کد مطلب: ۵۸۳۵۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حواله‌های ۳۰۰ میلیونی خودروهای وارداتی در راه است؟

حواله‌های ۳۰۰ میلیونی خودروهای وارداتی  در راه است؟

با مطرح شدن بحث دوباره واردات پنج هزار خودرو خارجی برای جانبازان، موضوع فروش حواله‌های این خودروها با قیمت‌های عحیب هم دوباره مطرح شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از چند سال بحث واردات پنج هزار خودرو برای جانبازان که امیرحسین هاشمی‌قاضی، رئیس بنیاد شهید از اجرای دوباره این طرح خبر داد، موضوع فروش حواله‌های این خودرو‌ها دوباره داغ شد.

فروش امتیاز خرید خودرو به خصوص در خودروهای داخلی، در بین تقاضاکنندگانی که قادر به تأمین مبلغ مورد نیاز خودرویشان نیستند، معمولا رواج دارد. برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند به دلایل مختلف امتیازشان را بفروشند اما قضیه برای خودروهای وارداتی متفاوت است.

کسانی که اقدام به خریداری حواله‌های خودروهای وارداتی جانبازان را می‌کنند، می‌توانند با قیمت کمی پایین‌تر به خودروهای وارداتی دست پیدا کنند البته این در حالی است که مصوبه آزادسازی واردات خودرو تصویب نشده است.

همچنین نگاه فعالان بازار خودرو به این موضوع این است که با آزادسازی واردات خودرو به ارزش این حواله‌ها چندان کم نمی‌شود و باز هم خودورهای خارجی با قیمت کمتری به دست متقاضیان می‌رسد.

البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت با توجه به نوسانات دلار ممکن است حتی با آزادسازی واردات، خودروهای خارجی فقط به دست برخی از اقشار برسد.

حواله‌ها فروشی نیستند؟

براساس گزارش‌های به دست آمده جانبازانی که در طرح واردات خودرو سال‌ها اقدام به فروش حواله‌های خود کردند، تنها با قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون حواله‌های خود را واگذار کردند.

اما یکی از فروشندگان خودرو با اشاره به قیمت حواله‌ها گفت: در سال‌های گذشته این نوع حواله‌ها را چیزی حدود ۳۰ تا ۳۰۰ میلیون خریداری می‌کردیم که این قیمت‌ها با توجه به نوع خودرو وارداتی و شرایط آن زمان بود.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفت: طرح واردات پنج هزار خودرو برای جانبازان فعلا در حد یک پیشنهاد است. تا زمانی که هیات دولت در این باره تصمیم‌گیری نکند امکان فروش حواله‌های به جا مانده از سال‌های پیش نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: اطلاعی از قیمت فروش حواله‌ها در گذشته ندارم. براساس گزارش‌هایی که موجود است، قیمت فروش این حواله‌ها در گذشته رقم‌های متفاوتی داشته، مثلا ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون بوده است و طبیعتا با گذشت زمان این قیمت بالاتر نیز می‌رود.

دادفر در این باره اظهار کرد: اما به احتمال زیاد طرحی که رئیس بنیاد شهید قرار است دوباره آن را اجرا کند طوری برنامه‌ریزی خواهد شد که فقط برای جانبازان و خانواده آن‌ها مورد استفاده است و امکان فروش حواله وجود نخواهد داشت.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت درتحریم،هرکاری بکند،برای مردم نیست،فقط برای خودش است،حال یک انسان زرنگ بااین همه تحریم،نباید دوباره بهانه بدهد تاتحریم بیشترشود،که بازهم زحمتش رامردم بدبخت بایدبکشند،حلق یاارق یاخلق ملی

  • ناشناس

    چه عالی اینطوری حداقل به جانبازان عزیز ی کمکی میشه انشالله پا بگیره

  • ali

    این عکس کیه ایندکس شده تو گوگل???

  • ناشناس

    ۴۰ساله همه میگن این چه ترافیکی خیابونها چقدرسلوغه چقدرگرونیه تا۶۰سال دیگه هم بازهم همین حرفها هست . به فکرآخرت خود باشید که نه دنیا داشتیم نه آخرت

  • ناشناس

    بسه دیگه تا کی جانباز بدبخت میزارین سر کار