کد مطلب: ۲۱۲۹۸۶

جشنواره مد و لباس فجر به ثمردهی رسیده است

جشنواره مد و لباس فجر به ثمردهی رسیده است

رئیس هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: این رویداد با قدرت فکر و اندیشه پشت سر گذاشته شد و می‌توان گفت اکنون به ثمردهی رسیده است.

حمید قبادی در آیین اختتامیه بخش علمی دانشگاهی، موسسات و صنعت هفتمین جشنواره مد و لباس فجر افزود: نهال مد و لباس در حال تقویت و ثمربخشی است و شیرینی این جشنواره آن است که زحمات شما طراحان، تولید‌کنندگان و صنعتگران هر سال به بار می‌نشیند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه عرصه مد و لباس در حال توسعه و نمایان شدن است، ادامه داد: تولیدات علمی و محتوا در عرصه مد و لباس ارتقا یافته و صرف نظر از برخی اشکالات جهشی طی سال‌های اخیر در آثار بخش رقابتی و غیر رقابتی این ارتقا حائز اهمیت است.

قبادی گفت: یکی از نکات مهم در این بخش جشنواره حضور بیش از 10 هزار نفر در کلاس‌ها بود که نشان می‌دهد طی پنج سال اخیر این هنر صنعت توسعه پیدا کرده است.

رئیس کارگروه مد و لباس داشت: با زحمات بخش علمی دانشگاهی و صنعت و موسسات، نگاه در کشور به حوزه مد و لباس در حال تغییرات است، زحمات فعالان این عرصه شکل و ماهیت ظاهری یک ملت را تغییر می‌دهد.

رئیس جشنواره مد و لباس فجر گفت: دانشگاه، علم و دانش را برای جامعه تولید می‌کند و نمی‌توانیم دانشگاهی را ببینیم که به جامعه نگاه نداشته باشد. امیدواریم سر فصل‌های جدید هم با کمک شما ایجاد شود.

دبیر بخش فرهنگی هنری، انجمن‌ها و موسسات جشنواره‌های مد و لباس فجر و مدیر موسسات مد و لباس کشور نیز در این مراسم گفت: سه موضوع اصلی را در بحث تقدیرها در بخش موسسات، علمی دانشگاهی و صنعت لحاظ کرده‌ایم و بر این اساس، سه غرفه برتر با تکیه بر شاخصه‌هایی همچون حضور مستمر و پویا در هفت روز نمایشگاه و تطبیق فعالیت‌هایشان با قوانین بر اساس ماموریت‌های محول شده تقدیر می‌شوند.

مهدی محمودی افزود: در این دوره از جشنواره مد و لباس فجر، موسسات رشد صددرصدی داشتند خوشبختانه امسال 33 موسسه در جشنواره حضور یافتند که در قیاس با جشنواره ششم و حضور 18 موسسه مد و لباس، می‌توان گفت که رشد صددرصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های موفق و چشمگیر این دوره از جشنواره، بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف بود که با استقبال قابل توجهی هم مواجه شد.

محمودی افزود: امیدواریم در راستای برگزاری چنین رویدادهایی، شاهد رشد کمی و کیفی تمام فعالان عرصه مد و لباس به ویژه در حیطه موسسات، صنعت و علمی دانشگاهی در سال‌های پیش رو باشیم.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش موسسات، علمی دانشگاهی و صنعت قدردانی شد.

شرکت کارخانجات پشم بافی آسیا از استان کرمان، کارگاه نجم‌الدین از استان اصفهان و کارگاه فنی روشن از استان مازندران برگزیدگان بخص صنعت بودند.

انجمن طراحی لباس نیکو نگاران پوش طیبه فلاحی، موسسه هنری مد و لباس چارتار رحیم‌زاده، خانه طراحان لباس مازیار برای رضا ملکی به عنوان غرفه برتر جشنواره شناخته شدند.

همچنین موسسه هنری مد و لباس ققنوس، طراحان مد، آینده‌پردازان خلاق، خوش‌پوشان رادین، خانه مد فرشته و طرح آفرینان به عنوان موسسات برتر سال شناخته شدند.

همچنین در بخش نشر و چاپ آثار در حوزه مد و لباس، عباس جهانگیری از انتشارات بین‌المللی حافظ و سعید فسوری از انتشارات جمال هنر شایسته تقدیر معرفی شدند.

در پایان این مراسم از کتاب «مشاغل هنر، صنعت، مد و لباس» در تالار حجاب رونمایی شد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مدولباس فجر از ششم اسفند‌ماه در تالار وحدت، سالن حجاب و برج میلاد برپا شد اختتامیه آن عصر امروز (یکشنبه) در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.