کد مطلب: ۴۷۶۷۰۲

توضیحات قالیباف درباره جلسه غیرعلنی امروز / مجلس از بازار سرمایه حمایت می‌کند

توضیحات قالیباف درباره جلسه غیرعلنی امروز / مجلس از بازار سرمایه حمایت می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سرمایه و پول مردم در بورس باید مورد صیانت قرار گیرد، گفت: مجلس مصمم است که حمایت و تقویت لازم را در بازار سرمایه انجام دهد و تلاش کند هدایت نقدینگی به بورس به بخش تولیدی برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی درباره‌ی وضعیت بازار بورس به ارائه خلاصه گزارش این جلسه پرداخت و با تاکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از بازارهای سرمایه و بورس گفت: جلسه غیرعلنی امروز مجلس بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید و عمدتا متمرکز بر مسائل حوزه بازار سرمایه و بورس بود. مجلس مسائل اقتصادی را با اولویت در دستور کار قرار داده و به خصوص در روزهای اخیر به طور ویژه در حوزه کمیسیون‌های تخصصی و اقتصادی پیگیر حل مشکلات اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به اظهارات روسای کمیسیون‌ها، نمایندگان، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اولین نکته‌ای که مردم باید از آن مطلع باشند این است که مجلس مصمم است حمایت و تقویت لازم و تثبیت را در بازارهای بورس و سرمایه انجام دهد و تلاش کند هدایت نقدینگی در بازار بورس به سمت مسائل تولیدی برود و پروژه‌های صنعتی در بخش تجاری، کارخانجات و تولید در کشور رونق بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سرمایه و پول مردم در بورس باید مورد صیانت قرار گیرد این امر را از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: ما کمک‌های لازم به دولت برای تثبیت بورس را انجام می‌دهیم افزایش سرمایه هم از موضوعات جدی بود که در همین زمینه لایحه دو فوریتی دولت برای صرف سهام بدون حق تقدم آمد و در کمتر از 22 - 23 روز تصویب و ابلاغ شد و می‌تواند به عمق‌بخشی، تثبیت و هدایت نقدینگی و حفظ نقدینگی بورس و اموال مردم کمک کند.

قالیباف اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نه تنها هیچ کوتاهی در این زمینه ندارد، بلکه این موضوع بیشتر از همیشه مورد توجه و اولویت ما بوده است. از این به بعد هم لازم است تصمیمات جدیدی در بورس مورد توجه قرار گیرد که این تصمیمات در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس سازمان بورس اتخاذ شده است.

وی درباره‌ی بازارگردانی در بورس گفت: ما باید به دو طریق به این موضوع توجه کنیم یکی این‌که به متغیرهای بورس توجه کنیم. حجم مبنا، حداقل سفارش و سقف استفاده از اعتبار در بازار سرمایه از نکاتی است که مجلس شورای اسلامی مصمم است در کار کارشناسی و نظارتی خود در بورس به آن توجه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بحث بازارگردانی بخشی از شرکت‌هایی که در بورس هستند حقوقی و دولتی هستند که در زمان اوج بازار درآمدهایی پیدا شد و بعد به هر دلیل از بازار بورس کم شد. همه اینها شرکت‌هایی هستند که به نوعی دولتی محسوب می‌شوند و مدیریت دولتی دارند. اینها مکلف هستند وجوه را به بازار بورس برگردانند و بورس را تقویت کنند تا بازارگردانی درست پیش برود و کسی خارج از موضوع لیدری بورس را انجام ندهد.

قالیباف همچنین اظهار کرد: ما باید استفاده از ابزارهای پوشش ریسک و بیمه و سهام را مورد توجه قرار دهیم و زیان ناموجهی را به منابع بیت‌المال وارد نکنیم تا بورس را حفظ کنیم. چیزی که توافق شد این است که سازوکارهای سهام خزانه و کاهش مزیت‌های سهام خزانه غیرمستقیم را برای تقویت در سازوکارهای رسمی خزانه در بورس در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اطمینان عرض می‌کنم مجلس و دولت با جمع‌بندی امروز در صحن مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و تصمیم روز پنج‌شنبه در شورای عالی بورس این کار را انجام می‌دهند و کمیسیون‌های اقتصادی نظارت و پیگیری لازم را خواهند داشت از فردا صبح (دوشنبه) نیز اولین جلسه با حضور روسای کمیسیون‌های مربوطه با حضور من، روسای کمیسیون‌های مربوطه و مسئولان مرتبط از جمله رییس کل بانک مرکزی برگزار خواهد شد و به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • چشم‌انتظار

    به عمل کار برآیدکسانیکه ۲ ماه قبل فروختن کارِ درستی کردناما الان که آب از سرِ ما گذشته و ۵۰ تا ۷۰ درصد ضرر کردیم فروختن کار غیرمنطقی‌ایهیه کم دیگه صبر کنیم ببینیم زورِ این قالیباف به اون قالیباف میرسه یا نه!!!

  • ناشناس

    من کارشناس نیستم تو بورس هم فعالیت نکردم ولی در این حد میدونم تو هر بازاری که دولت دخالت کنه تو اون بازار و خود دولت برای کسری بودجه خودش دستکاریی و نوسانگیری میکنه تو اون باازار به هیچوجه ورود نکینید تو این بازار حقوقی ها که همون خود دولت نقش داره همیشه زورش بر حقیقی ها خواهد چربید اگه شرکتها سوده بودند چرا سهامو تو بورس به مردم میفروختند خودشون سودشو برمیداشتند چون زیانده و ورشکسته بودند به مردم میفروشند وقتی در دو سه ماه شاخص بورس چند برابر رشد میکنه باید در درستی کار شک میکردید این فقط خالی کردن جیب مردم و لاغیر

  • ناشناس

    فقط بلدین جلسه بذارید احتمالن اضافه کاری میدن بهتون .بابا پول مردم داره اب میشه چرا هیچ کاری نمیکنید حداقل بورس را تعطیل کنید بعد از اتمام جلسات بازش کنید .

  • ناشناس

    ما هیچ
    ما نگاه
    ما فقط حسرت و آه

  • ناشناس

    بورس = پودر کردن سرمایه

  • مختار

    فقط رئیس قوه قضائیه میتونه مشکله بورسو حل کنه والسلام

  • م

    یه مدت مردمو با این حمایتها ( حمایت در حد نقد شوندگی در کمترین قیمت ها )سرگرم کنید* دیگه مردم به همه چی عادت کردن به این روال هم عادت میکنند(پودر شدن سرمایه شون)

  • ترکی

    یکی ازاقثصاددان دنیا که حالا اهل روسیه خودمون است به دانشجویان درباره سوال اقثصاد ایران پرسیده بود گفتن تنهاکشوریکه توکل جهان نمیشه اقتصاد انراپیش بینی کرد ایران است. عزیزان بورسی تا خودمان متحدنشویم وضع اینجوریه بالاغیرتا بیایید1هفته خریدوفروش نکنیم ببین چه اتفاقی میفته اما حیف که مزرعه رااب گرفته. دهقان مصیبت زده راخواب گرفته?

  • هاشم

    اینا همش فیلمه هر کس گفت صبر کنید خودش فرار کرد رفت واسه چند سال دیگه تموم شد رفت این بازی ها هم واسه اینه مردم اعتراض نکنند و یواش یواش عادت کنند به پودر شدن پولشون وسلام

  • علی قدیمی اراک

    تا زمانی ک بازار دلار پول بیگانه راحمایت کنند روز بروز ارزش پول ملی کمتر و ضربه ب اقتصا د تولید اشتقال کشور وارد میکنیم همه در مقابل اتفاقات روز کشور مسئول هستیم بیایم کاری کنیم ک موجب ارزش دادن ب پول ملی خودمان باشد بفکر فرزندانمان باشیم ک در اینده تو این مملکت در رفا زندگی کنند پدران برای ما کاشتند ما هم باید برای فرزندان بکاریم پس بفکر اینده اقتصاد ایران باشیم