کد مطلب: ۳۴۱۷۸۸

جریان‌شناسی انتخابات اتاق بازرگانی

جریان‌شناسی انتخابات اتاق بازرگانی

دوشنبه دهم دی ماه سال 1397 با انتشار آگهی برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، جریان‌های انتخاباتی پارلمان بخش خصوصی کشور رسما کلید خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به عنوان بازوی مشورتی سیاستگذاران کشور می‌توانند نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور ایفا کنند. اسفند ماه سال 1397 قرار است انتخابات این اتاق‌های بازرگانی برگزار شود. پس از برگزاری این انتخابات و مشخص شدن اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی استان‌های مختلف و معرفی نماینده‌های این اتاق‌ها به اتاق بازرگانی ایران، هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تشکیل خواهد شد.

سال 98 نیز با تشکیل هیات نمایندگان جدید اتاق بازرگانی ایران، انتخابات ریاست و هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.

رقابت‌های انتخاباتی بخش خصوصی سراسر کشور دوشنبه دهم دی ماه امسال کلید خورده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی را می‌توانید در سلسله اخبار انتخابات اتاق بازرگانی تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

تا پیش از برگزاری این انتخابات، پارلمان بخش خصوصی تاکنون چهار رئیس داشته است. علی نقی خاموشی اولین رئیس اتاق بازرگانی بوده که حدود سه دهه در این سمت مشغول بوده است. پس از آن در اواسط دهه 80 محمد نهاوندیان تا پیش از ورود به نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم ریاست اتاق ایران را برعهده داشت.

با خروج نهاوندیان از اتاق بازرگانی ایران، با برگزاری انتخابات در پارلمان بخش خصوصی این بار محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران شد. کسی که بعد از یک دوره یک ساله به دلیل بیماری از ادامه کار انصراف داد.

محسن جلال‌‌پور ، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران که سابقه حضور 20ساله در اتاق‌های بازرگانی را دارد، در دور جدید انتخابات حضور نخواهد داشت.

چهارمین نفری که تاکنون ریاست اتاق ایران را برعهده گرفته و در حال حاضر نیز این سمت را برعهده دارد، غلام‌حسین شافعی است.

اتاق بازرگانی تهران

در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور شاید انتخابات اتاق بازرگانی تهران را جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. در این اتاق نیز تاکنون کسانی مانند مسعود خوانساری، یحیی آل‌اسحاق، محمد نهاوندیان و محمد رضا بهزادیان به ریاست رسیده‌اند. از این بین مسعود خوانساری اعلام آمادگی کرده که مجددا در انتخابات پیش رو حضور خواهد داشت.

در آخرین انتخابات اتاق بازرگانی تهران ائتلاف برای فردا بیشترین کرسی را به دست آورد که از میان این گروه مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران شد. اما در دور جدید انتخابات باید دید این گروه می‌تواند انسجام خود را حفظ کند و مجددا بیشترین کرسی‌های هیات نمایندگان اتاق تهران را به دست بیاورد.

این گزارش به‌روزسانی خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    غیر از بدنه‌ی اصلی ارگانی رو دارای نقش قابل توجه در اقتصاد کشور بدونیم… عجیبه

  • ناشناس

    امیدوارم افرادی هدایت اتاق بازرگانی را بر عهده بگیرند که نمایندگان واقعی بخش خصوصی باشند نه آنکه هر کدام به نحوی به دولت متصل باشند.

  • ناشناس

    ما که چشممون از هیچی این مملکت دیگه اب نمیخوره اینم روش!

  • کارگر

    این انتخابات هم کار خودشونه!!

  • مردم بی لبخند

    انتخابات؟
    کدوم انتخابات؟
    یه اعتلاف و انتخاب رئیس
    و تامام

  • رای نهنده

    اینبار من رای نمیدم

  • ناشناس

    امیدوارم افرادی که انتخاب می‌ شن، قبل از انتخابات صلاحیتشون مورد تائید قرار بگیره.

  • فریبا تاجدینی

    امیدوارم در این دوره از انتخابات میدانی برای حضور جوانان و کارآفرینان ایجاد بشه. کشور قطعا نگاه نو و تازه می‌خواهد.

  • ناشناس

    همواره باید به اصلاح امور و شرایط امیدوار باشیم و احتمال بهتر شدن اوضاع با روی کار آمدن افراد شایسته را بدهیم؛ اما زمان زیادی طول می کشد که اقتصاد کشوری که قریب به 90 درصد آن دولتی است، بخش خصوصی بتواند اثرگذار باشد.همچنین در کشوری که بالاترین مقام اجرایی آن نتواند از فیلتر شدن تلگرام جلوگیری کند، زیاد نمیتوان به اثرگذاری بخش خصوصی در ساز و کار اقتصادی دلخوش بود.

  • ناشناس

    امیدوارم اتاق بازرگانی در این دوره نماینده فعالان کسب و کار باشه