کد مطلب: ۷۴۶۴۹۲

پرداخت ماهانه ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی

پرداخت ماهانه ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی

آمار پرداخت حقوق بازنشستگان به صورت ماهانه اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمار پرداخت ماهانه حقوق بازنشستگان اعلام شد.

نشست بررسی عملکرد شرکت پتروشیمی جم و شرکت‌های تابعه آن با حضور سرپرست و مدیران ارشد اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری برگزار و ضمن تاکید بر ضرورت برنامه محوری در شرکت‌های تابعه صندوق مقرر شد طرح‌های توسعه‌ای و نیمه تمام پتروشیمی جم تعیین تکلیف شوند.

نعمت‌الله ترکی بر اهمیت برنامه‌محوری در مجموعه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و گفت: پتروشیمی جم یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دارایی‌های صندوق بازنشستگی کشوری است و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای آن جهت افزایش سودآوری قابل بررسی و پیگیری است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید و اظهار کرد: پروژه‌های فعلی باید با تلاش بیشتر، تامین مالی، رفع موانع و دقت بالا، به سمت اجرایی شدن هدایت شوند.

وی با بیان اینکه «صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشران و اثرگذار در دنیا است و بسیاری از کشورها آرزوی داشتن چنین صنعتی را دارند» گفت: پتروشیمی صنعتی است که در حوزه های مختلف نیز نقش آفرین است و محصولات متنوعی را با کاربردهای متعدد تولید می کند و از همین رو یکی از صنایع مهمی است که خوشبختانه صندوق بازنشستگی کشوری از آن بهره مند است؛ بنابراین سیاست گذاری درست، برنامه ریزی دقیق و هدفمند بودن برای افزایش سودآوری از جمله اهدافی است که در صنایع پتروشیمی باید دنبال شود.

ترکی در ادامه به ضرورت تدوین برنامه‌ استراتژیک صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه پتروشیمی تاکید کرد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی جم، با بدنه کارشناسی متخصص، در کمترین زمان ممکن، برنامه راهبردی پیشنهادی را تدوین و جهت تصویب به کمیته پروژه‌های صندوق ارسال کنند تا هر چه زودتر برنامه‌ریزی‌های کلان و سود ده در این مجموعه طراحی شوند.

او با اشاره به اینکه «صندوق در دو یا سه بخش از جمله فولاد و پتروشیمی می توانست درست و براساس برنامه ریزی کارشناسی و دقیق عمل کند تا نیاز امروز صندوق را تا حدی برطرف کند» گفت: صندوق باید وابستگی خود را به دولت کاهش دهد و تنها راه برای این کار تجدید نظر در سیاست گذاری و برنامه ریزی های حوزه اقتصادی است.

۹۰ درصد حقوق بازنشستگان از دولت تامین می‌شود

ترکی تصریح کرد: درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود که ۹۰درصد یا بیشتر از آن را دولت تامین می کند. ضمن اینکه دولت نمی تواند هر ساله ۱۰ درصد، ۲۰درصد یا بیشتر هم به آن اضافه کند. بنابراین صندوق باید در یک برنامه ۵ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای آتی بازنشستگان باشد.

در این نشست، علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، بر اهمیت نگرش استراتژیک به پروژهای فعلی و آتی این هلدینگ تاکید کرد و گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌های گروه و صندوق بر محور افزایش بازدهی و سودآوری پایدار استوار است و تنها از پروژه‌هایی حمایت می‌شود که سودآوری منطقی و قطعی برای سهامداران داشته باشند.

وی از تدوین برنامه‌ زمان‌بندی پروژه‌های فعلی شرکت‌های تابعه خبر داد و اظهار کرد: برنامه مجموعه و صندوق بر این است که با شیوه‌های مختلف از جمله تامین مالی، تسهیل‌گری، رایزنی‌ با نهادها وغیره مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها برطرف شوند و در کمترین زمان ممکن پروژه‌های ناتمام به مرحله بهره‌برداری برسند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در ابتدای این نشست، رحیم قنبریان مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، گزارشی از وضعیت فعلی پروژه‌ها و موانع و مشکلات موجود ارائه کرد. همچنین مدیران هر یک از شرکتهای تابعه پتروشیمی جم گزارش کوتاهی از شرایط کنونی و فعالیت‌های خود ارائه کردند.

منبع:‌ ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا موقع ریخت و پاشها و افزودن مهمانان ناخوانده اصلا از این حرفها نمیزدین ! و حالا به فکر بیگاری کشیدن از کارمندان شاغل هستین!