کد مطلب: ۴۰۷۵۷۲

بازارهای جهانی دلار و طلا در انتظار تصمیم فدرال‌رزرو

بازارهای جهانی دلار و طلا در انتظار تصمیم فدرال‌رزرو

درحالی‌که انتظار می‌رود سیاستگذاران فدرال‌رزرو برای بار سوم در مورد کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره تصمیم‌گیری کنند، دلار و طلا در ساعات ابتدایی معاملات امروز بدون تغییر باقی ماندند.

درحالی که سیاستگذاران فدرال‌رزرو آمریکا طی نشست دو روزه‌ای که از روز گذشته آغاز شده، درباره کاهش یا عدم کاهش نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌کنند، در معاملات امروز دلار در برابر سایر ارزها بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، بازارهای مالی در انتظار سرنخ‌های بیشتر در مورد چشم‌انداز سیاست پولی آمریکا در این نشست هستند.

سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا یک بار در ماه جولای و یک بار هم در ماه سپتامبر نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد کاهش داده‌اند. انتظار می‌رود با توجه به شرایط اقتصادی و احتمال وقوع رکود، مقامات فدرال‌رزرو یک بار دیگر تصمیم به کاهش نرخ بهره بگیرند.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز در بازارهای آسیایی هر یورو به‌ازای 1.1111 دلار مبادله شد و هر پوند به 1.2867 دلار رسید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، امروز در سطح 97.682 واحد قرار گرفت.

هر ین ژاپن نیز در معاملات روز چهارشنبه به‌ازای 108.83 دلار معامله شد.

برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از یک‌سو و توافق تجاری میان آمریکا و چین از سوی دیگر، از جمله عواملی هستند که بر بازارهای مالی تاثیرگذار خواهند بود.

در عین حال، قیمت جهانی طلا که تحت تاثیر افزایش خوش‌بینی‌ها به توافق تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان، در معاملات روز گذشته افت کرده بود، امروز بدون تغییر باقی ماند.

هر اونس طلا امروز با قیمت هزار و 488 دلار و 23 سنت معامله شد.

طی 15 ماه گذشته تشدید تنش‌های تجاری میان پکن و واشینگتن و وضع تعرفه‌های مقابله‌جویانه بازارهای مالی را تحت‌الشعاع قرار داده است. طلا که همواره حکم دارایی امن را داشته از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز رشدی 16 درصدی را تجربه کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز گذشته 0.13 درصد کاهش یافت و به 917.31 تن رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.