خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۷۵۲۴

گفتگوی دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران با تجارت‌نیوز:

حلب آهنی، روغن جامد را کمیاب کرد

حلب آهنی، روغن جامد را کمیاب کرد

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران می‌گوید: قیمت ورق آهنی که از سوی فولاد مبارکه تامین می‌شد بالا رفته است. همین مسئله باعث شده که روغن جامد کمیاب شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ابتدای مهر امسال رسانه‌ها از کمیاب شدن روغن جامد خبر دادند. با آن که بیش از دو ماه از این خبر می‌گذرد اما مردم همچنان با معضل کمبود روغن جامد رو به رو هستند. براساس مشاهدات میدانی، مغازه‌ها یا روغن جامد ندارند یا اینکه آن را با قیمت بالاتر می‌فروشند. علت اصلی کمبود روغن جامد چیست؟

به گفته دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران، قیمت ورق آهنی که از سوی فولاد مبارکه تامین می‌شد بالا رفته است. همین مسئله باعث شده که روغن جامد کمیاب شود. علاوه بر آن قیمت مواد افزودنی روغن جامد افزایش پیدا کرده است که این دو عوامل باعث شده تولید روغن کم شود.

امیرهوشنگ بیرشک معتقد است: در تولید روغن جامد همچنان مشکل وجود دارد. مشکلات فعلی یک شبه به وجود نیامده که یک شبه هم برطرف شود.

ارز دولتی هنوز حذف نشده است

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران در پاسخ به این پرسش که ارز دولتی روغن چه زمانی حذف می‌شود؟ پاسخ داد: حذف ارز دولتی جزو تصمیمات دولت است. هنوز دستورالعملی مبنی بر حذف ارز دولتی برای روغن به ما ابلاغ نشده است.

بیرشک درباره وضعیت تولید روغن به تجارت‌نیوز گفت: در ۹ ماهه امسال تولید روغن نباتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

چندی پیش تسنیم به نقل از الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق نوشت: «ارز دولتی واردات کالای اساسی حذف می‌شود و منافع ریالی آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا دروغ میگین. خوب داخل ظرف پلاستیکی عرضه کنید. داخل ظرف شیشه ای عرضه کنید

  • ناشناس

    هرروزیک بهانه برای گرانی هادارید گناه ملت بیرون چی

  • هاتف

    خلاصه این مردم همیشه گرفتار باید به یک کلکی سر کار باشند یه روز روغن یه روز نان یه روز شکر وووووو و علی برکت الله

  • ناشناس

    روغن مایع چرا کمیاب شده

  • ناشناس

    حلب نیست مایع چرا نیست؟

  • نازی

    هرچی میکشیم ازاین دولت هست ب جای سوریه وعراق یه ضره ب فکرمردم خودمان باشید

  • ناشناس

    آقای دبیر انجمن روغن نباتی لطفا ، خواهشاً ، تورو خدا مردمو به بازی نگیر تو سه ۴ماه اخیر قیمت روغن نباتی سه ۴ برابر شده حالا بخاطر حلب آهنی باز هم افزایش قیمت سه ۴برابر کنید…

  • ناشناس

    آقا تو دبه بده میبریم

  • ناشناس

    روغن مایع چی؟حقه بازها در مورد روغن مایع کار ترامپه درسته

  • ناشناس

    روغن مایع چی اونم قوطی پلاستیکی کمیاب شده بعدهم مگ حلب چقدر وزنش هست ک گرون تر از روغنش ک نیست حرف مسخره زده