کد مطلب: ۴۳۱۰۲۶

دژپسند:

خزانه را با درآمد سالم تامین می‌کنیم / افراد خوش حساب را زیر شکنجه قرار نمی‌دهیم

خزانه را با درآمد سالم تامین می‌کنیم / افراد خوش حساب را زیر شکنجه قرار نمی‌دهیم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت قصد فشار بر بخش خصوصی ندارد، گفت: خزانه کشور نیاز دارد که از طریق منابع سالم در آمد کسب کرده و به خوش حسابان مالیات بیش‌تر اعمال نکند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دزپسند، وزیر اقتصاد و دارایی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع فعالان اقتصادی با اشاره به نگرانی بخش خصوصی برای اخذ مالیات گفت: باید به بخش خصوصی فعال، منضبط اطمینان خاطر بدهیم که رویکرد دولت و به خصوص وزارت اقتصاد در راستای پرکردن منابع مالی دولت است و دولت قصد فشار بر بخش خصوصی ندارد.

وی ادامه داد: خزانه کشور نیاز دارد که از طریق منابع سالم در آمد داشته باشد از این رو ما نیاز نداریم عزیزانی که خوش حساب هستند زیر شکنجه قرار دهیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ما باید تنش‌های غیرواقعی بازار سکه،ارز و طلا را کنترل کنیم، بیان کرد : ما همواره از اتاق ایران برای جلوگیری از فرار مالیاتی کمک خواستیم و بر همکاری خود در این راستا تاکید داریم.

دژپسند تصریح کرد: ما پایه‌های جدیدی را در حوزه مالیات معرفی کردیم و در این راستا معافیت‌های مالیاتی را هم پیشنهاد داده‌ایم چرا که ما معتقدیم کسی که مالیات خوب می‌دهد نباید تحت فشار قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: ما در سال گذشته صادرات خوبی داشتیم ولی در حوزه برگشت ارز با مشکل رو‌به رو بودیم اما این روند را چکشی برای صادرکنندگان عزیز نکردیم از این رو ما اگر در مورد برگشت ارز اطمینان حاصل کنیم معافیت را کامل اعمال خواهیم کرد.

چرخه تولید و اقتصاد کشور نیازمند بازگشت ارز به کشور است

وزیر اقتصاد گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی در دولت به معنای فشار بر بخش خصوصی فعال و منضبط نیست و ما به دنبال این نیستیم که اگر نتوانستیم از طریق قانونی جلوی فرار مالیاتی را بگیریم برای افزایش درآمدها و مقابله با تحریم‌ها بر بخش خصوصی فشار وارد کنیم از این رو صراحتا اعلام می‌کنیم که دولت و رئیس‌جمهور بر این سیاست اصرار دارد که بخش خصوصی فعال تحت فشار قرار نگیرد.

دژپسند اظهار کرد: ما در اقتصاد وقتی می‌گوییم صادرات موتور رشد اقتصاد است بر این باوریم که یکی از دلایل بهبود روش‌ها و کاهش هزینه‌ها تولید است از این رو چرخه تولید و اقتصاد کشور نیازمند بازگشت ارز به کشور است.

وی با اشاره به اینکه ما تا به امروز ۳۹ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم افزود: اگر ارز خارج شده از کشور به داخل بازنگردد ما به مشکل برمی‌خوریم از این رو ما بر وصول مالیات در حوزه صادرات غیرنفتی تاکید داریم و معتقدیم معافیت مالیاتی‌ نیز منوط به بازگشت ارز به کشور است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: ما به دنبال این نیستیم که اخذ مالیات به ابزار فشار بر بخش خصوصی تبدیل نشود چرا که بخش خصوصی فرمانده میدان فعلی اقتصاد کشور است.

دژپسند در پایان گفت: ۸۵ درصد از واردات کالا به کشور در بخش تولید و اشتغال است از این رو بدون شک بازگشت ارز به کشور موضوعی مهم است که نمی‌توان از آن گذر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.