کد مطلب: ۲۳۳۰۲۲

خودروهای ترخیص شده در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش دارای کد ۸ رقمی بوده‌اند

خودروهای ترخیص شده در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش دارای کد ۸ رقمی بوده‌اند

رئیس کل گمرک کشور، گفت: بنابر شرایط موجود تمام مواردی را که گمرک در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی انجام داده طبق قانون مقررات بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد.

فرود عسگری، در خصوص ترخیص تعدادی خودرو وارداتی از گمرک در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش، اظهار داشت: همه کالاهایی که وارد کشور می‌شود و باید از کمرگ ترخیص گردد طبق ماده 8 مقررات صادرات و واردات باید دارای ثبت سفارش معتبر باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل گمرک کشور با بیان اینکه در حال حاضر بین گمرک و سامانه ثبت سفارش که متعلق به توسعه تجارت است ارتباط الکترونیک وجود دارد، گفت: زمانیکه شما می‌خواهید کالایی را اظهار کنید از جمله خودرو باید کد 8 رقمی را وارد باکس نمایید تا سیستم به شما اجازه دهد مراحل بعدی را انجام دهید، اگر ثبت سفارش توسط سیستم فراخوانده نشود عملا چیزی به‌عنوان اظهار نداریم.

وی با اشاره به اینکه بنابر شرایط موجود تمام مواردی را که کمرگ انجام داده طبق قانون مقررات بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد، ادامه داد: گمرک ثبت سفارش را دارد، صاحب کالا اظهار و حقوق ورودی خود را پرداخت و مجوزهای استاندارد، ضوابط فنی ورود خودرو و پروانه را دریافت کرده است.

رئیس کل گمرک کشور در پایان در خصوص اینکه تعداد خودروهای وارد شده در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو 12 هزار بوده است، اظهار داشت: این اقدام توسط سازمان توسعه تجارت صورت گرفته و این موضوع را باید از آقای خسروتاج سوال کرد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.