کد مطلب: ۴۸۵۹۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلار تا چقدر ارزان می‌شود؟

دلار تا چقدر ارزان می‌شود؟

قیمت دلار صرافی‌ ملی در روز گذشته هشت مرتبه اعلام شد و در نهایت بهای دلار به رقم ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. در بازار نیز طبق آخرین اخبار و گزارش‌ها این نرخ به زیر 27 هزار تومان رسید. اما مقصد بعدی ارزانی دلار چند تومان است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار صرافی‌ ملی در روز گذشته هشت مرتبه اعلام شد و در نهایت بهای دلار به رقم ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. در بازار نیز طبق آخرین اخبار و گزارش‌ها این نرخ به زیر 27 هزار تومان رسید. اما مقصد بعدی ارزانی دلار چند تومان است؟

تداوم صف فروش دلار تا ساعات واپسین دیشب و بامداد امروز گویای تداوم احتمالی روند نزولی قیمت دلار است.

سه روز متوالی دلار و شکست چند مرز حمایتی، این سوال را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است که افت قیمت این ارز تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

دنیای اقتصاد در پاسخ به این سوال نوشته است: در مورد این موضوع نگاه‌های مختلفی در بازار وجود دارد. ولی حداقل همه فعالان بر این نکته توافق دارند که آینده قیمتی دلار در کوتاه‌مدت وابسته به نتایج انتخابات آمریکا و اخبار پیرامون آن خواهد بود. بازارساز در شرایط کنونی نشان داده است که اعتقادی به دلار بالای 30 هزار تومان ندارد؛ چراکه صرافی‌های بانکی حاضر نبوده‌اند اسکناس آمریکایی را بالای مرز یاد‌شده خریداری کنند. روز گذشته، این صرافی‌ها قیمت فروش دلار را تا کانال 26 هزار تومانی پایین بردند.

این مساله نشان می‌دهد که هدف بعدی بازارساز برای دلار می‌تواند کانال 26 هزار تومانی باشد. با این حال نباید از خاطر برد که چند هفته قبل در زمان ریزش زیاد دلار، معامله‌گران از سطح 27 هزار و 500 تومانی برای این ارز حمایت کردند.

با این حال هرچند برای امروز به نظر می‌رسد کانال 26 هزار تومانی هدف بعدی نرخ دلار باشد اما کارشناسان این کاهش قیمت تا 20 هزار تومان را هم محتمل می‌دانند.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.(خبرآنلاین)

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگویی با تجارت‌نیوز خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را دارند توصیه می‌کند که ریسک دلار 20 هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز به ایسنا گفته است: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان ریزش داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس دعا کنیم بایدن پیروز بشه تا دلار بشه ۱۰۰۰۰ تومان

    • ناشناس

      ای کیو منظورش تا ده هزار تومان ریزش نه رسیدن به قیمت ده هزار تومان یعنی نزدیک مرز بیست هزار

    • صابرالرعایا

      ناراحت نشو دلال.
      بنده خدا نظر خودشو گفته.
      الان نمیدونم لرزش بدنت در چه حدیه که دلار داره میسوزه ?

    • لادا وستا اسپرت

      الهی آمین رای بیاره دلال ها سکته ی قلبی میزنن?
      بی انصاف ها فقط فکر جیب خودشون هستن نمیگن با افزایش دلار ۷۰میلیون نفر از گرسنگی و بی دارویی میمیرن! …کار کردن ندارن می‌خوان یک شبه با مکیدن خون بقیه مردم پولدار بشن

    • ناشناس

      بزار جماعت دلشون خوش باشه میاد پایین. هرموقع دم شتر رسید زمین دلارم میاد پایین.

    • ناشناس

      کسی که از عذاب و رنج و بدبختی دیگران لذت ببره بیماره
      در افکارتون تجدید نظر کنید با این روش به جایی نمیرسید
      ای دوست بر جنازه دشمن چو بگذری / شادی مکن که بر تو همین ماجرا رود

  • محمد حسن

    از دیروز کل صرافی های تهران را زیر پا گذاشتم هیچ کس دلار خرید نداره،دوستان کجا باید بفروشیم،خدا لعنت کنه اونی رو که بهم گفت برو دلار بخر

    • ناشناس

      کم خالی ببند بیار من ازت 29 میخرم

    • ناشناس

      من 27خریدارم

  • لادا

    امیدوارم تا ۲۰ تومان هم پایین بیاد و با اومدن بایدن هم تا ۱۰تومن پایین بیاد

  • محمود

    ارزش واقعی دلار نهایت ده هزار تومانه

  • ناشناس

    بیا پاین خیلی رفتی بالا من نمیدونم تو مغز شما چی میگذره من خودم تو البوم یک دلار دارم حاضرم همونو رایگان بدم تا یه بیماری که نیاز به ارز داره کارش راه بیفته شما دلار میگیرین نگه میدارن تا گرون شه

  • سحر

    دلار تنها سرمایه ای که هیچ کس از بالا رفتنش سود نمیکنه جز دولت و دلال. ما یه خونه خریدیم امسال، با اینکه گرون خریدیم اما حاضرم خونه قیمتش نصف بشه، همه بتونن بخرن، مهم نیست اگر ماهم سرمایه امون کم میشه.. هروقت به این درک اجتماعی برسیم که همه با هم تو یه کشتی هستیم و بالا رفتتن هیچ چیز به معنی پولدارتر شدن ما نیست، پیشرفت کردیم. باید یاد بگیریم نگران همدیگه باشیم و به هم رحم کنیم تا خدا هم بهمون رحم کنه.هرکس حتی یک دلار دلالی کرده و پس انداز کرده، در حالی که نیاز نداشته، برای اینکه گرون بشه و بعد به بفروشه، بدونه تو تک تک درد و رنجی که مردم کشیدن مقصره. دلار جای سرمایه گذای نیست. شما هم سرمایه گذار نیستید، بلکه فقط انگل هستید. همین و بس

    • ناشناس

      عشقی عشق

    • ناشناس

      بله به قول شما همه ما تو یک کشتی نشستیم ولی راهکار شما برای اون کسی که یه عمر جون کنده و مقداری پول جمع کرده و میبینه هر روز داره ارزش اون پولی که با سختی به دست آورده کم میشه چی هست ؟

    • سیداحمد

      سلام من بانظر شما صددرصد موافق هستم حیول

    • ناشناس

      منم موافقم

  • محمود

    قیمت هفت کیلو و نیم خرید چغندر قند تضمینی پاییزی در ایران رو بعلاوه 100 تومان حمل هر کیلو و 1400 تومان هزینه فرآوری برای تولید یک کیلو شکر رو در قیمت تناژ خرید عمده شکر در آمریکا حساب کنید قیمت واقعی دلار در میاد!

  • ناشناس

    به نظر من
    قیمت ارز تا اونجایی پایین میاد که سیاست اقتضا کنه و بتونه جوّ کشور رو آروم کنه و مردم دلشون خوش بشه به اینکه ارزونی اومده
    و قیمت ارز تا اونجا بالا میره که اقتصاد منفجر بشه و مردم نارضایتی شون رو اعلام کنن
    قیمت ارز دست دولته
    کلاً اقتصاد ایران ورشکسته شده و نفسهای آخرش رو میکشه نه امنیت اجتماعی داریم نه پول داریم نه تولید داریم نه آب برای کشاورزی ( و حتی در بعضی مناطق برای آشامیدن ) داریم نه هوای تمیزی برای تنفس داریم نه محیط زیست سالمی داریم نه صنایع دستی داریم نه دریامون ماهی داره و نه …
    می بینید که همه راهها بسته شده به نظر میرسه باید در سیاست مون تجدید نظر کنیم باید دشمنی و کینه رو کنار بذاریم و با دنیا آشتی کنیم و مثل کشورهای دیگه به زندگی معمولی مشغول بشیم و به جای اینکه پولها رو خرج کشورهای دیگه کنیم اونا رو در کشور و برای مردم خودمون سرمایه گذاری کنیم تا پس از مدتی آرامش به اقتصاد برگرده و سرمایه گذاری اقتصادی انجام بشه
    مطمئن باشید که با این وضعیت موجود هیچ سرمایه دار داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در کشور نیست چون سرمایه گذاری نیاز به امنیت و ثبات داره و تا اینها جور نشه از آن خبری نیست
    پس ای سیاستمداران تا دیر نشده بجنبید

  • ناشناس

    ارزونی؟؟؟؟
    نمردیم و معنی ارزونی رو هم فهمیدیم.