کد مطلب: ۵۸۳۲۵۷

بررسی روند بازار سهام در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه

دولت از بورس حمایت می‌کند؟ / فروش اوراق و سهام برای جبران کسری بودجه

دولت از بورس حمایت می‌کند؟ / فروش اوراق و سهام برای جبران کسری بودجه

دولت باید امسال ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام کسب درآمد کند. اما سیاست‌های انقباضی و تمایل دولت به انتشار اوراق مانع فروش سهام نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در هفته‌های گذشته تحت تاثیر اخبار منفی اقتصادی و سیاسی مرتبط با نرخ دلار و مذاکرات برجام روند منفی را داشت و در بیشتر روزها عمده‌ گروه‌های بورسی با افت قیمت همراه شدند. اما کدام عوامل در روند بازار سرمایه موثر است؟

محمد آرام بنیار کارشناس بازار سرمایه می‌گوید، در شش ماه ابتدایی امسال محدودیت‌های کرونا، آسیب به اقتصاد، قطعی‌های مکرر برق و اثرات آن بر صنایع پرمصرف برقی و علاوه بر همه این عوامل تغییر دولت در روند کلی بازار سرمایه تاثیر بسیار زیادی را گذاشت.

اما در شش ماه دوم سال جاری با اوج گرفتن روند واکسیناسیون و استقرار کامل دولت و مشخص شدن سیاست‌ها به نظر می‌رسد جو هیجانی هم در بورس کمتر شود.

این کارشناس بازار سهام معتقد است با افزایش قمیت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و افزایش قیمت نفت، تحرکات نمادهای کامودیتی محور و پالایشی بازار سهام هم تغییرات مهمی را می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد درآمد ریالی شرکت‌ها هم در نیمه دوم سال افزایش پیدا کند.

آرام بنیار می‌گوید طبق آمار منتشر شده دولت باید امسال ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد و حدود دو برابر این میزان یعنی تقریبا ۲۵۰ میلیارد تومان هم باید از محل فروش سهام کسب درآمد کند.

این کارشناس بازار در این باره توضیح داد: به نظر می‌رسد دولت در ابتدا و در وهله اول اقدام به فروش اوراق کند و زمانی که فروش اوراق به سقف خود رسید اقدام به فروش سهام کند که این اتفاق احتمالا در نیمه دوم پاییز بیافتد.

وی افزود: دولت قبل در فروش سهام چندان موفق عمل نکرد و حالا باید دولت جدید در این باره جبران کند تا کسری بودجه خود را تا حدی پوشش دهد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این گرونی دلار خیلی نمیتونه بنفع بورس باشه چون همه نگران تنش تشدید شونده ای هستند که این قمار خطرناک اتمی بدنبال خودش داره میاره.باید صبر کنیم تا خودشون بفهمند با کار جهادی و این شوخی های بیمزه، اقتصاد از گِل در نمیاد.

  • ناشناس

    خبرگزاری فارس
    افت دنباله‌دار قیمت‌ها در بازار خودرو/پیش بینی کاهش 40 درصدی نرخ‌ها
    پیگیری طرح ساماندهی خودرو و واردات خودرو در مجلس باعث افت قیمت‌ها در بازار خودرو شده و این کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. در این شرایط نمایندگان مجلس از کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت‌ها در بازار با اجرایی شدن مصوبه مجلس خبر می‌دهند

  • ناشناس

    شاخص بالا میره ارزش سهام ما کم میشه سهام منفی مشه ارزش سهام ما کم میشه الان خالی کردن جیب ملت به صورت کاملا حرفه ای انجام میشه سهامدار متوجه نمیشه چطور جیبش رو میزنن

    • کیم جونگ اون

      مطمئن باش پورتفوی بنجل شما هرگز رشد نخواهد کرد.

  • ناشناس

    هر که آمد بهر نان خود آمد ان سخنان قشنگ فقط واسه خواب کردن ما بود

    • ناشناس

      شما ساده این که هنوز فریب این بازیارو میخورین

  • حمید

    جبران ضرر پالایش به کجا رسید؟مگه قرار نبود سهام جایزه بدن؟بی حیایی هم حدی داره

  • ناشناس

    یک ساله سهام عدالت فروشی نداشته ،در زمستان دلار تا ۳۳ هزارتومان هم رفت ولی بورس تغییری نداشت و تو ضرر بود،بعد فروش سهام با کنترل کارگزاری ها انجام میشد نه پرتفوی شخصی،لطفا ساده نباشید

  • ناشناس

    دولت هم داور مسابقه است و هم یکی از بازیکنان تیم مقابل .در این مسابقه مطمئنا ما برنده نخواهیم بود.

  • ناشناس

    بورس با این مسولان فعلی ، خانه فساد است.

  • رضا

    ملت حقیقی بیایید همه با هم برویم واین دزد خونه را فردا دربش را گل بگیریم تا کی اینها به این ملت ساده دل رکب بزنند لعنت خدا به حقوقی بپیوند و سیتا

  • rrrrr

    ملت رو به خاک سیاه نشوندن حداقل زیان ها رو جبران کنید

    • کیم جونگ اون

      باشه