کد مطلب: ۷۰۸۸۴۲

حمایت بایدن از ناآرامی‌ها در ایران/ فرانسه خواستار تحریم‌های جدید علیه ایران

حمایت بایدن از ناآرامی‌ها در ایران/ فرانسه خواستار تحریم‌های جدید علیه ایران

رئیس‌ جمهوری آمریکا در توییتی از ناآرامی‌های ایران حمایت کرد و نوشت آمریکا هزینه‌های بیشتری را بر حکومت ایران تحمیل خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایالات متحده آمریکا که از سویی در پی توافق با ایران با شعار دیپلماسی است؛ از سوی دیگر تهران را تهدید به تحریم به بهانه دخالت در امور داخلی کرده و همزمان از ناآرامی در داخل ایران حمایت می کند.

به نقل از ایرنا، «ویلیام برنز» ربیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس نیوز درباره حوادث و ناآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شده است که ناآرامی‌ها محدود به مساله خاصی نیست.

وی ادعا کرده است معترضان افراد بسیار شجاعی هستند که حاضرند خطر تظاهرات را بپذیرند، چرا که از فروپاشی اقتصادی، فساد و محدودیت‌های اجتماعی که به ویژه زنان ایرانی با آن روبرو هستند و نیز سرکوب سیاسی خسته شده‌اند.

رئیس سازمان سیا همچنین اعلام کرده است واشنگتن از جریان آزاد اطلاعات حمایت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در حالیکه مدعی دیپلماسی در قبال ایران بوده، همزمان با تبادل پیام با تهران و اصرار بر مذاکره مستقیم، این بار قرار است به بهانه دخالت در امور داخلی ایران، تهران را تحریم کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این هفته تحریم‌های جدیدی را در پی ناآرامی‌ها در ایران اعمال می‌ کند.
وی همچنین مدعی شد اینکه ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد دسترسی بیشتر به پلتفرم‌ها و سرویس‌های امن و خارجی تسهیل می‌شود.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه با موضع گیری صریح نسبت به حوادث اخیر با بیان اینکه «درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند» فرمودند: من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی‌های خائن در خارج به آنها کمک کردند.

فرانسه خواستار تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران می‌شود

فارس به نقل از «رویترز» وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است.

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه به قانونگذاران فرانسوی در پارلمان این کشور گفت که این اقدام فرانسه در اتحادیه اروپا جهت هدف قرار دادن افرادی است که بنا به ادعای او با مردم مقابله کرده‌اند.

دیپلمات‌ها گفته‌اند که انتظار می‌رود این اقدامات در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۱۷ اکتبر (دوشنبه ۲۵ مهر) مورد تایید قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    معلمی هستم که به خاطر تدریس بهینه در سال ۹۵ در یکی از بهترین دانشگاه ها قبول و در رشته تحصیلی خودم ادامه تحصیل دادم ولی با گذشت ۴ سال از فارغ التحصیلی با هزاران تاسف مدرک بنده هنوز اعمال تشده آیا واقعا این ظلم در حق یک فرهنگی نیست خودتان چنین ظلمی را تحمل می کنید؟وقتی معلمی با چنین روحیه ای تدریس می کنه فکر نمی کنید نا خودآگاه چه تاثیری بدی بر دانش آموزان خواهد داشت؟