کد مطلب: ۴۰۹۲۹۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلا تهران:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / خرید طلا بهتر است یا سکه؟

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / خرید طلا بهتر است یا سکه؟

رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه هم بین چهار تا شش درصد ارزان شود. توصیه ما به مردم این است که مصنوعات طلا بخرند و از صنعت طلا حمایت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته دنیا بر وفق سرمایه‌گذارانی بود که به جای خرید سهام به سراغ بازار دلار و طلا رفته بودند. طبق آخرین بررسی‌ها سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی نشان می‌داد نرخ‌ها در بازار ارز و طلا روند صعودی به خود گرفتند اما در دیگر بازار مالی یعنی بازار سهام رفتار بازار طبق پیش‌بینی‌ها نبود و سهامداران متضرر شدند.

در نهایت بازارها در هفته اخیر چنین وضعیتی داشتند؛ بازدهی بورس منفی ۱٫۳ درصد، دلار مثبت ۱٫۷ درصد و طلا و سکه هم به یک میزان و معادل ۱٫۱ درصد مثبت.
حال در این شرایط که روند بورس منفی شده، دلار مثبت شده و طلا مثبت باقی مانده چه سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی ممکن است جو مثبت بازار طلا و سکه را برهم زند؟

آیا آرامش در بازار سکه و طلا ادامه‌دار است؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در روزهای اخیر انس جهانی طلا روند کاهشی به خود گرفت و به کانال یک هزار و 459 دلار رسید. طبیعتا با کاهش قیمت انس جهانی قیمت طلا هم تا پایان این هفته قدری ارزان خواهد شد.

ابراهیم محمدولی افزود: خوشبختانه طی دو ماه اخیر شاهد آرامش بازار طلا و سکه هستیم و به نظر می‌رسد که ثبات قیمت طلا و سکه ادامه‌دار باشد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در این شرایط خرید مصنوعات طلا به صرفه است یا سکه؟ اظهار کرد: همیشه توصیه ما به مردم این است که مصنوعات طلا را جایگزین طلاهای آب شده کنند. امروز هم می‌گوییم چنانچه مردم پس‌اندازی دارند مصنوعات طلا بخرند و از صنعت طلا حمایت کنند. البته فرقی بین طلا و سکه وجود ندارد اما مردم بدانند که هیچ‌گاه از خرید مصنوعات طلا ضرر نخواهند کرد؛ چرا که حداقل از مصنوعات طلا به عنوان زینت در مجالس استفاده می‌کنند.

محمدولی در ادامه گفت: هفته گذشته قیمت سکه کانال چهار میلیون تومان و طلا هم کانال 400 هزار تومانی را شکست و باعث شد قیمت طلا تا حدودی ارزان شود. در این هفته هم انتظار می‌رود قیمت سکه و طلا هم بین چهار تا شش درصد ارزان شود. در حقیقت نوسان آزاردهنده‌ای در قیمت سکه و طلا دیده نمی‌شود و مردم می‌توانند با خیال آسوده‌تری به خرید طلا اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چشم نخوری جناب محمد ولی رئیس اتحادیه طلا با این پیش بینی های آبکی خودت.وقتی طلای جهانی افزایش پیدا میکنه مثل حدود ۹-۱۰ماه قبل که طلای جهانی به ۱۵۵۵دلار افزایش پیدا کرد ولی طلای داخلی نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم پیدا کرد و جنابعالی فرمودید که قیمت طلای داخلی هیچ ربطی به اونس جهانی طلا نداشته و نخواهد داشت.پس چی شد حالا که طلای جهانی کاهش پیدا کرده طلای داخلی هم تحت تاثیر قرار میگیره و ارزان میشه؟ کی شما را به عنوان رئیس اتحادیه طلا انتخاب گرده؟ قیمت طلا در عراق و ترکیه و افغانستان و ….حداقل گرمی ۱۰۰هزار تومان بیشتره تا ایران.

    • ناشناس

      اینا فک میکنن مردم آلزایمر دارن فراموش میکنن آقایون چی میگفتن قبلاً تا چند وقت پیش همه مونده بودیم چرا اینقدر اونس جهانی افزایش پیدا کرده ایران روند کاهشی داره مونده بودیم این همه تهدید جنگ و آتش بازی با ناوهای جنگی و … دلار افزایش پیدا نمیکنه والا تا قبل از این میگفتن مقصر ما نیستیم

    • ناشناس

      عالیییییییی بود?????

  • ناشناس

    بسیار خوب

  • علی بتبا

    یکی به میخ میزنه یکی به‌نعل‌ در مورد ارزان شدن هم من نظری کاملا مخالف دارم مطمئنم ده درصد افزایش را تا یک ماه آینده‌از قیمت طلا خواهیم داشت

  • احسان

    طلا همیشه طلاست

  • ناشناس

    سکه و طلا در ایران تابع نظرات مسولین تصمیم گیر است اگر بخواهند همه ورود و خروج ارز و ریال و طلا را قفل می کنند و بعد می فرمایند دیدی ما نوسان بازار را در تمام زمینه ها ثابت نگهداشتیم از ملت عزیز می خواهیم از این همه تدبیر بفرمایید حالش ببرید

  • ناشناس

    نظر بدیم به چی نظر بدیم
    به کی نظر بدیم چه فرقی می کنه
    هر مسعولی هر کاری دلش می خواد می کنه قیمت طلا و دلار دست خود مسعولینه اینم بازی واسه کسب درآمد دولت خدمت گذاره

  • ناشناس

    طلا باید گرمی صد هزار باشد تا مردم با خیال راحت بتونم زندگی خوبی داشته باشد