کد مطلب: ۱۷۴۸۳۴

جابجایی مسافران هوایی ۱۹ درصد رشد یافته است

جابجایی مسافران هوایی 19 درصد رشد یافته است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سال گذشته جابجایی مسافر در بخش هوایی کشور 19 درصد رشد داشت، گفت: صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می‌کند.

علی عابدزاده به مناسبت روز جهانی هواپیمایی کشوری و بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی افزود: دانشکده هواپیمایی، هویت صنعت حمل‌ونقل هوایی است و چنانچه این هویت از صنعت گرفته شود، در واقع شناسنامه و هویت خود را از بین برده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: دانشکده صنعت هواپیمایی دارای دو بال علمی و حرفه‌ای‌گرایی است و باید همزمان با تقویت مباحث علمی، بال حرفه‌ای خود را تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم که برای علم و دانش هزینه کنیم و اگر سیاست‌گذاری ما درست باشد آینده خوبی پیش روی صنعت خواهد بود، تصریح کرد: ظرف 4 تا 5 سال اخیر ده‌ها شرکت دانش‌بنیان تشکیل شده و کارهای بزرگی توسط این شرکت‌ها صورت گرفته و خوشبختانه این دانش در حال ورود به صنعت هوایی است.

عابدزاده درباره جذب نیروهای انسانی در حال تحصیل به بازار کار صنعت حمل‌ونقل هوایی، گفت: بازار داخلی ایران بازاری 50 میلیونی بوده و پاسخگوی دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با صنعت هوانوردی است.

وی افزود: شبکه داخلی در برخی مسیرها قابلیت افزایش چند برابری را دارد؛ به عنوان مثال مسیر پروازی کیش اکنون به 14 نقطه متصل است و قابلیت اتصال به 50 نقطه هوایی کشور را دارد.

وی با اشاره به رفع برخی موانع پیش رو برای ارتقای صنعت حمل‌ونقل هوایی خاطرنشان کرد: ساختار اقتصادی صنعت حمل‌ونقل هوایی در گذشته ساختار بیمارگونه‌ای بود و اجازه شکوفایی استعدادها را نمی‌داد اما خوشبختانه با آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی زمینه‌های سرمایه‌گذاری واقعی در صنعت فراهم شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در کنار فشار تحریم‌ها که در طول سال‌های گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیرگذار بود، ما گرفتار بیماری واپسگرایی بودیم و سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان‌ده به شمار می‌رفت.

وی اظهار داشت: اما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در طول 2 سال گذشته، اکنون این بیماری از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتیم و به طور حتم تحولات شگرفی برای صنعت ایجاد خواهد شد، چرا که تاکنون این ساختار بیمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود.

عابدزاده با بیان اینکه صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می‌کند، افزود: مدل اداره سازمان، خطوط هوایی و فرودگاه‌ها در حال تغییر است، به گونه‌ای که در سال گذشته شاهد رشد 19 درصدی جابه‌جایی مسافر در بخش هوایی بودیم.

روز 16 آذر در ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است؛ این نامگذاری برای گرامیداشت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجویی است که در هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا پس از کودتای 28 مرداد، در تاریخ 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران کشته شدند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.