کد مطلب: ۷۴۳۸۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دور جدید عرضه‌ خودرو در بورس کالا / خودرو را از بورس بخریم؟

دور جدید عرضه‌ خودرو در بورس کالا / خودرو را از بورس بخریم؟

بورس کالا امروز و فردا میزبان عرضه خودروهای هایما، پژو 207 و لاماری است. دور تازه عرضه‌ها در حالی آغاز می‌شود که طی 5 ماه گذشته، خودروهای بورسی با استقبال متقاضیان روبرو شده است. اما آیا خرید این خودروها به صرفه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدودا 5 ماهی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و قرار است امروز نیز پژو 207 و هایماS8 روی تابلوی معاملات برود.

طبق اعلام ایران‌خودرو امروز در مجموع 4000 دستگاه پژو 207 دستی در بورس کالا عرضه می‌شود. قیمت پایه این خودرو ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است و خریداران باید تمامی این مبلغ را در حساب وکالتی خود داشته باشند.

البته هزینه‌های جانبی خودرو همانند بیمه و شماره‌گذاری و هزینه‌های ثابت به 4 میلیون و 372 هزار تومان می‌رسد و همچنین علاوه براین مبلغ باید ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

از سوی دیگر بررسی آگهی‌های موجود نشان می‌دهد که قیمت در بازار از 520 میلیون تومان شروع و تا 695 میلیون تومان می‌رسد و این یعنی خریداران پژو 207 حداقل 50 تا 220 میلیون تومان نسبت به بازار آزاد، خودرو خود را ارزان‌تر می‌خرند.

207 در بورس

قیمت هایما S8

امروز تنها یک عرضه نداریم و قرار است 500 دستگاه هایما S8 نیز در بورس عرضه شود. قیمت پایه این محصول 934 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین هایما همانند سایر خودورها هزینه بیمه و شماره‌گذاری که مجموعا 4 میلیون و 372 هزار تومان و 13 درصد مالیات را نیز دارد.

قیمت هایما در بازار از 900 میلیون تومان شروع و تا یک میلیارد و 700 تومان می‌رسد؛ یعنی خریداران هایما از بورس کالا با هزینه خواب پول و نوسان بازار خودرو حداقل 17 درصد سود می‌کنند.

عرضه هایما در بورس کالا

لاماری چه زمانی به بورس می‌آید؟

همچنین قرار است فردا یعنی دوشنبه 12 دی ماه نیز 522 عدد لاماری سفید و مشکی در بورس کالا عرضه شود. قیمت پایه این محصول 981 میلیون تومان در نظر گرفته شده و خریداران باید 50 درصد از قیمت محصول را به عنوان پیش‌پرداخت در حساب وکالتی خود داشته باشند.

بررسی آگهی‌های موجود در سایت‌ها نشان می‌دهد که قیمت لاماری از حدود یک میلیارد و 850 شروع و تا دو میلیارد تومان می‌رسد. یعنی خودروی عرضه شده در بورس کالا حدود یک میلیارد تومان با قیمت بازار اختلاف دارد؛ اما احتمالا میزان تقاضا برای لاماری بالا باشد و قیمت بورس کالا نیز میلیاردی شود.

در هر صورت قیمت خودروی عرضه شده در بورس کالا با احتساب زمان پول و هزینه‌های جانبی باز هم حدود یک میلیارد تومان ارزان‌تر از بازار آزاد است.

جزئیات عرضه لاماری در بورس کالا

خرید خودور از بورس به صرفه است؟

در این گزارش قیمت 3 خودرو را در بازار آزاد و بورس کالا مقایسه کردیم. باید اشاره داشت که هر خریدار می‌تواند از 3 تا 30 درصد با خرید خودرو از بورس کالا سود کسب کند. همچنین به واسطه خرید خودرو از بورس کالا جیب دلالان خالی و کارخانجات و مردم به سود واقعی خود می‌رسند؛ چرا که خودرو با قیمت عادلانه معامله می‌شود.

قیمت خودورهای عرضه شده در بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    207با ترمز کاسه ای ! خخخخخخخخخخخ