کد مطلب: ۷۴۷۹۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حجم مشکوک معاملات در بازار امروز ۲۱ دی ۱۴۰۱

حجم مشکوک معاملات در بازار امروز 21 دی 1401

زمانی که دادوستد یک سهم در جریان یک روز معاملاتی به طور چشمگیر افزایش یابد، به اصطلاح آن را حجم مشکوک می‌نامیم. برای مثال اگر میانگین حجم معاملات یک سهم در بازار بورس 5 میلیون برگ سهم باشد و در یک روز معاملاتی 50 میلیون از این سهم معامله شود، این سهم در روز مذکور حجم مشکوک معاملات داشته است. امروز هم بازار شاهد چنین معاملاتی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد شاخص کل در معاملات بازار امروز به بن بست رسید و در مرز کانال 1.6 میلیونی توقف کرد. بر همین اساس، این نماگر بازار سرمایه در معاملات امروز 16 هزار و 91 واحد معادل 0.96 درصد این شاخص افت کرد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز طی معاملات امروز، برخاف نماگر اصلی بازار رفتار کرد و 568 واحد معادل 0.11 درصد، افزایش یافت که نشان از خلاف حرکت کلیت بازار با شاخص سازها دارد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 22 میلیارد و 360 میلیون و ارزش معاملات را 10 هزار و 165 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 10 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند.

در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 21 دی

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم گدنا، خودرو و خزامیا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و کرمان بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

تملت با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. گدنا نیز با افت 21 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وتوس، کرمان و کویر تعلق گرفت. کویر، چکارن و میهن نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در مقابل، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ورنا، سفارس و بفجر خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سیلام، کویر و چکارن رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فسوژ بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.