کد مطلب: ۵۹۲۸۷۴

خبر مهم برای سهامداران فملی

خبر مهم برای سهامداران فملی

سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی فملی از محل سود انباشته، را صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی فملی از محل سود انباشته، را صادر کرد.

بازار سرمایه امروز در دومین روز معاملاتی باز هم با افت شاخص کل همراه شد و بیشتر گروه‌ها با روند منفی به کار خود پایان دادند. نماد فملی و گروه فولادی‌ها نیز از این ریزش مصون نبودند و بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را به ثبت رساندند.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت بازار سهام در روزهای آینده به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به ترس بسیار بالای سهامداران در سایه سکوت مدیران مربوطه، تابلو معاملات یک پارچه سرخ پوش شده است و بخش قابل توجهی از معامله‌گران زیان‌دیده اقدام به فروش فرار گونه از بازار کرده‌اند و تا زیان‌هایشان بیشتر از این نشود. علاوه براین بسیاری از کدها هم کال مارجین ( وضعیتی که میزان ضرر معاملات در بازار آتی از حد مجاز آن (۳۰ درصد وجه تضمین اولیه) بیشتر شده و اخطاریه افزایش وجه تضمین جبرانی صادر شده باشد) شده و درکنار ابطالی‌های صندوق‌ها به این صف پیوسته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌روید فشار فروش برای روزهای آینده در بازار بیشتر شود و برای بازگشت بازار دست‌کم دو موج قوی خرید را باید مشاهده کنیم که هنوز رخ نداده است.

میرزایی در بخش دیگری گفت: ریزش بازار با وجود تمام ابهام‌ها درباره آینده برجام، در اختیار تصمیمات اقتصادی دولت است. افزایش نرخ‌های بهره در بازارهای پولی و بدهی موجب کاهش جذابیت P/E بورس شده است. بنابراین تا زمانی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با هدف کنترل تورم در سایر بازارها رویه فعلی (افزایش نرخ‌های بهره) را ادامه دهند نمی‌توان انتظار اقبال با ثبات معامله‌گران را به بازار سرمایه داشت. ممکن است این رویه تا به سر انجام رسیدن مذاکرات و باز شدن نسبی شریان‌های تبادلات ارزی با خارج از کشور ادامه داشته باشد.

جزئیات بیشتر این گزارش را می‌توانید در «فشار فروش در بازار زیاد می‌شود / چه عواملی بورس را منفی کرد؟» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس این حذف دامنه نوسان که اقای دهنوی دنبال می کرد چی شد ؟

  • ناشناس

    حذف دامنه نوسان

  • ناشناس

    یا امام غائب هفتاد درصد منفی هستیمهنوز قراره فشار فروش زیاد تر بشه

    • ناشناس

      دلت خوشه من ۸۰ درصد ….

    • ناشناس

      من۴۰

  • ناشناس

    سود مردم رو جمع می کنن افزایش سرمایه میدن ، این افزایش سرمایه ها هیچ سودی برای سهام دار نداره .

  • ناشناس

    قابل توجه دوستانی که سود سهامشونو شرکت های بورسی از طریق سجام پرداخت نمی کنن . توی گوگل سرچ کنید شکایت در بورس ، اونوقت مشخصات شرکت رو بدید خود شرکت مجبور میشه پول هایی رو که بلوکه کرده به حسابتون واریز کنه .

  • ناشناس

    کاش به جای سهم شاخص کل را میخریدم که اینقدر ضرر نمیکردم!

  • ناشناس

    قبلیا را بیچاره کردین حال نوبت فعلیاست دروغ نگین