کد مطلب: ۵۷۵۱۸۳

جایگزین داروی قارچ سیاه اعلام شد

جایگزین داروی قارچ سیاه اعلام شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد پزشکان در نسخ بیماران مبتلا به قارچ سیاه داروهای جایگزین اعلام شده را تجویز کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین داروی آمفوتریسین بی تا اوایل هفته آتی، از پزشکان خواست تا تامین این دارو، در نسخ بیماران مبتلا به قارچ سیاه داروهای جایگزین را تجویز کنند.

دکتر سید حیدر محمدی اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف فرآورده آمفوتریسین بی لیپوزومال در درمان بیماری‌های قارچی، طی ۱۵ روز اخیر، این فرآورده معادل مصرف ۲ ماه کشور توزیع و عرضه شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: این دارو اوایل هفته آتی ترخیص و بلافاصله توزیع خواهد شد، لذا از پزشکان محترم درخواست می کنیم که فرآورده های جایگزین همانند کسپوفانجین، وریکونازول، فلوکونازول و پوساکونازول در موارد دارای اندیکاسیون به عنوان جایگزین فرآورده آمفوتریسین بی لیپوزومال تجویز کنند. ( ایسنا )

کرونا زمینه قارچ سیاه

زهرا ابطحیان، متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ بیماری‌های عفونی در نقص ایمنی به تجارت‌نیوز می‌گوید: «در بیماران مبتلا به کووید، برای آنها که بدحال هستند مجبور می‌شویم از کورتون با دز بالا استفاده کنیم. کورتون با دز بالا باعث می‌شود که قند بیماران بالا رود. یعنی در فردی که قبلا دیابت نداشته ممکن است دیابت ایجاد کند یا قند کنترل‌شده فرد از کنترل خارج شود. مصرف بالای کورتون در کنار دیابت کنترل نشده و قند بالا زمینه را برای عفونت قارچی متهاجم زیاد می‌کند.»

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید:«قارچ سیاه در سال‌های قبل هم شناسایی شده است. بیشتر هم در بیماران مبتلا به دیابت دیده می‌شود که قندهای کنترل‌نشده داشتند. سیستم ایمنی بدن این بیماران ضعیف شده و قارچ سیاه در سینوس و ریه آنها عفونت ایجاد کند.»

مهم‌ترین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه اختصاصی ویروس کرونا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پونه

    بجاش.مرگ.موش.بدیدید.خودتان.را.از.نداری.نداریم.نجات.بدید.تا.حالا.چی.داشتیم.جز.فقر.پیام.آوران.مرگ.خدا.قوت!!!!!!!

  • ناشناس

    خدایا خودت رحم کن

  • ناشناس

    تجارت نیوز لطفا پیگیری کنید بیمارستان امام خمینی اصلا به بیماران ما داروقارچ سیاه نمیدن. سوالم ک میپرسی میگن دارو توزیع شده حالا اینا نمیدن به بیمارا نمیدونم