کد مطلب: ۴۲۳۶۴۷

با هر بودجه‌ای در تهران آپارتمان اجاره کنید

با هر بودجه‌ای در تهران آپارتمان اجاره کنید

تقریبا با هر بودجه‌ای در تهران می‌توان آپارتمان اجاره کرد؛ هرچند با وجود تورم سال‌های اخیر، طبقات متوسط و ضعیف جامعه متحمل زحمات فراوانی شده‌اند، با این‌حال جستجوی محلی برای رهن کامل یا اجاره به ندرت بی‌سرانجام باقی می‌مانند.

تهران شهری با جلوه‌هایی بسیار متنوع از زندگیست؛ شلوغی، ترافیک، ازدحام و سروصدای فراوان در کنار امکانات مختلف شغلی، آموزشی و تفریحی، این شهر را برای بسیاری از افراد به مقصدی جهت سکونت تبدیل کرده است.

با توجه به پایتخت بودن این کلان‌شهر و موقعیت ویژه آن و همچنین تقاضای فراوان برای خرید مسکن یا رهن و اجاره، تورم سال‌های اخیر در تهران نمود بیشتری داشته است. افزایش سرسام‌آور خرید آپارتمان ، اکثر شهروندان را به سمت اجاره مسکن سوق داده و تقاضای بالا، در افزایش بیشتر قیمت‌ها تاثیر مستقیم گذاشته است.

در زمانی نه چندان دور با بودجه‌ای معقول، امکان خرید خانه در تهران با متراژ متوسط وجود داشت؛ اما امروزه با چندین برابر آن مبلغ باید به فکر اجاره‌نشینی بود. با این‌حال اجاره خانه با پول پیش کم در تهران، دور از انتظار نبوده و می‌توان در برخی از محله‌ها و همچنین مدنظر قرار دادن برخی از نکات، منزلی را جهت رهن کامل و یا رهن و اجاره یافت.

اجاره خانه با پول پیش کم

در ادامه به بیان برخی از نکات جهت یافتن آپارتمان یا خانه ویلایی مناسب با ودیعه کم می‌پردازیم:

  • اجاره آپارتمان با متراژ کم: شاید اولین ایده‌ای که برای اجاره آپارتمان در تهران با بودجه کم به ذهن می‌رسد، مراجعه به سایت‌های آنلاین مسکن یا مشاور املاک برای اطلاع از آپارتمان‌های نقلی باشد؛ اجاره سوئیت، آپارتمان‌هایی با متراژ 50 متر و کمتر یاخانه‌های ویلایی قدیمی با متراژ پایین، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت، افراد مجرد و با بودجه محدود است. با کمی خلاقیت در دکوراسیون این دسته از منازل، می‌توان از فضای کوچک آنها استفاده بهینه کرد و چیدمان و تزیین کاربردی متناسب با نیازهای خود را به کار برد.
  • نقل مکان به شهرهای اطراف تهران: چنانچه محل کار شما در تهران بوده اما بودجه مناسب برای اجاره ندارید و یا منزل کوچک، مطابق میلتان نیست، می‌توانید در مناطق نزدیک به تهران مانند کرج، شهریار، پرند، اندیشه و… خانه‌هایی با قیمت مناسبتر و با متراژ بزرگتر اجاره کنید. در صورت تردد هر روزه به تهران، این نقل مکان با دشواری‌هایی همراه است؛ اما باید کلیه شرایط را در مجموع مدنظر قرار داده و بهترین گزینه را مطابق با اولویت‌های خود انتخاب کنید.
  • زندگی در محله‌ها و مناطق پایین‌تر تهران: در صورتی که به هر دلیل تمایل یا امکان سکونت در حاشیه تهران را ندارید و بودن در تهران برایتان حائز اهمیت است، توصیه می‌شود تا متناسب با بودجه خود به سراغ محله‌های مرکزی و جنوبی تهران نیز بروید و آپارتمان‌ها و خانه‌های این مناطق را بازدید کنید.
  • اجاره خانه بدون پیش‌پرداخت: اگر تهیه پول پیش خانه برایتان امکانپذیر نیست، در تهران منازلی هستند که تنها با اجاره ماهیانه به مستاجر واگذار می‌شوند؛ البته این نوع سکونت بیشتر در خوابگاه‌ها و خانه‌های اشتراکی رایج است.

قیمت اجاره مسکن در تهران

تهران شهری است که پذیرای هر نوع سبک زندگی است؛ افرادی با سطح درآمدی پایین، متوسط و بالا در خیابان‌های این شهر، بعضا در کنار یکدیگر به تحصیل و کار مشغولند. تقریبا با هر بودجه‌ای در تهران می‌توان آپارتمان اجاره کرد؛ هرچند با وجود تورم سال‌های اخیر، طبقات متوسط و ضعیف جامعه متحمل زحمات فراوانی شده‌اند، با این‌حال جستجوی محلی برای رهن کامل یا اجاره به ندرت بی‌سرانجام باقی می‌مانند.

برای اجاره آپارتمان در مناطق یک تا شش تهران، برای خانه‌هایی تا صد مترمربع بسته به امکانات آنها (معمولی تا فول امکانات) باید از 100 تا 400 میلیون به عنوان پیش پرداخت و یک الی 6 میلیون تومان درنظر داشت. در محله‌های مرکزی نیز مبلغ ودیعه تا 250 میلیون تومان و کرایه ماهیانه تا 3 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

قیمت اجاره مسکن در محلات جنوبی تهران نیز با ودیعه‌ای تا 100 میلیون و اجاره ماهیانه تا 2 میلیون تومان است.

در تعیین قیمت دقیق منازل اجاره‌ای عوامل مختلفی از قبیل محله، سطح رفاه اقتصادی و فرهنگی منطقه، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و بزرگراه‌ها، نوساز یا قدیمی بودن منزل، میزان امکانات ساختمان، متراژ آپارتمان، خلوت یا پرازدحام بودن محل و میزان فاصله تا مراکز اداری و آموزشی تاثیرگذار هستند.

راهنمای اجاره آپارتمان مناسب

نکاتی وجود دارند که برای انتخاب بهترین آپارتمان جهت اجاره، موثر واقع می‌شوند:

  • انتظارات خود را به طور دقیق مشخص کنید.
  • بودجه دقیق خود را معلوم کنید.
  • با توجه به بودجه، یک تا سه منطقه همخوان با امکانات مالیتان را مشخص کنید تا زمان کمتری را از دست داده و هدفمند، جستجو کنید.
  • میزان دسترسی محله به وسایل حمل‌ونقل عمومی و سایر نقاط شهر را درنظر بگیرید.
  • فاصله محل زندگی با محل کار بسیار مهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.