خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۲۱۹۸

قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی

رشد طلا در معاملات روز سه‌شنبه / دلار جهانی بدون تغییر باقی ماند

رشد طلا در معاملات روز سه‌شنبه / دلار جهانی بدون تغییر باقی ماند

خوش‌بینی‌ها به برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از کرونا موجب شد، شاخص دلار در معاملات روز سه‌شنبه اندکی کاهش یابد. قیمت جهانی طلا اما اندکی افزایش یافت.

به‌دنبال خوش‌بینی‌ها به بهبود وضعیت جهان پس از همه‌گیری کرونا ، دلار جهانی در معاملات روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت. با این حال ادامه تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان، مانع از افتِ بیشتر قیمت دلار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح ۹۹٫۶۹ واحد قرار گرفت.

هر دلار آمریکا در معاملات بازارهای آسیایی روز سه‌شنبه به‌ازای ۱۰۷٫۷۹ ین ژاپن مبادله شد.

دلار استرالیا و دلار نیوزیلند، هر دو امروز در برابر دلار آمریکا ۰٫۳ درصد رشد کردند.

به‌گفته تحلیلگران، بازارهای مالی میان دو جریان کاملا متضاد گرفتار شده‌اند. از یک‌سو کاهش محدودیت‌ها و برداشته شدن قرنطینه در بسیاری از کشورها موجب خوش‌بینی سرمایه‌گذاران شده و از سوی دیگر تنش‌ها میان چین و ایالات متحده نگرانی‌های جدیدی را ایجاد کرده است.

یوان چین همچنان در پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته قرار دارد و در معاملات امروز هر دلار آمریکا به‌ازای ۷٫۱۴۲۷ یوان مبادله شد.

درحالی‌که چین قصد دارد قانون امنیت ملی را در هنگ‌کنگ تصویب و اجرایی کند، روز گذشته، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی پکن را به اعمال تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی تهدید کرد.

در عین حال، سنگاپور چشم‌انداز رشد اقتصادی خود را برای سال ۲۰۲۰ برای سومین بار متوالی کاهش داد. انتظار می‌رود، اقتصاد این کشور در سال جاری چهار تا هفت درصد کوچک شود.

پوند انگلیس امروز با ۰٫۳ درصد رشد به ۱٫۲۲۱۵ دلار و هر یورو با ۰٫۲ درصد رشد به ۱٫۰۹۰۸ دلار رسید.

افت دلار آمریکا از یک‌سو و تنش‌های پکن و واشینگتن بر سر هنگ‌کنگ از سوی دیگر موجب شد، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز اندکی افزایش یابد.

هر اونس طلا روز سه‌شنبه با قیمت هزار و ۷۳۵ دلار و ۵۸ سنت معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.