خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۴۵۶۲

آخرین اظهارات رئیس سازمان بورس پیش از شروع هفته

قالیباف درباره بورس شنبه چه گفته است؟

قالیباف درباره بورس شنبه چه گفته است؟

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس آخر هفته قبل پس از جلسه با برخی حقوقی‌های بازار سهام اظهارات قابل توجهی داشت. او دقیقا چه وعده‌ای را مطرح کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام هفته گذشته بار دیگر بازدهی منفی داشت؛ این بار پنج درصد. با این حال مروری بر آخرین سیگنال‌های بازار سهام حاکی از این است که برخی به بازگشت بازار در هفته جاری امیدوار هستند.

در همین حال شاید مهمترین سیگنال بازار روز شنبه 15 شهریور ماه، آخرین سخنان رئیس سازمان بورس درباره این بازار است.

روز پنجشنبه 13 شهریور ماه، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشستی که با حضور سهامداران عمده برگزار شد، در پاسخ به سوالی بر اینکه طبق گفته شما امروز جلسه با حضور حقوقی‌ها برگزار شد در حالی که باید قرارداد بازارگردانان توسط شرکت‌هایشان انجام شود، چرا این اتفاق رخ نداد؟ گفت: صندوق تثبیت یا همان حمایت بازار به عنوان صندوق توسعه در بازار حضور دارد و هم اکنون نقش نقد شوندگی خودش را ایفا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که سرمایه‌داران عمده از آنجایی که در بورس پذیرفته شده‌اند و هم جز سهام‌داران عمده ناشر هستند، این گروه از افراد باید به ناشران سهم بدهند به علت آنکه ناشران از خود سهمی ندارند.

او افزود: هر کدام از این حقوقی‌ها چندین شرکت در زیر مجموعه خود دارند به همین علت ما سعی کردیم با این گروه از افراد جلسه بگذاریم عمدتا جلسه‌‌هایی که بورس تهران یا سازمان بورس با خود ناشران برگزار می‌کند برای آن است که تا آنان بیایند و قرار داد‌های خود را با سبد گردانان تنظیم کنند.

رئیس بورس اوراق بهادار تهران گفت: تصمیماتی که ما در رابطه با بازارگردانان گرفته‌ایم، تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه از روز شنبه خواهند گذاشت و مبلغ نقدینگی باید به اندازه‌ای باشد که به سبدگردانان کمک کند.

او در پایان تصریح کرد: شرکت‌هایی که به تازگی به بازار بورس می‌آیند، صددرصد بحث بازارگردانی را با آن‌ها طی می‌کنیم تا بتوانند نقش اثرگذاری در بازار داشته باشند ما در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی داریم که این شرکت‌ها بنا به ابعاد شرکت‌های سهامی مشخص و اهمیت‌سنجی می‌شوند و به همان میزان در بازار مشارکت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • M.h

    یکی مثل من که سهم فاما و دسبحا و کماسه تو سبدم دارم هرسه تو ضرر منفی ۵۷ – هستم‌ ،تا کی تحمل؟

  • ناشناس

    پولاتون دست اینه خخخخ

  • ناشناس

    سهامدار بزدل حقش متضرر شدن بیخودی به گردن اینو اون نیاندازید توی بورس هیچ کسی به هیچ کس بدهکار نیست بیاد بگه اقا بفرما چون سود میکردی خودت خوردی ضررهاتم من میدم بورس جای عرضه و تقاضاست درمقابل این همه عرضه انتظار چیو دارید واقعا جای تعجب است ، صفویان بزدل صف فروش تشکیل میدن ، اونم ازنوع فروش سرخطی که واقعا ویرانگر است وصدرصد بازارو منفی میکنه وبعد دنبال مقصر میگردن باتجربها بیخودی نمیگن که درفروش عجله نکنید

  • مشاور

    دولت و سازمان وحقوقی ها وهمه وهمه از بورس حمایت میکنند بغیر از خود سهامداران و هرچه درتوان دارند هی عرضه می‌کنند ،باید به این آقایون عرض کنم وقتی این چنین با هیجان واسترس صف فروش میلیونی درست میکنید چرا دنبال مقصر میگردید همچنان که باهیجان می‌خریدند و هیچ کس جلودارش نبود الان هم با هیجان فروش سهام رو باکله زدین زمین و هنوزم ازفروختن عجله ای دست بردار نیستید خوهشا یا از صف فروش کنار بکشید یا تاهستید متضرر خواهید بود الکی دنبال مقصر نگردید ( به امید حمایت )

  • ناشناس

    پولمونو دادیم دست کی ؟هرچی فکر میکنم به ریس بورس نمیخوره

  • مردم ایران

    دمتون و دمت گرم خدایی خوب جب بری هستی و هستین

  • ناشناس

    صحبت های غالیباف تاثیر مثبت گذاشت. اگه بخوان میتونن بازار رو سریع مثبت کنن

  • بهزاد

    این بحث بازارگردانی رو چرا شش ماه قبل که دولت داشت دسته دسته مردم رو روانه ی بورس میکرد راه ننداختند ؟ الان که حقوقی ها سهام خودشون رو یه مدت ساپورت کردند و بعد از همون بالا آبشاری فروختند و پولهاش رو بالا کشیدند و هر سهمی به نصف قیمت رسیده تازه یاد بازارگردان افتادند که کنترل کنند مبادا قیمتها زیاد بالاتر بره. یعنی ملت زهی خیال باطل. عمرا بزارن قیمتها به سقف های قبلی برسه. مگر در سالهای آینده که از شدت تورم و هجوم نقدینگی چاره ای نباشه. هرچی دارید نقد کنید و نوسانگیری کنید که با نگهداری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

  • احسان

    من سرمایه گذار طلا هستم وضمن تقدیر و تشکر از آقای قالیباف درخواست دارم با همین دست فرمون برن جلو کارشون عالی هست

  • ناشناس

    آیا رییس بورس دکترای واقعی تورشته اقتصاد از یک دانشگاه معتبردارد وچندتا مقاله اقتصادی ارائه کرده است