کد مطلب: ۵۵۱۳۳۲

وعده رئیسی برای خروج خودرو از انحصار

وعده رئیسی برای خروج خودرو از انحصار

سیدابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن اشاره به لزوم خروج خودرو از انحصار گفت: خودرو باید به نحوی از حالت انحصار خارج شود تا بتوان برای آن قیمت عادلانه‌ای تعیین کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در حاشیه ضبط برنامه‌های استانی در معاونت سیما، در جمع خبرنگاران حضور یافت. گزیده‌هایی از سخنان وی را در ادامه می‌خوانید.

-مسأله خودرو از دغدغه‌های مهم مردم است که البته قابل حل است. در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست. الآن یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود اما با زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

-جوانان عزیز ما به حق و به‌درستی می‌پرسند چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم؟ علت آن است که فناوری موجود در صنایع دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی سرریز نمی‌شود. با سرریز فناوری صنایع موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکانپذیر است و باید این کار انجام شود.

-الآن کارخانه‌های خودروسازی می‌گویند ضرر می‌دهیم و این بسیار عجیب است که هم خودروساز ناراضی و هم مشتری دغدغه‌مند است.

-اشکال کار دولت این است که با مردم سخن نمی‌گوید و مسائل و حقایق را با آنها در میان نمی‌گذارد. شفاف‌سازی از کارهای مهم دولت‌ است و ما در دولت مردمی حتما درباره‌ مسائل مهمی چون قیمت خودرو، بحث سوخت، مباحث مربوط به کشاورزی و تولید و مصرف با مردم سخن خواهیم گفت.

-اگر کیفیت خودروهای ما به حدی برسد که بتواند با دیگر خودروها رقابت کند، دیگر نگران ورود دو تا خودرو خارجی به کشور نیستیم چون مردم اصلاً دل از خودرو داخلی برنمی‌دارند‌.

-سه اولویت و دغدغه مهم مردم معیشت، اشتغال و تولید به عنوان مسائل اصلی روز کشور هستند. بیکاری مشکلات فراوانی ایجاد کرده است اما اگر تولید فعال شود، هم مشکل اشتغال و هم مشکل مسکن و معیشت مردم حل می‌شود.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه قیمت دلار روی ۱۹هزار بتونه تثبیت بشه به عنوان مثال پراید تا۸۵ملیون هم پاین میاد برای خودرو سازی درگام اول تثبیت نرخ ارز و درگام دوم افزایش تولید و درنهایت شکستن انحصارورقابتی کردنش ازهمیت بسیاربالایی برخوردارهست

  • فرزند تحریم

    آقای ریسی توروخدا رابطه ودیپلماسی بادیگر کشورها رو قوی کنید واقعانداشتن دلارپدرکشور رو درمیاره شاید بعضی بگن دلارچه ربطی به گرانی مرغ ،برنج ،گوشت ،روغن ودیگراغلام داره، درجواب بایستی بگم همین امثال کشور دچارخشگسالی شده و نه علوفه کافی داریم که به دام ها بدیم ونه نهاد که به طیورهامون بدیم ازطرفی دلارکافی هم نداریم که نهاده دامی واردکنیم که بازارداخلی رو تنظیم کنیم وکمبودنهاده باعث شده که حتی مرغ به سختی گیربیاداین هستش ربط دلار به گرانی اجناس واقعا نداشتن دلار خیلی به کشورفشارمیاره خودمن مدتی هست که مسافرت نرفتم چونکه دولت مدام دلار روگرون میکنه که کسی نره سفر و ارزها رو بدن به واکسن و دیگرضروریات کشور .ماسال ۹۷یه گوشی رو که ۱۰۰دلارقیمتش بودرو میخریدیم ۴۵۰هزارتومن همون گوشی ۱۰۰دلاری رو امروز واردکنندگان میدن دوملیون وچهارصدهزار چرا چونکه دولت قیمت دلار رو گرون کرده .