کد مطلب: ۲۷۴۹۷۰

یک كارشناس بازار مسكن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

برای خرید خانه دست نگه دارید؛ ارزان می‌شود

برای خرید خانه دست نگه دارید؛ ارزان می‌شود

 مقطع فعلی برای خرید مسکن مناسب است یا متقاضیان خرید مسکن بهتر است کمی صبر کنند؟ یک کارشناس بازار مسکن در این مورد توصیه قابل توجهی دارد.

توصیه یک كارشناس بازار مسكن این است که خریداران تا اطلاع ثانوی مسكن نخرند؛ چرا که در این بازه زمانی قیمت‌ها حباب دارد و کسانی که در این بازار خرید کنند پشیمان می‌شوند. این اظهارات درحالی عنوان می‌شود که فعالان بازار مسکن از یک‌سو در توصیه‌ای می‌گویند که مردم براساس بودجه مورد نظر خانه خود را خریداری کنند و از سوی دیگر عده‌ای معتقدند که در این شرایط خرید مسکن اشتباه محض است.

یک كارشناس بازار مسكن در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط فعلی زمان مناسبی برای خرید خانه است یا خیر، به تجارت‌نیوز گفت: در ماه‌هاي اخير به طور چشم‌گیری قيمت کالاهای سرمایه‌ای همچون خانه، طلا و ارز افزایش داشت و همین افزایش یکباره قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید و سطح درآمد مردم منجر به رکود عمیق در بازار مسکن شده است.

عباس شوكتی درباره علت افزایش قیمت مسکن افزود: افزایش قیمت مسکن از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد. باید اشاره کرد یکی از عوامل تاثیرپذیر ورود سپرده‌هاي بانكي در بازار مسکن، كاهش ساخت و ساز و كمبود عرضه توسط مالكان است. به واقع کاهش سود سپرده‌های بانکی منجر به فرار سرمایه‌ها از شبکه پولی و مالی کشور شده و در نهایت تصمیم‌گیری اخیر دولتمردان در راستای کاهش سود سپرده برخی سوداگری‌هایی را در بازار مسکن و دیگر کالاهای سرمایه‌ای به همراه داشته است. به‌واقع تشدید بازارهای سودگرایانه باعث مرگ بازار مسكن و قفل شدن كامل بازار در ماه‌هاي آينده خواهد شد.

وی در ادامه به قیمت‌های نامتعارف مالکان در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: قيمت‌های نامتعارف به درخواست مالكان است که در نهایت خريدار به دلیل افزایش چندبرابری قیمت‌ها صرف نظر می‌کند. ادامه اين روند و افزايش قیمت‌ها در بازار مسکن باعث می‌شود كه خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی از بازار مسکن صرف نظر کنند.

شوكتي افزود: در حال حاضر مالكان حاضر به فروش خانه‌هايشان با قيمت واقعی و متناسب با بودجه خريدار نيستند و در نهایت عرضه‌كننده‌ای وجود نخواهد داشت، پس با ین وجود نه خريداری می‌ماند نه فروشنده‌ای. بنابراین در نهایت قفل كامل بازار مسكن کلید خواهد خورد و پیش‌بینی می‌شود در يك بازه زمانی شكست چشم‌گير قيمت‌ها و خروج از اين وضعيت نامتعارف را شاهد خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    جواب این مردم کی میده ….
    خدا نگذره اونیکه میخوره بفکر این مردم بدبخت نیس
    اخه یه مستاجر از کوجابیاره قیمت رهن اجاره همه چیز رفته بابا اخه نمیدونم طلا ارز چه ربطی به خاک ساختمان داره …میری زمین خالی بگیری وقتی قیمت میگیری با کله برمیگردی اخه چه وضعشه تو شهرستانم خونه ها اینقدر گرون زمینم اینقدر گرون من مستاجر تا کی بی خونگی بدبختی از این‌خونه به اون خونه

  • زهرا

    چرا خونه ها باید یهو میلیاردی بشه طرف خونش اصلا ارزشی نداره فقط به قیمتها نگاه میکنه بعد خونشو میزن ۷ میلیارد آخه رو چه حسابی رو چه قانونی بابا تا کی دویدن و نرسیدن یه جا ترمز بزنین ما هم بتونیم به این قیمتها برسیم گرچه هنر کنیم به میلیونش برسیم میلیاردش فکر نکنم چند نسل بعد من هم برسن….۱۵ سال اجاره نشینی و قسط وام بعد ببیتی هنوز توان خرید یه خونه ۶۰ متریم نداری….اخه به به چه امیدی زندگی کنیم?

    • ایران

      جالب اینه که تشویق به بچه داشتن میکنند نه که خودمون روزگار داریم نسل بعدی بدبخت کنیم

  • ناشناس

    این چه مملکتی شماها رو قسم میدم به اون خدای یکتا یه فکری به این مردم مستاجر بکنین بخدا خسته شدیم تا کی خونه های صاب خونه عوضی بیفتیم الان من مستاجرم یه صاب خونه دارم انگار از داخل هر فرار کرده بخدا خسته شدم چقدر جمع کنم خونه بخرم

  • زن ایرانی

    مادر پیر و مریضی دارم که در یک خانه قدیمی و کلنگی زندگی میکنه مقداری پس انداز داشتم می خواستم برایش یک آپارتمان نقلی بخرم قیمتهادبالا رفت و شرمنده مادرم شدم خیلی غصه می خورم ولی از دستم کاری بر نمیاد .اونایی که بانی افزایش قیمتها هستن در قیامت شرمنده و رو سیاه بشن .دیگه چی میتونم بگم.

  • مستاجر بدبخت بیچاره

    سلام باورتون میشه من دیگه دارم به خود کشی فکر میکنم حساب کن یه مقدار کمی از پول خونه کم داری نمیتونی بخری میگی بزا کار کنم چن ماه بعد میخرم چن ماه کار میکنی مثلا ۲۰ یا ۴۰ در میاری بعد میای میبینی خونه ۱۰۰ بیشتر رفته روش الان چن ساله قضیه من همینه

  • لیلی

    واقعا کی میخواد به فریاد ما برسه ؟؟ دیگه پول هواهم نداریم بدیم که نفس بکشیم بسه دیگه تموم شدیم‌?

  • چ

    سلام

    • ناشناس

      خونه و همه چی شده ده برابر چرا پول کارگر ده برابر نمیشه

  • ارزو

    آیا خانه ارزان میشودیانه

  • ناشناس

    آیا خانه ارزان میشود یا نه

  • ناشناس

    آخ بدنیانمیامادم بهتربود15ساله تلاش کردم خونه بگیرم نشد نشد حرچقدرداویدم نشودداداش نشداموخدالعنت کونه اون کسانی که می تونن گیرانی کنترل کنن ولی نمی کنن