کد مطلب: ۳۴۱۸۲۶

ثبت سفارش واردات خودرو آزاد شد

ثبت سفارش واردات خودرو آزاد شد

هیئت دولت با صدور بخشنامه‌ای، ثبت سفارش واردات خودروهای دارای قبض انبار بدون رعایت سال ساخت را به به صورت بدون انتقال ارز بلامانع اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام برخی رسانه‌ها ثبت سفارش خودرو آزاد شد.

بر اساس بخشنامه هیئت دولت ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری بدون رعایت سال ساخت که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی هستند به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشا ارز به بانک مرکزی بلا مانع است. همچنین کلیه ثبت سفارش‌های قبلی خودرو لغو می‌شود.

بر این اساس، خودروهای با ارزش بیش از 40 هزار دلار با محاسبه و پرداخت 40 واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات، براساس شرایط بند یک این تصویب نامه قابل ثبت سفارش و ترخیص می‌باشند.

این مصوبه از این جهت حائز اهمیت است که اخیرا برخی واردکنندگان اقدام به وارد کردن خودرو به محدوده های گمرکی کرده و قبض انبار دریافت کرده‌اند.

براساس این مصوبه امکان ثبت سفارش برای خودروهای دارای قبض انبار ایجاد شده است. واردکنندگان خودرو می‌توانند ظرف مدت چهار ماه در خصوص ترخیص خودروهای وارد شده به گمرک اقدام کنند. آیا با این اقدام ممکن است اتفاقی در قیمت خودرو رخ دهد؟

25

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.