کد مطلب: ۴۳۰۳۸۴

دلار هفته را چگونه آغاز می‌کند؟

دلار هفته را چگونه آغاز می‌کند؟

قیمت دلار در هفته گذشته تا آستانه 14 هزار تومان افزایش یافت و با نرخ 13 هزار و 950 تومان بسته شد. اما در هفته پیش‌رو بازار ارز چگونه کار خود را آغاز می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار صرافی ملی در هفته گذشته تا آستانه 14 هزار تومان افزایش یافت و با نرخ 13 هزار و 950 تومان بسته شد. اما در هفته پیش‌رو بازار ارز چگونه کار خود را آغاز می‌کند؟

در این مورد دنیای اقتصاد با اشاره به نرخ دلار در بازار آزاد تحلیل کرده است: شاخص ارزی کشور طی هفته گذشته رشد 1/ 2 درصدی را به ثبت رساند. نرخ دلار با چهار رشد پیاپی تا روز چهارشنبه به مرز 13 هزار و 990 تومان رسید. البته در این روز نرخ‌های بیشتر از 14 هزار تومان نیز در برخی معاملات خرد گزارش شد.

اما نهایتا پنج‌شنبه دلار از مرز روانی 14 هزار تومان عقب‌نشینی کرد و 13 هزار و 940 تومان قیمت خورد. طی هفته قبل برخی شایعات و گمانه‌ها درباره FATF و همچنین روند صعودی نرخ سامانه نیما به‌عنوان محرک‌های دلار مطرح شده‌اند.

برخی فعالان بازار ارز عقیده دارند در صورت عبور دلار از مرز 14 هزار تومان خریدها از سوی معامله‌گران فنی افزایش قابل توجهی خواهد یافت؛ با وجود این، روند دو روز معاملاتی اخیر حاکی از آن است که دلار همچنان آمادگی ورود به کانال جدید را ندارد و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

همگامی سکه با دلار

قیمت سکه طی هفته گذشته 2/ 2 درصد افزایش یافت و هر سکه طرح جدید پنج‌شنبه در سطح 5 میلیون و 75 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب بازدهی سکه از ابتدای سال‌جاری به 1/ 9 درصد رسید که همچنان حدود 3 درصد بیشتر از بازدهی دلار از ابتدای سال است.

نرخ دلار هفته گذشته را صعودی آغاز کرد ولی پس از برخورد با مرز سخت 14 هزار تومانی، در آخرین روز معاملاتی با افت 50 تومانی مواجه شد.

سکه نیز روندی مشابه داشت و پنج‌شنبه 40 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. اونس طلا در بازار جهانی هم هفته قبل بر محور ویروس «کرونا» نوسان کرد و در مجموع با رشد قیمت همراه شد. با وجود این، انتظار می‌رود مسیریابی نرخ ارز طی روزهای آینده بیشترین اهمیت را برای بازار سکه داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.