کد مطلب: ۲۰۴۴۷۵

دلار در بازار معاملات جهانی سیر صعودی داشت

دلار در بازار معاملات جهانی سیر صعودی داشت

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه‌شنبه باز هم به روند افزایشی خود ادامه داد؛ در حالیکه دلار کاهش پیدا کرد؛ اما یورو جهش زد.

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه‌شنبه باز هم با روند افزایشی شروع بکار کرد و بخشی از افت شاخص خود را که در روز جمعه رقم خورده بود را جبران کرد؛ ضمن اینکه شاخص وال‌استریت هم با رشد روبرو شد؛ اما همچنان سرمایه‌گذاران نسبت به انتشار نرخ تورم آمریکا در هفته جاری محتاط باقی مانده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین حال انتظار می‌رود که در اروپا بورس فوتسی لندن ۰.۲۵ درصد و بورس داکس و کک فرانسه هم ۰.۳ درصد افزایش داشته باشند.

همچنین میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۱.۱ درصد بالا آمد؛ این در حالی است که شاخص بورس این منطقه در روز جمعه به کمترین حد خود از دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد رسیده بود.

شاخص بورس استرالیا، کاسپی کره جنوبی و نیکی ژاپن هر کدام به ترتیب ۰.۶ درصد، ۰.۶۵ درصد و ۰.۷۵ درصد رشد را تجربه کردند و شاخص کمپوزیت شانگهای هم یک درصد بالا آمد.

در آمریکا ارزش اوراق ۱۰ ساله به ۲.۸۴۹ درصد کاهش پیدا کرد؛ در حالیکه ارزش آن در روز گذشته به ۲.۹۰۲ درصد رسید که بیشترین رقم در ۴ سال اخیر است.

در بازار جهانی ارز، شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۰۲۵ درصد کاهش به ۸۹.۹۸۷ واحد رسید و از بیشترین ارزش خود در ۲ ماه اخیر که ۹۰.۵۶۷ واحد بود فاصله گرفت.

هر دلار به ۱۰۸.۲۸۵ ین رسید که حاکی از افت ۰.۳ درصد دلار در برابر پول ژاپن دارد؛ اما یورو با ۰.۱۵ درصد رشد به ۱.۲۳۱۰ دلار رسید. دلار استرالیا هم با روندی یکنواخت به ازای ۰.۷۸۶۶ دلار معامله شد.

در بورس فلزات لندن هر تن مس با ۱.۴ درصد جهش قیمت به ۶ هزار و ۹۲۷ دلار رسید و بطور کل با ضعیف شدن ارزش دلار، بورس کالا تقویت شده است.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به یکهزار و ۳۲۶ دلار و ۵۱ سنت رسید.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.