کد مطلب: ۱۹۳۴۹۵

خبر خوش مجلس برای جامعه پرستاری

خبر خوش مجلس برای جامعه پرستاری

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با بیان اینکه پیشنهاد ۱۰۰۰ میلیاردی تعرفه پرستاری در این کمیسیون مطرح شد، گفت: به دلیل دیده شدن منابع تصویب نشد البته در تلاش برای طرح و تصویب این پیشنهاد در صحن علنی هستیم.

محمدنعیم امینی فرد در مورد اظهارات اخیر دبیر کل خانه پرستار مبنی بر عدم طرح پیشنهاد 1000 میلیاردی تعرفه پرستاری و اینکه مجلس توجهی به نظام سلامت، مردم و پرستاران ندارد و بودجه سلامت را جریانی خاص هدایت می‌کند، گفت: برای این پیشنهاد مستقل از کمیسیون شناسه گرفتیم و آن را در کمیسیون تلفیق طرح کردیم اما به دلیل دیده نشدن منابع وارد دانسته نشد؛ البته آن را در صحن مطرح خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حالی که اعضای کمیسیون نهایت اهتمام خود را برای رفع مشکلات حوزه سلامت و پرستاران زحمتکش به کار می‌برد چنین اظهاراتی شایسته اعضای کمیسیون نیست و بهتر است مسئولان مربوطه به جای فرافکنی و متهم کردن اعضای دلسوز و پرتلاش کمیسیون، با 290 نماینده مجلس همفکری و تشکیک مشایی مناسبی برای طرح و تصویب این پیشنهاد در صحن علنی مجلس داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون بهداشت به عدالت در پرداخت‌ها معتقد هستند، ادامه داد: امکان اصلاح این مصوبه کمیسیون تلفیق وجود دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید منابع آن دیده شود، تصریح کرد: لازم است در قانون برنامه ششم ذکر شود که احکام نقشه راه بوده و حالت اجرایی ندارند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 با یادآوری اینکه نهایت اهتمام خود را برای طرح و تصویب پیشنهاد و مصوبه 1000 میلیاردی تعرفه گذاری پرستاری در صحن علنی مجلس به کار خواهیم برد، گفت: همچنان دنبال احقاق حقوق پرستاران هستیم؛ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از احکام برنامه ششم بوده و امیدواریم با تعامل و همفکری اعضای کمیسیون و انجمن‌های پرستاری بتوان نسبت به تصویب این پیشنهاد و مصوبه در صحن علنی اقدام کرد.

منبع: بهداشت‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.