خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۹۲۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا افزایش سرمایه ذوب آهن لغو شد؟

چرا افزایش سرمایه ذوب آهن لغو شد؟

معاون خرید شرکت ذوب‌آهن اصفهان از کمبود مواد اولیه آهن‌دار خبر داد و گفت می‌توان یکی از دلایل لغو افزایش سرمایه نماد ذوب‌ آهن را کمبود مواد اولیه برای خط تولید این شرکت دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تاریخ ۱ بهمن ۹۹، افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن اصفهان (نماد ذوب) از نظر حسابرس سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد. انجام افزایش سرمایه نماد ذوب آهن از مبلغ ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به مبلغ ۸ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

اما در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۹، آگهی لغو افزایش سرمایه نماد ذوب در سامانه کُدال منتشر شد. با توجه به اینکه شرکت از زیان انباشته خارج شده و بعد از سال‌ها توزیع سود نقدی در مجمع عادی سالانه را در دستور کار دارد به دلیل اینکه منافع بیشتری از محل سود توزیعی عاید سهامداران محترم شرکت گردد، هیات مدیره افزایش سرمایه را لغو کرد.

محمد جعفر صالحی، معاون خرید شرکت ذوب‌آهن اصفهان با تاکید بر اینکه احتمال می‌رود یک ماه آینده وضعیت تامین مواد اولیه آهن‌دار در ذوب آهن بحرانی شود، گفت: در حال حاضر ذخایر درشت دانه ذوب آهن برای حدود ۶۰ روز و ذخایر ریزدانه برای حدود ۹۰ روز است و اگر همین روند ادامه یابد و به تعهدات عمل نشود، ذوب آهن به مشکل بر می‌خورد.

وی در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه ذوب آهن در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: مشکل تامین مواد اولیه هیچگاه تمام شدنی نیست و همواره در نوسان است و مقطعی شرایط رو به بهبودی می‌رود و در مقطعی دوباره شرایط تامین مواد اولیه ناپایدار می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط فعالیت سه کوره ذوب آهن و وضعیت تامین مواد اولیه ذوب آهن ثابت است و آنها از ذخایر ایجاد شده، مصرف می کنند.

معاون خرید شرکت ذوب‌آهن اصفهان توضیح داد: از بهمن سال گذشته که کوره شماره یک ذوب آهن وارد مدار شد تا به امروز حدود ۲۰۰ هزار تن از موجودی ذخایر درشت دانه و همچنین ۱۵۰ هزار تن از ذخایر ریزدانه کاهش یافته است و این نشان می دهد که هنوز میزان ورود مواد اولیه با نیاز تناسب ندارد، چرا که تعهداتی که پیش تر داده شده بود و بر مبنای آن کوره شماره یک را عملیاتی کردیم، هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: ذوب آهن در مصوبه‌ای مساله تامین یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مواد اولیه از معادن «چاه گز و سنگان» را داشت که تاکنون عملیاتی نشده است و امروز در تامین مواد اولیه آهن‌دار خود دچار مشکل هستیم.

صالحی تصریح کرد: شاید در شرایط موجود این عدم اجرای تعهد خود را نشان ندهد، اما تا یک ماه آینده وضعیت تامین مواد اولیه آهن‌دار در ذوب آهن بحرانی شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سه کوره، نیاز ذوب آهن به مواد اولیه ۶ میلیون تن مواد آهن‌دار برای یک سال است، گفت: در حال حاضر ذخایر درشت دانه ذوب آهن برای حدود ۶۰ روز و ذخایر ریزدانه برای حدود ۹۰ روز است و اگر همین روند ادامه یابد و به تعهدات عمل نشود، ذوب آهن به مشکل بر می‌خورد.

اما نکته قابل توجه آنجاست که یکی از شزکت‌ها زیر مجموعه ذوب آهن اضفهان، شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان است که در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۹ آگهی افزایش سرمایه خود را در سامانه کُدال منتشر کرده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عجب شانسی تمام سرمایه مون برباد رفته …اگه مواد اولیه بحرانی بشه قبلا هم سرمایه مارو ذوب کرده

    • ناشناس

      سلام واقعا خاک بر سر ذوب آخه به تو هم میشه گفت سهم فلزی با این همه توسعه اقتصادی باز هم یه جایی از کار میلنگه ‌‌؛ چه راحت میگن مواد اولیه نداریم

    • ناشناس

      متاسفانه اسم این سهم با خودشه

  • ناشناس

    فکری برای ذوب آهن بشه عجب اشتباهی کردیم سرمایه مون رواوردیم توبورس بیچاره شدیم خونه مو فروختم

  • طاهری سرمور

    بادرود.شپاکساهم حدود۷ماه پیش همه کاربزای افزایش سرمایه کرده بودوازقیمت ۵هزارتومان به صف فروش ۲۶۰۰تومان رسیده وبلاتکلیف مانده وملت راسرکاروهیچ مرجعی هم نیست که رسیدگی کندویاافزایش سرمایه راآنقدرتاب می دهندوحق تقدم ها رااضافه نمی کنندکه ملت نمی دانندچندسهم دارند.درصورتی که یک راه تشویق و رشدسهم درثبت کردن افزایش سرمایه درکمترازدوماه است ولی شرکتهابعدازیکسال هم هنوزافزایش سرمایه راثبت نکرده اند.این است که هیچ کجاحق وحقوق ملت رامحترم نمی شمارندووای به روزی که ملت قهرکنند.باسپاس

  • ناشناس

    باسلام وزیر رفاه قول داده بودن که مشکلات ذوب آهن روبرای تولید بیشتر مرتفع کنه پس چرا هیچ اقدامی انجام نمیدن ..

  • ناشناس

    باسلام مدیرعامل ذوب علت لغو افزایش سرمایه رو منفی بودن بازار اعلام کردند چراالان این صحبت شده چه نقشه ای دارن خدا می داند ..سرمایه مون رفت

  • ناشناس

    درستش کنید ???????

  • lind

    ایکاش یک جو غیرت داشتین.ببینید چکار کردین با سرمایه مردم .سهم ارزشش حداقل بالای1000تومان هست کردین300حالا میخاین 10تومان صدقه بدین جهت حمایت از سهامدار

  • ناشناس

    این نتیجه اعتماد ما به حرف آن بزرگوار و آوردن سرمایه مون توی بورس بود. باشد که دیگر به آن کسی که ما را در چاه انداخت و هیچ حمایتی نکرد اعتماد نکنیم