کی و چطوری جبران خواهند کرد
    بزرگترین اشتباه دولت نرخ سود سپرده را آورد پایین همه هجوم بردند بازار ارز؛ ساختمان؛طلا و…..‌و حاصل آن گرانی و تورم و….‌‌

  • ناشناس

    چند کلمه از مادر عروس …ثبات به بازار بر میگردد..جانم مدیت