کد مطلب: ۷۶۴۱۱۱

جمع‌آوری روزانه ۶ هزار تن زباله در تهران

جمع‌آوری روزانه 6 هزار تن زباله در تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند گفت: روزانه حدود ۶۰۰۰ تن زباله در تهران جمع‌آوری می‌کنیم که تقریبا به اندازه وزن ۳۵ فروند هواپیمای بویینگ می‌شود.

به گزاش تجارت‌نیوز ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند گفت: در انواع پسماندهایی که در شهر تهران تولید می‌شود، معضل اصلی مربوط به بخش خانگی‌ است که بعد از پسماندهای مواد غذایی، کیسه‌های پلاستیکی با تولید ۱۰ درصدی دارای رتبه دوم هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شهر، محمد کیخا در آیین اختتامیه مسابقه طراحی‌ و دوخت کیسه‌های پارچه‌ای گفت: از علاقه‌مندان به حوزه محیط زیست به دلیل همکاری و دست یاری دادن به ما تشکر می کنم و امیدوارم این عملکرد برای شهروندان تهرانی مفید واقع شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند گفت: روزانه در حدود۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تن زباله در تهران جمع‌آوری می‌کنیم که حدودا به اندازه وزن ۳۵ فروند هواپیمای بویینگ می‌شود.

او با بیان اینکه معضل اصلی ما در پسماند در بخش خانگی است، اظهار کرد: متولی اصلی کانون گرم خانواده و تربیت رفتاری در خانه، بانوان هستند و بر همین اساس جامعه هدف و مخاطب اصلی ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی طبیعتاً زنان خانه‌دار هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: بعد از پسماندهای مواد غذایی که حدود ۶۴ درصدحجم پسماندهای تولیدی را در شهر تهران دارند ، کیسه‌های پلاستیکی با تولید ۱۰ درصدی دارای رتبه دوم هستند. روزانه در شهر تهران ۹۷ میلیون قطعه پلاستیک وارد چرخه زباله می‌شود که بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ سال طول می‌کشد که تجزیه شده و به طبیعت بازگردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.