کد مطلب: ۵۸۱۹۱۳

احتمال ثبت نام جدید برای یارانه معیشتی

جاماندگان یارانه معیشتی منتظر باشند / یارانه جدید در راه است

جاماندگان یارانه معیشتی منتظر باشند / یارانه جدید در راه است

با وجود اعلام اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه وجود ندارد اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که این موضوع همچنان در حال بررسی است. به نظر می‌رسد هنوز این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از همان زمان پرداخت اولین یارانه معیشتی تعدادی از متقاضیان گلایه داشتند که درخواست آنها تایید نشده است. با این حال همچنان این طرح اجرا شد و معمولا هر ماه پس از پرداخت این یارانه، بار دیگر برخی انتقادات و گلایه‌های خود را مطرح کردند. حتی تعدادی از این متقاضیان نیز همچنان در انتظار اعلام ثبت نام جدید برای یارانه معیشتی هستند.

اخیرا نیز در پی انتشار خبری مبنی بر آغاز پیش‌ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب و اعلام کرد: در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ یارانه نقدی توسط این وزارتخانه اعلام نشده است. هرگونه اقدام در خصوص ثبت‌نام جاماندگان یارانه صرفا از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.با توجه به امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری از متقاضیان ثبت‌نام، تاکید می‌شود به پیامک‌های غیرمرتبط توجه نشود.

با این حال، با وجود اعلام اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه وجود ندارد اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که این موضوع همچنان در حال بررسی است. به نظر می‌رسد هنوز این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است.

حجت عبدالملکی در پاسخ به سوالی در مورد مطالبی که در فضای مجازی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی مطرح می‌شود، عنوان کرده است: طرحی در دولت در دست بررسی است که هنوز به نتیجه نرسیده و در حال طراحی و زمان‌بندی نحوه اجرای آن هستیم که هنوز هیچکدام نهایی نشده و در دست بررسی قرار دارد.

پیش از این نیز در ابتدای خرداد ماه، هیات وزیران مصوب کرد که به همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده شود که برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی ثبت‌نام کنند. طبق این طرح قرار بوده این فرصت ثبت‌نام فقط مختص یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نباشد و متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی بنزین نیز ثبت درخواست کنند. با این حال هنوز ثبت نام شروع نشده اما به نظر می‌رسد دولت ابراهیم رئیسی به دنبال این است که یارانه جدید را برای جاماندگان برقرار کند.

یارانه معیشتی دهم هر ماه پرداخت می‌شود. بر این اساس، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

آخرین اخبار تجارت‌نیوز را از کانال تلگرام آن دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آدم میشناسم که نزدیک به 10 میلیون تومان حقوق میگیره خونه و ماشین هم داره هم یارانه نقدی میگیره هم معیشتی این چه عدالتیه؟

  • ناشناس

    ما خانواده پنج نفره هستیم همسرم هم بیکاره اجاره نشین هم هستیم چرا یارانه معیشتی به ما تلغ نمیگیره

    • یونس

      بخدا عدالتی نیست.منم یک جوان بیکار که همه زندگیمو با وام درست کردم بابامم سرطان داشت عمل کردم همه زندگیمو خرج عملش کردم آخرم فوت شد.فقط من موندم با بدنیا بدهی وقسط بعد معیشتی هم نمی‌دن بما.آخه این چجور عدالتیه هیچی هم ندارم که بنامم باشه

  • یونس

    واقعا هیچ عدالتی نیست.من ۵تا وام گرفتم برای بدبختهام.پدرومادر مریضم خرجشون رو من میدم.خودمم زن و بچه دارم یک کارگر بیچاره بیش نیستم که نصف سال هم بیکارم.ولی معیشتی نداریم آخه به چی دلخوش باشیم دیگه از ما بدبخت تر کیه آخه؟هیچ جوابی هم نمیاد از۶۳۶۹.هرچی میزنم اصلا هیچ جوابی نمیاد نه کد رهگیری نه هیچ

  • ناشناس

    ماهم جاماندهایم فقط یک واحدکوچک داریم ماشین هم ندارم

  • رادین

    ما هم جا موندیم شوهرم مجبور شد به خاطر قرض ماشین بفروشه چون پولش اومد به حساب به خاطر اون به ما ندادن آخه چرا یه تحقیق نمیکنید ببینید چرا پول اوند چقد تو حساب مونده

  • ناشناس

    ما نه خونه داریم نه ماشین چیژی هم به ناممون نیس معیشتی نمیدن اخه چرا با ابن گرونی

  • امیر

    یکسال گذشت به من که مستاجرم و ماشین هم ندارم و یک کارگر ساده چرا باید به من تعلق نگیره

  • ناشناس

    من یک خانواده پنج نفره دارم شوهرم دست فروشی داره به خاطر شرایط کاریش کارت خوان داریم اما به ما معیشتی تعلق نگرفت اقدام کردیم میگن چون کارت خوان به اسم سرپرست خانواده هسته نمیدن آخه این انصافه

  • بهزادشولی

    من خانواده 4نفرهستم ماشین ندارم خونه ندارم مستاجر هستم بیکارم هستم یارانه نقدی جامانده ام .یارانه معشیتی هم ندارم هیچ نوع بیمه ای هم ندارم لطفا بیگیری کنید.کدملی 1

  • ناشناس

    بخدا حق نیست عدالت نیست ماهم انسانیم