کد مطلب: ۴۸۵۲۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی ارزانی ۱۰ هزار تومانی دلار / دلار ۲۰ هزار تومانی رویاست یا واقعیت؟

پیش‌بینی ارزانی 10 هزار تومانی دلار / دلار 20 هزار تومانی رویاست یا واقعیت؟

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که کاهش تا 10 هزار تومانی قیمت دلار را محتمل می‌دانند. اما چه عاملی ممکن است این پیش‌بینی را محقق کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 27 مهر ماه با ۱۵۱ تومان افزایش با قیمت 31855 تومان‌ معامله شد. اما در صرافی ملی دیروز چهار نرخ اعلام شد که آخرین مرتبه با کاهش ۵۰ تومانی به رقم 31850 تومان رسید.

در همین حال تداوم تزریق ارز، کاهش نرخ دلار نیمایی، کاهش شدید قیمت سکه، انتشار اخباری درباره برگشت برخی پول‌های بلوکه شده ایران و نزولی شدن آخرین قیمت امروز صرافی ملی پنج نشانه مهم برای آینده دلار است که شاید حاکی از ارزانی احتمالی آن باشد.

در این مورد سه کارشناس پیش‌بینی مشترکی داشته‌اند.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، کارشناس بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که کاهش تا 10 هزار تومانی قیمت دلار را محتمل می‌دانند. اما چه عاملی ممکن است این پیش‌بینی را محقق کند؟

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.(خبرآنلاین)

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگویی با تجارت‌نیوز خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را دارند توصیه می‌کند که ریسک دلار 20 هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز به ایسنا گفته است: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان ریزش داشته باشد.

آیا ممکن است این پیش‌بینی‌ها محقق شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داریوش

    واقعیت اینه که 10 هزار تومنم گرونتر میشه ..واقعا اززونی رویا شده..ببین چی شده که دلار 20 هزارتومنی شده رویا؟؟؟!!!! دلار 1000 تومنی اگه 20 تومن بشه رویاس؟؟؟؟!!!!!!!

  • مهدی

    یادمه یه برنامه طنزی نشون میداد عکس مرغ و گوشت و تو آلبوم گذاشته بودن بچه عکسارو میدید میگفت اینا چیه از بس گوشت و مرغ نخورده بود و ندیده بود الان دقیقا همون زمانیم، ، دلار شده چماق که هر روز تو سر مردم مظلوم میخوره @ هیچ ظلمی پا بر جا نیست

  • بهنام

    دلار بشه ۱۰۰۰ تومان، من که مواد اولیه داخلی را دو برابر و مواد خارجی را سه تا چهار برابر قیمت خریدم، مگر میتونم جنس تولیدیم را ارزون بفروشم، این در همه بخشهای تولید و بازرگانی صادق هست، نباید اجازه گرون شدن میدادند، حالا که گرون شد، برگرده روی ۲۰ تومن، بازهم اجناس با دلار ۳۰ تا ۳۵ معامله می‌شود. زمانیکه دلار روی ۲۷تومن بود، ما برای واردات مجبور بودیم دلار را ۳۰ تومن از بازار خرید کنیم، همه که به دلار نیما دسترسی ندارند

    • ناشناس

      مجبور بشی میفروشی.تو نفروشی یکی دیگه میفروشه

  • ناشناس

    تا سیاستهای تهاجمی ایران ادامه یابد همین بدبختیها هست

  • ناشناس

    دلار 4 تومنی کردن 30 حالا میگن دلار 20 تومنی رویاسسست. بعدشم اونا که جنس گرون میگن خریدن مگه اونموقع که گرون میشد گفتن جنس ارزون خریدیم ارزون بدیم….

  • ناشناس

    چنان میگن دلار آوردن پایین انگار چه غلطی کردن دلار نهایتش همون قیمت دلار جهانگیریه حالا میگن ۲۰هزار تومان رویاست؟؟؟دو واقع منظورشون ۲۰۰هزار ریال،یادشون رفته ما به ریال حقوق میگیرم به دلار خرید میکنیم

  • عرشیا

    تا وقتی روحانی هست رویا هست نه واقعیت

  • ناشناس

    قیمت رو بازار تعیین میکنه
    و بازار روز کار میکنه
    ارزان شدن دلار اونم شبانه کاملاً مشخصه که سیاسیه
    این نشون میده که کنترل قیمت دلار کاملاً دست دولت هست
    البته به نظر میرسه که دولت در زمینه اسکناس دلار مشکل داره و به همین خاطر یک شوک وارد کردن که مردم دچار هیجان بشن و افرادی که اسکناس دارن از ترس ارزون شدن مراجعه کنن برای فروش
    بعد از اینکه اسکناس به میزان کافی جمع آوری شد دوباره قیمت میره بالا و همون اسکناسهای مردم رو به خودشون میفروشن

  • محسن

    به به کاهش شدید تو راهه

  • محمد

    دلار چه پایین نیانی هه؟؟؟