کد مطلب: ۴۳۷۹۶۷

دوشنبه در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۲۶

دوشنبه در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز 98/12/26

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت نیم‌سکه به 3 میلیون و 60 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در اوایل معاملات روز دوشنبه در واکنش به اقدام دوباره بانک مرکزی آمریکا در کاهش اضطراری نرخ‌های بهره، جهش پیدا کرد اما فروش از سوی برخی از فعالان بازار باعث شد رشد قیمت این فلز ضعیف‌تر شود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۵۴۲ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای طلا در زمان گشایش معاملات حداکثر ۲.۸ درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۷ درصد افزایش، به ۱۵۴۳ دلار رسید.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر شرکت سی‌ام‌سی مارکتس" در این باره اظهار کرد: قیمت‌ها ابتدا تحت تاثیر اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی آمریکا افزایش پیدا کردند اما بازار بسیار مردد است و نظرات مختلفی وجود دارد. سرمایه‌گذاران اکنون همه چیز را به فروش می‌رسانند و به دنبال پول نقد هستند. وی در ادامه افزود: اقدام بانک مرکزی آمریکا برای طلا مثبت است اما ما در شرایط غیرعادی هستیم و تجربیات گذشته ممکن است در شرایط نوسان بالا و سردرگمی بازار صدق پیدا نکند.

بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داد و خرید اوراق قرضه را آغاز کرد تا به حمایت از اقتصاد جهانی در بحبوحه شیوع سریع ویروس کرونا کمک کند.

ارزش دلار از بالاترین حد خود در بیش از دو هفته گذشته نزول کرد و بازارهای سهام پس از اقدام سیاستگذاران آمریکایی که دومین کاهش غیرمنتظره نرخ‌های بهره در سال جاری بود، سقوط کردند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا کاهش پیدا کرد و حرکت به سوی رکورد پایین هفته گذشته را ازسرگرفت در حالی که ارزش ین به بالاترین حد دو هفته گذشته در برابر دلار رسید.

معمولا کاهش نرخ‌های بهره به نفع طلاست و هزینه نگهداری این فلز را کاهش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی نیوزیلند هم نرخ‌های بهره را کاهش داده و وزیران دارایی اتحادیه اروپا قصد دارند در خصوص یک واکنش اقتصادی هماهنگ توافق کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۹ درصد کاهش، به ۱۷۵۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۷۶۱ دلار ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۱۴ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 26 اسفند ساعت 19 با 844 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 15,647 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 15 هزار و 650 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 26 اسفند ساعت 19 با 644 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 17,350 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 17 هزار و 350 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 700 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 850 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 996 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 588 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 3 میلیون و 60 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 754 هزار تومان و 971 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالم داره بهم میخوره ازبس که هنه زندگیمون شبیه آسانسور شده همه چی دقیقه به دقیقه میره بالا یه کوچولو میاد پایین دوباره میره بالا.جایی داریم زندگی میکنیم که همش استرس فردا رو داریم خدایا این چه وضعشه….
    کشوری نیست که دیگه از ما عقب تر باشه

  • ناشناس

    بانک مرکزی واردکاربشه واقعا بیادسکه حراج کنه وبدست مردم برسونه تاتورم مهارشه

  • ناشناس

    تشکرفراوان ازسایت تجارت نیوز که هم دل مردم است

  • ایرانی

    چراوقتی طلای جهانی افت می کنه طلای ایران تبعیت نمی کنه؟