کد مطلب: ۴۶۴۵۷۲

دنبال افزایش قیمت خودرو نیستیم

دنبال افزایش قیمت خودرو نیستیم

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: به دنبال افزایش قیمت خودرو نبوده بلکه واقعی‌سازی و منطقی‌کردن قیمت خودرو هدف ماست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی صادقی نیارکی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید و افتتاح طرح‌های صنعتی و تولیدی شهرستان ارومیه با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد از این طرح‌ها امسال احیا می‌شوند افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش تولید، پویش تولید، تداوم امید در استان‌ها، طرح توسعه محورهای شرق و غرب که بیشتر مناطق مرزی مد نظر است و افزایش مبادلات تجاری، بازراچه‌های مرزی، شهرک‌های تخصصی، شهرک‌های مشترک و سرمایه‌گذاری توسط سازمان‌های توسعه‌ای مورد پیگیری بوده که تلاش می‌شود تا پایان سال این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وضعیت بازار خودرو در کشور عنوان کرد: به دنبال افزایش قیمت خودرو نبوده بلکه واقعی‌سازی و منطقی‌کردن قیمت خودرو هدف ماست در حال حاضر نیز افزایش قیمت بازار را نیز به رسمیت نمی‌شناسیم.

نیارکی با تاکید بر اینکه هدف ما افزایش تولید و افزایش تحویل خودرو بوده که این امر تاکنون محقق شده است ادامه داد: طی امسال رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو و رشد ۳۰ درصدی در تحویل خودرو را شاهد بودیم و با این آمار در این مدت ۲۰۰ هزار خودرو به متقاضیان تحویل داده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید یک میلیون دستگاه انواع خودرو و تحویل به متقاضیان از برنامه‌های وزارت صنعت طی سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه آخرین قیمت خودرو براساس قیمت‌های سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان کرد: ما در بخش عمده‌ای از نهاده‌ها افزایش قیمت داشتیم و این افزایش قیمت خودرو نیز حداقلی است و با قیمت بازار فاصله دارد.

نیارکی با اشاره به اینکه شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند، گفت: باید به این امر توجه شود که ۳۰ رشته فعالیت با بخش خودرو سازی مرتبط هستند و هرگونه اشتباه در این بخش تاثیرگذار خواهد بود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار نفر در زنجیره تولید و لجستیک بخش خودرو و صنایع وابسته به آن شاغل هستند و باید به این امر توجه شود.

وی گفت: اقلام اصلی خودرو در بورس و نهاده‌های وارداتی با ارز است و قیمتی که فاصله کارخانه را با بازار کاهش دهد با حداقل افزایش قیمت، مورد نظر ماست.

نیارکی عنوان کرد: ۲۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مسائلی است که برای اجرا در کشور در نظر گرفته شده و هر هفته در استان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه محورهای اقتصادی شرق و غرب کشور، توسط وزارت کشور برای توسعه مراودات اقتصادی، گفت: در راستای این طرح مراودات سیاسی و اقتصادی در استان‌های مرزی، ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی و سرمایه گذاری توسط شهرک‌های توسعه‌ای به صورت جدی دنبال می‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چقدر قشنگ با کلمات بازی میکنند شیطان بیچاره اسمش بد در رفته

  • ظلم پایدار نمی‌ماند

    اول درآمد مردم (منظور کارمند و کارگر و کسبه با انصاف) رو واقعی کنید بعد دنبال واقعی کردن قیمت خودرو و هزینه‌های سرسام آور خود باشید.

  • حمید

    دقیقا شیطان باید بیاد پیش اینا درس پس بده چطور به سلطان خودرو همین پارسال پراید پنج میلیونی فروختید همون موقع به ما مردم همون پرایدو ۵۰ میلیون فروختید

  • ناشناس

    کلا فقط وفقط ماشین ایرانی روبااین قیمتای کاذب مردم ساده وبیچاره خودمون میخرن که کارشون بزرگترین خیانته.وگرنه توی کدوم کشورمیان ۱۰۰ملیون بدن جای ارابه مرگ.ماشینی که هیچ امنیتی نداره.من نمیدونم شرکتای خودروساز چجور شبا سرروی بالش میزارن.

  • Reza

    خوبه دنبال افزایش قیمت نیستین که اینجور شده.
    اگه دنبالش بودین دیگه چی میشد؟؟؟
    با کاهش قیمت ارز و توافق با چین و روسیه قیمت‌ها میاد پایین نه خیلی ولی در کل کاهشی میشه

  • هه ژار

    این حقیر گه گدازی شاهد خودروهایی خارجی میشم که از شهرمون رد میشه واسه کشور عراق این خوردرها یا ژاپنین یه بعضیایشون آمریکایین ..مخصوصا جیپ آمریکایی رو میبنی حالت خوب میشه …به حسرت نگاشون میکنم میگم کاشکای یکشو داشتم ..بعدش با خودم فکر میکنم ای نفهم ما که با الموت له آمریکا کاری نداریم / پس تو روئیات بمون حرفی نزن ..پس میگم که خوبه محصولت سایپا وایران خودرو هست یکیشو میخرم ..ولی بازم به افکار م رجوع میکنم که احمق خان پول اینارم نداری.یه آهی از ته دل میکشم .حسرت به دل میشنم به امید یه روز که خوردرو ارزون بشه که ما طبقه سه ییها بتونیم یه پراید دست دو بخریم یه دوری تو شهر باش بزنیم چون بیرون از شه نمیشه ایمنی نداره .. یه امید اون روز اونم میدونم امیدی نیست ..ببخشید سرتون درد آوردم …مخلص همگی هستیم ..هه ژار..