کد مطلب: ۳۳۷۳۱۳

کدام نمادها در مواقع حمایت از بورس در اولویت قرار می‌گیرند؟

کدام نمادها در مواقع حمایت از بورس در اولویت قرار می‌گیرند؟

روز ‌یکشنبه (دوم دی‌‎ماه ۹۷) شاخص کل بورس با رشد 2141 واحدی در رقم 156692 واحد جای گرفت. معمولا در مواقع حمایت حقوقی‌ها از بازار، کدام صنایع بورسی و کدام نمادها بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز ‌یکشنبه (دوم دی‌ ‎ماه ۹۷) شاخص کل بورس با رشد 2141 واحدی در رقم 156692 واحد جای گرفت و نماد‎های «فولاد، کگل، شپنا، وتجارت، وبملت» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «شبریز، پارسان، پرداخت، وپخش، شخارک» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند. همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «ومعادن، های‌وب، امید، رمپنا، خبهمن» بود و نمادهای «وتجارت، امینیکم، وبملت، شپنا، شاراک» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گفته برخی کارشناسان بازار سرمایه، روز شنبه ( اول دی ماه 97) زمزمه‌هایی در بازار سرمایه به گوش رسید مبنی بر اینکه حدود 12 صندوق و شخصیت حقوقی بزرگ بازار در جلسه‌ای تشویق به خرید و تزریق نقدینگی به بازار سرمایه شدند، به همین جهت بازار در جریان معاملاتی روز یکشنبه، شاهد تشکیل صفوف خرید برای برخی نمادهای شاخص‎ساز از جمله نمادهایی از گروه‌های فلزی، بانکی، پتروشیمی و پالایشی شد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که معمولا در مواقع حمایت حقوقی‌ها از بازار، کدام صنایع بورسی در اولویت قرار گرفته و کدام نمادها بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرند؟

حمایت از بازار سرمایه

نمادهای شبندر، شتران، شپنا، فولاد و تجارت بیشتر مورد حمایت بزرگان به منظور روند مثبت و صعودی شاخص کل بورس قرار می‌گیرند.

محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: معمولا در مواقع حمایت حقوقی‌ها از بازار و شاخص کل بورس، بیشتر نمادهایی از گروه پالایشی، فلزی و بانکی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: بیشتر نمادهای شبندر، شتران، شپنا، فولاد و وتجارت مورد حمایت بزرگان بازار به منظور روند مثبت و صعودی شاخص کل بورس قرار می‌گیرند.

خادمی افزود: این نمادها به دلیل اینکه لیدر بازار هستند مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرند تا از این طریق روند کلیت بازار نیز مثبت و صعودی شود.

همچنین هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» ارزیابی خود را این طور گفت: معمولا گروه‌های پتروشیمی، پالایشی، فولادی و معدنی و نمادهای شاخصی این گروه‌ها مانند شپنا، شتران، شبریز، فارس، فولاد، کگل بیشتر در اولویت قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.