کد مطلب: ۳۶۰۳۶۲

خسارت ۷.۸ میلیارد دلاری ترامپ به اقتصاد آمریکا

خسارت 7.8 میلیارد دلاری ترامپ به اقتصاد آمریکا

نتایج یک مطالعه که به‌تازگی انجام شده، نشان می‌دهد که جنگ تجاری که ترامپ در سال 2018 به راه انداخته، به اقتصاد آمریکا، 7.8 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد که جنگ تجاری که ترامپ در سال 2018 به راه انداخته، موجب شده که 7.8 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی این کشور کاسته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، محققان با تجزیه و تحلیل اقدامات ترامپ، اعلام کرده‌اند که در کوتاه‌مدت واردات از کشورهای هدف 31.5 درصد کاهش یافته؛ در حالی که صادرات از کشورهای هدف‌ 11 درصد کاهش یافته است. آنها همچنین دریافته‌اند که خسارت مصرف‌کننده و تولیدکننده ناشی از هزینه‌های بالاتر برای واردات، حدود 68.8 میلیارد دلار بوده است.

این مطالعه از سوی یک تیم اقتصاددان از دانشگاه برکلی، دانشگاه کمبیا، دانشگاه ییل و کالیفرنیا (UCAL) انجام و توسط دفتر ملی پژوهش اقتصادی منتشر شده است.

ترامپ که خود را «مرد تعرفه‌ها» می‌نامد، وعده داده بود که از طریق توقف واردات غیرمنصفانه و بازنگری مجدد توافقات انجام‌شده، کسری تراز تجاری را کاهش دهد.

به گفته این محققان، با احتساب درآمد بالاتر از تعرفه‌ها برای دولت و سود تولیدکنندگان داخلی از قیمت‌های بالاتر، مجموع زیانی که ایالات متحده آمریکا متحمل شده، 7.8 میلیارد دلار یا 0.04 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

ترامپ با در پیش گرفتن سیاست‌های حمایت‌گرایانه در نظر دارد از تولیدکنندگان داخلی محافظت کند و از ماه سپتامبر تعرفه‌هایی را علیه پکن وضع کرد. چین نیز دست به واکنش‌های مقابله‌جویانه زده و به این ترتیب ماه‌هاست که از جنگ تجاری میان دو کشور می‌گذرد. از سوی دیگر ترامپ بر برخی کالاهای وارداتی از سایر کشورها از جمله اتحادیه اروپا و دیگر شرکای تجاری خود نیز تعرضه وضع کرده است.

به عقیده این محققان، در حالی که این تعرفه‌ها به نفع بخش‌هایی از آمریکا بوده که به لحاظ سیاسی حساس هستند، اما از سوی دیگر واکنش‌های تلافی‌جویانه بر واردات محصولات آمریکایی، این سود به‌دست‌آمده را خنثی کرده است.

گفته شده، کارگران بخش‌های حساس به تجارت، در ایالت‌های جمهوری‌خواه بیشترین آسیب را از این جنگ تجاری متحمل شده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.