کد مطلب: ۵۸۴۷۸۰

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ گرین کارت آمریکا

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ گرین کارت آمریکا

پروسه ثبت نام و اخذ ویزای گرین کارت یک فرآیند دو ساله است. این فرآیند از زمان ثبت نام لاتاری تا اعلام نتایج و به دنبال آن مصاحبه سفارت و در نهایت اخذ گرین کارت دو سال طول می‌کشد.

دولت ایالات متحده هر ساله از طریق قرعه‌کشی لاتاری به ۵۵۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان گرین کارت می‌دهد. ساکنین کسورهای مختلف جهان شانس این را دارند که در قرعه‌کشی لاتاری شرکت و از این شانس ویژه برای دریافت گرین کارت استفاده کنند. لاتاری یک فرصت بزرگ برای اخذ اقامت دائم آمریکا است و بخش بزرگی از برنده شدن در آن به نحوه ثبت نام لاتاری بستگی دارد. برندگان لاتاری پس از گذر از مراحل اخذ گرین کارت، می‌توانند آزادانه در خاک آمریکا به کار و تحصیل بپردازند.

مدارک ثبت نام لاتاری ۱۴۰۰

اگر قصد شرکت در لاتاری ۲۰۲۳ را دارید بهتر است در ابتدا با شرایط ثبت نام لاتاری آشنا شوید. متقاضیان ثبت نام لاتاری امسال باید حداقل دو شرطی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را داشته باشند. برای ثبت نام لاتاری باید ۱۸ سال به بالا باشید. مدرک تحصیلی از دیگر شرایط ثبت نام می‌باشد. متقاصیان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ باید دارای حداقل مدرک دیپلم ۱۲ ساله و یا بالاتر باشند. اگر مدرک تحصیلی شما زیردیپلم است می‌بایست دو سال سابقه کار قابل اثبات در پنج سال گذشته داشته باشید. همچنین، تخصص شما باید براساس شرایط اداره کار آمریکا باشد. یکی از شرایط شرکت در لاتاری گرین کارت امسال این است که شما جزو اتباع کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری باشید. لیست کشورهای مجاز و غیرمجاز هر ساله توسط اداره مهاجرت ایالات متحده منتشر می‌شود. کشور ما ایران هر ساله جزو کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری بوده است.

با این اوصاف بهتر است افراد پیش از رسیدن به زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ که امسال انجام می‌شود، شرایط لازم را برای خود فراهم کنند و مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری نمایند. تنها در این صورت است که می‌توانند از موفقیت‌آمیز بودن ثبت نام خود مطمئن شوند. بر خلاف باور بسیاری از افراد، برای شرکت ثبت نام لاتاری گرین کارت نیازی به مدرک زبان انگلیسی نخواهید داشت. بدیهی است که برندگان لاتاری پس از دریافت ویزا و برای زندگی در آمریکا به دانش زبان انگلیسی نسبی نیاز خواهند داشت و برای آن نیز فرصت کافی دارند. فرایند اخذ ویزا پس از برنده شدن حدودا دو سال زمان می‌برد و برندگان می‌توانند در این مدت نسبت به دریافت مدرک زبان انگلیسی خود اقدام کنند. اما چرا در سال ۲۰۲۱ باید برای لاتاری ۲۰۲۳ ثبت نام کنیم؟

ثبت نام لاتاری برای علاقه‌مندان مهاجرت به آمریکا

پروسه ثبت نام و اخذ ویزای گرین کارت یک فرآیند دو ساله است. این فرآیند از زمان ثبت نام لاتاری تا اعلام نتایج و به دنبال آن مصاحبه سفارت و در نهایت اخذ گرین کارت دو سال طول می‌کشد. افرادی که امسال در لاتاری ثبت نام می‌کنند، پس از برنده شدن در سال ۲۰۲۳ گرین کارتشان را دریافت خواهند کرد. به همین دلیل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ دو سال زودتر انجام می‌شود.

IMG 20211004 103350

لازم به ذکر است که ثبت نام اصولی و دقیق به همراه ارائه مدارک معتبر از قبیل پاسپورت و عکس مخصوص لاتاری شانس شما را برای شرکت در قرعه‌کشی افزایش می‌دهد. اگر متاهل باشید می‌توانید از دو شانس برای ثبت نام استفاده کنید. توجه داشته باشید، افرادی که به صورت مستقل یا نفر اصلی ثبت نام می‌کنند، باید شرایطی که در بالا ذکر شده را داشته باشند و مدارک لازم را فراهم کنند. هم چنین، افراد زیرمجموعه برای ثبت نام لاتاری تنها باید مشخصات فردی و عکس استاندارد ارائه دهند. بهتر است قبل از شروع ثبت نام لاتاری گرین کارت اطلاعات لازم را از کارشناسان مربوطه دریافت کنید. مشاوران لاتاری راه مهاجرت به ایالات متحده را برای شما هموار می‌سازند.

تاریخ دقیق ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳

ثبت نام لاتاری امسال همانند سال‌های گذشته از اواسط مهر ماه شروع می‌شود و به مدت یک ماه تا اواسط آبان ادامه خواهد داشت. متقاضیان شرکت در لاتاری ۲۰۲۳ می‌توانند از تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام گرین کارت لاتاری اقدام نمایند.

بهتر است ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنید، چرا که ترافیک سایت اصلی لاتاری در آن زمان زیاد است و ممکن است مشکلاتی در روند ثبت نام ایجاد شود. در نظر داشته باشید که معمولا ثبت نام تمدید نمی‌شود و در یک دوره یک ماهه انجام می‌شود. هرچه ثبت نام لاتاری زودتر انجام شود، مطمئن‌تر خواهد بود. اگر امسال پیش‌ثبت‌نام لاتاری را انجام دهید، هنگام آغاز قرعه‌کشی در اولویت ثبت نام قرار خواهید گرفت. به علاوه، اگر مدارک شما نقص داشت و یا کامل نبود فرصت دارید تا آنها تکمیل و اصلاح نمایید. نتایج لاتاری در اواسط اردیبهشت اعلام می‌شود و برندگان جهت دریافت گرین کارت آمریکا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

IMG 20211004 103424

بطور کلی، برای شرکت در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت باید واجد شرایط باشید، در غیر این صورت به راحتی از روند قرعه‌کشی حذف می‌شوید. دولت آمریکا به منظور حفظ تنوع نژادی در این کشور این قرعه کشی را هر سال برگزار می‌کند و از میان کشورهایی که مهاجران کمتری به آمریکا دارند به صورت تصادفی افرادی را انتخاب می‌کند. برندگان پس از مصاحبه و ارائه مدارک مورد نیاز گرین کارت دریافت می‌کنند و مزایای شهروندی این کشور بهره‌مند می‌شوند. هر سال افراد بسیاری به دلیل وارد کردن اطلاعات اشتباه از روند قرعه‌کشی حذف می‌شوند. برای جلوگیری از این قبیل اشتباهات قبل از ثبت نام از مشاوره‌های متخصصان باتجربه در زمینه ویزای لاتاری گرین کارت استفاده کنید تا این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید و از درست بودن ثبت نام خود مطمئن شوید. با ثبت نام درست و دقیق لاتاری نصف را دریافت گرین کارت را طی می‌کنید.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/diversity-visa-requirements

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    من باید زیر مجموعه پدرم ثبت نام کنم. اگر هم برنده بشم بابام نمیخواد مهاجرت کنه ولی من میخوام برم. میتونم تنهایی برم با این زیر مجموعه بابام هستم؟

    • ناشناس

      گرین کارت گرفتن به معنی مهاجرت وافعی نیست. هر 6 ماه یکبار بابا میاد سری بهت میزنه که گرین کارتش باطل نشه.

  • محمد

    من توجه افراد علاقمند به مهاجرت را به دو مطلب بسیار مهم جلب مى کنم و اگر نتوانید این دو موضوع را براى خودتان حل کنید به هیچ عنوان قصد مهاجرت نکنید.
    ۱- آشنائى به زبان انگلیسى در حد متوسط مکالمه٬ شنیدن و خواندن
    ۲- ماهر بودن در مشاغلى از قبیل بنائى٬ نجارى٬ جوشکارى٬ برقکارى٬ لوله کشى٬ راننده کامیون و تریلى چرا که شانس کاریابى این دست از مشاغل ده برابر مشاغلى از نوع برنامه نویس کامپیوتر٬ طراح و گرافیست وب سایت٬ و یا مشابه مى باشد و حداقل حقوق براى این گونه کارگران ماهر ۲۵ دلار در ساعت است.
    بنابراین روى اینکه شما مثلا حسابدارى انبار مى دانید یا کارمند دفترى درجه یک مى باشید به هیچ وجه حساب باز نکنید.

  • ناشناس

    در مورد نداشتن دیبلم که نوشته با 2 سال سابقه کار بدانید هر شغلی قابل قبول نیست. باید شغلی باشد که برای انجامش نیاز به دو سال تحصیل بوده باشد.

  • ناشناس

    برای مهندسی معدن امتیاز در لاتاری وجود دارد

    • ناشناس

      خیر

  • ناشناس

    دختر من متولد بهمن ۸۲هست ایا اونم میتونه جداگانه ثبت نام کنه ؟ سوال دوم اینکه آیا من میتونم اونم زیر تکلف خودم ثبت نامش کنم یا نمیشه ممنون میشم جواب بدین

    • ناشناس

      موقع ثبت نام رو حساب میکنن . زیر تکلف شما باید باشه. دستورالعمل کامل به فارسی در سایت وزارت خارجه امریکا هست. یک فایل pdf.

  • ناشناس

    دختر من ۴ماه دیگه ۱۸سالشه واگر الان ثبت نام کنم خودش باید ثبت نام کنه یا زیر تکلف من باشه چون قبولی لاتاری ۲۰۲۳هست اون موقع رو حساب میکنن یا موقع ثبت نام که ۱۸سالش باشه

    • امیر

      ملاک وضعیت فعلی شماست. پس الان قیم هستید

  • ناشناس

    سلام ایا برای زوج ،مرد 60 ساله و زن 57 ساله هر دو دیپلمه و سابقه کار در سفارت خدمه سفیر و آشپزی داشته باشند ایا میتوانند برای لاتاری اقدام کنند و کلا شانسی دارند؟

  • ناشناس

    سلام وقتتون بخیر
    من اعتبار پاسپورتم تموم شده امکانش هست الان ثبت نام کنم بعدا تمدید پاسپورت رو تمدید کنم؟؟

  • ناشناس

    دوستان تحت تکفل درست است نه تحت تکلف

  • علی

    با سلام. آیا امکان ثبت نام برای شخصی که پایان خدمت ندارد وجود دارد؟