خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۵۹۵۴

وعده حسن قالیباف اصل درباره بررسی یک مساله مهم بورس:

ورود رئیس بورس به ماجرای ‌رانت‌های میلیاردی عرضه اولیه

ورود رئیس بورس به ماجرای ‌رانت‌های میلیاردی عرضه اولیه

رئیس جدید سازمان بورس وعده داده که امروز شخصا موضوع رانت‌های میلیاردی در برخی از عرضه اولیه‌ها را بررسی می‌کند. این اقدام پس از واکنش‌های پی در پی سهامداران به فرصت خرید نمادهای عرضه اولیه توسط عده‌ای خاص بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جدید سازمان بورس وعده داده که امروز شخصا موضوع رانت‌های میلیاردی در برخی از عرضه اولیه‌ها را بررسی می‌کند. این اقدام پس از واکنش‌های پی در پی سهامداران به فرصت خرید نمادهای عرضه اولیه شده توسط عده‌ای خاص بوده است.

پیش از این رسانه‌های مختلف در گزارش‌هایی به رانت‌های در عرضه اولیه پرداخته بودند. از جمله تجارت‌نیوز مستنداتی از رانت در عرضه اولیه شگویا و اعتراض سهامداران را منتشر کرده بود.

مساله این است که فردای عرضه اولیه هرکدام از نمادها، برخی از رانت خرید این نمادها و موفقیت در صف‌های میلیونی بهره می‌برند.

در این مورد دنیای بورس گزارش داده بود: پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که کارگزاری یا برای خود و مدیران یا برای مشتریان خاص خود اقدام به ثبت چنین سفارش‌هایی می‌کنند. این رانت دقیقا از ایجاد دامنه محدود نوسان قیمتی ایجاد شده است در غیر این صورت دلیلی وجود ندارد که رانت برای ثبت سفارش در سقف قیمتی وجود داشته باشد و اگر روند آزاد قیمت وجود داشته باشد دیگر رانتی برای حضور در ابتدای صف یا همان معاملات سرخطی وجود نخواهد داشت.

اما در پی اعتراضات مکرر، شب گذشته رئیس سازمان بورس وعده داد که امروز شخصا این موضوع را رسیدگی خواهد کرد.

کانال تگرامی عرضه اولیه در این مورد نوشته است که حسن قالیباف اصل قول پیگیری و رسیدگی به این موضوع را داده و قرار است این موضوع را امروز رسیدگی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاملا مشخصه که نور چشمیا یک دقیقه قبل از سهام داران معمولی خرید میکنن چندین بار هم به کارگزاری گفتیم ولی مدعی شد که اینجور نیست.

  • محمد

    رانت در بازگشایی نمادها هم وجود دارد . زیرا فقط اعلام می کنند نماد فلان آماده بازگشایی است اما هیچ ساعت مشخصی برای آن اعلام نمی شود . ناگهان می بینی صد میلیون سفارش ثبت شد و تازه متوجه می شوی آغاز شده . به کارگزاری هم زنگ زدم میگه ما هم اطلاع از زمان شروع نداریم .

  • علی

    کارگزاری ها چیزی بنام station دارند که توسط انها برای مشتریان خاص خرید سرخطی می کنند

  • ناشناس

    درموردعرضه اولیه عدالت رعایت نمی‌شود…..

  • ناشناس

    برید سهم هایی که میخرید ببینید حقوقی های همه سهم ها چطور داره خالی میکنه بله داره گرون میفروشه که بعد از ریختن بورس ارزان بخره نصیحت ما به شما طمع نکنید.
    پر سود باشید و پایدار

    • ناشناس

      ببین این کار گزاری این کارو میکنه چون اونها یا برای خودشون میخرن یا برای مشتریان که میلیاردی پول داران هنگام عرضه اولیه به پایان می رسه فردا برای من و شما که پول کمتر داریم در حد ۱ الی …. میلیون به ما نمیدن

  • م

    سلام دقیقا من یک هفته پی در پی سهام عرضه اولیه و غیر از اون رو خریدم ولی بعد از ساعت کاری وجه من برگشت داده شد و سهام ثبت شده من منقضی شد به این میگن رانت خواری چون مردم عادی مثل من باید محروم بشیم به هر دلیل خواهشمندم پیگیری کنید کارگذاری مفید هستم و زیاد داره این اتفاق واسم میفته

  • حسین

    یک بنده خدایی می گفت 10 سال در بورس هستم هنوز یکبار هم نتوانسته ام از صفهای میلیونی خرید عرضه اولیه سفارش خرید موفق بگذارم

  • ناشناس

    اصلا کارگزاری این وسط چی میگه چرا معاملات آنلاین و بدون واسطه نیست باید عرضه اولیه ها فقط برای اشخاص حقیقی و و بمیزان مساوی باسد . وقتی کار گزاری وارد میشه این مشکلات به وجود میاد

  • ناشناس

    سلام اول خواهش میکنم از تجارت نیوز که نظرم رو ثبت کنه و دوم اگر شده برای رضای خدا به گوش اقای رییس برسونه ……..اقای رییس سلام اگرواقعا شما قصد این کار رو دارید و نمیخواهید ما رو سرکار بذارید خداوند در همه مراحل زندگی یار و محافظتون باشه ……اقای رییس چرا باید کارگزاریها و حقوقی هابتوانند ۳۰ ثانیه زودتر بتوانند ثبت سفارش کنند و دسترسی مستقیم به هسته معاملات داشته باشند که باعث بشه حجم زیادی زودتر از درخواست ما ثبت بشه و با مقدار محدود عرضه سهم دیگر به ما نرسد که خرید کنیم …البته این وضعیت نه فقط تو عرضه اولیه بلکه تو معامله های سهام هایی که سیگنال خرید هستن نیز اتفاق می افتد و حق ما ازبین میرود……لطفا کارگزاریها و حقوقی ها رو حداقل یک هفته بعد از عرضه اولیه ممنوع خرید کنید که نتوانند ثبت سفارش کنند….دوما این قانون ابطال معاملات بعد از پایان روز معاملات به علت رعایت نشدن عدالت زمانی عملا بی فایده و فقط برای ساکت کردن شکایات هست چون عملا هیچ تاثیری تو روند کاریشون نداشته و نهایتا فردا دوباره زودتر ثبت سفارش میکنند و عملا هیچ فقط فرصت خرید به ما نمیرسد

  • ناشناس

    سلام دوباره این دوست عزیز هم درست میگه حداقل باید کارگزاری ها یک هفته نتونند ثبت سفارش کنند و بعد از اون هم باید با رعایت عدالت و داشتن حقوق مساوی با ما سهام دارای حقیقی بتونند ثبت سفارش کنند نه اینکه اونا امکاناتی داشته باشند که مستقیم به هسته معاملات وصل باشند و ثبت سفارش کنند ولی ما با واسطه …اول باید درخواست ما تو کارگزاری ثبت بشه بعد از طریق اونا ارسال بشه پس عملا ما هیچ فقط نمیتونیم زودتر از اونا خرید کنیم