کد مطلب: ۵۸۱۵۹۹

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی:

سامانه املاک و اسکان دوباره راه‌اندازی شد / مهلت ثبت‌نام تمدید می‌شود؟

سامانه املاک و اسکان دوباره راه‌اندازی شد / مهلت ثبت‌نام تمدید می‌شود؟

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از فعالیت مجدد سامانه املاک و اسکان خبر داد و گفت: هدف اصلی این سامانه تهیه اطلاعات جامع در حوزه مسکن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده در گفتگو با رسانه ملی گفت: سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir با ویژگی‌ها و امکانات جدید از روز گذشته آماده ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی مالکان و مستاجران شده است.

وی گفت: این سامانه که به منظور جمع‌آوری اطلاعات مربوط به بخش مسکن راه‌اندازی شده بود در یک دوره‌ای با مشکلات فنی و در سال جاری درچند مرحله با اختلالاتی مواجه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قرار است در نسخه جدید بخش‌هایی اضافه شود و ثبت نام راحت‌تر خواهد شد و برابر قانون ۵۴ مالیاتی که پیش‌تر اعلام شده بود هموطنان تا آخر مهر ماه فرصت خواهند داشت تا ثبت نام انجام دهند.

محمود محمودزاده توضیح داد: از تغییرات جدید حذف آیکون‌های (علائم) اضافه بود تا ورود اطلاعات آسان‌تر شود و گزینه‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که خانوار‌ها می‌توانند موارد را تایید یا اصلاح کنند و زمان کمتری صرف می‌شود.

وی افزود: از هموطنان چه شهری و یا روستایی درخواست می‌شود هر چه زودتر به سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir مراجعه و ثبت نام کنند تا مشمول بر مالیات بر خانه‌های خالی نشوند و دولت تلاش می‌کند خانوار‌ها را مجاب به درج اطلاعات سکونتی کند.

محمودزاده تصریح کرد: از سوی دیگر قانون‌گذار تنبیهاتی مثل قطع شدن یارانه. صدور دسته چک، تعویض نکردن پلاک خودرو و ارائه نکردن انشعابات خانگی برای کسانی که ثبت نام نکنند در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی از طریق تقاطع اطلاعاتی در سامانه املاک و اسکان بنا داشت واحد‌های خالی از سکنه را شناسایی کند که ظاهرا به طور تمام و کمال به هدف خود نرسید افزود: نهایتا از ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ به خانوار‌ها اعم از مالک و مستاجر دو ماه مهلت داده شد تا نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود اقدام کنند.

معاون مسکن وساختمان وزیر راه وشهر سازی تصریح کرد: از آنجا که افراد زیادی برای ثبت نام باید به کافی‌نت مراجعه می‌کردندبا توجه به محدودیت‌های کرونا بخش قابل توجهی از جامعه اقدامی در این خصوص انجام دادند، و در نهایت وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت ثبت‌نام را تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید کند.

وی درباره آخرین مهلت ثبت‌نام که تا پایان مهرماه اعلام شده است، گفت: اگر نیاز شد ممکن است زمان را تمدید کنیم.

محمودزاده افزود: در چند روز آینده پیامک‌هایی برای خانوار‌ها ارسال و از آن‌ها دعوت می‌شود با مراجعه به سایت، اطلاعات موجود که از تضارب اطلاعات در سامانه‌های مختلف جمع‌بندی کرده‌ایم را ببینند. اگر نیاز به ویرایش دارد، ویراش می‌کنند و اگر درست بود تایید کنند.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: سامانه به گونه‌ای طراحی شده که هموطنان با ثبت کد ملی و کد پستی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و ثبت احوال و در این میان مالک و مستاجر به صورت جدا ثبت خواهد شد و اگر مستاجر کد رهگیری نداشته باشد از طریق مالک شناسایی خواهد شد.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خاطره فرار از مالیات صاحب خونه قرارداد شون دستی می نویسند که کد رهگیری نداشته باشند والا اونایی که درآمدشون کمتر بیشتر مالیات میدن مثل فیش حقوق گارکران که کسر مالیات دارند یا کارت تمدید برای تاکسی داران که هر سال مالیات میدن . تو مملکت ما همه چیز بر عکس

    • ساری

      صاحبخونه من سه ماهه التماسش میکنم حاضر به ثبت قرار داد با کد رهگیری نیست که بتوان وام ودیعه رو بگیرم

    • ناشناس

      بنده خدا برو بنگاه با یکی از بستگان ت تو هم یه قولنامه صوری درست کن,کد رهگیری هم بگو,بزنه بعد برو وام بگیر,…اینقدر ساده هستی

  • ناشناس

    چند صد هزار میلیارد تومان پروژه در کشور نیمه تمام رها شده چرا از اونا به عنوان سرمایه منجمد یاد نمی کنین!…تعداد زیادی مسکن مهر بدلیل نبودن امکانات خالیه که مقصر همین مسئولین هستند که خوب تصمیم نگرفتن….مگه میشه همه خونه ها پر باشه!…وظیفه مسئولینه که تورم رو کنترل کنن و ارزش پول ملی رو بالا نگه دارن،حالا که مردم بخاطر ناکارآمدی مسئولین خودشون سرمایه گذاری کردن باید باج بدن!…مگه کسب و کاری باقی مونده تا سرمایه گذاری کنیم!!..همه که توانایی و تخصص کار ندارن….اول فضای کسب و کار،بورس،سود بانکی متناسب با تورم رو درست کنید بعد از مردم توقع داشته باشین در ملک،أرز،سکه،طلا…سرمایه گذاری نکنن…مردم باید از شما شفافیت بخوان نه شما از مردم.

    • داوود

      احسنت
      درسته ما باید از مسوولین شفافیت بخواهیم

    • ناشناس

      آفرین…دقیقا” همین طوره

  • احمدی از رامهرمز

    سلام سیستم تون مشکل داره، بعد از وارد کردن کد سماوات، سیستم اعلام خطا می‌دهد و یک کد دو رقمی می‌دهد جهت پیگری، پیگری چه و کجا؟ نمیدونم، بررسی کنید.

  • سشی

    همچنان مشکل داره !!

  • علی

    فقط بخاطر مالیات گرفتن از مردم از مستاجر بدبخت یه مالیات بگیرند از صاحبخونه هم یجور این کار فقط به ضرر مردم هست اگر از صاحبخونه ها مالیات بگیرند اونها هم اجاره رو بالاتر می‌برند بعد هم منطقه ما شهر قدس هیچکی سند نداره همه قولنامه ای هستند چطوری کد رهگیری یگیرند افتادن به جون مردم به هر بهونه ای مالیات بگیرند

  • علی

    اونایی هم که مافیا هستند که دولت هیچ کاری نمیتونه باهاشون بکنه هزار واحد هزار واحد ساختن ….. دارند زندگیشونو می‌کنند اونوقت گیر دادند به مستاجر بدبخت میگن‌اگر آمار ندی ثبت نام نکنی مالیات ندی یارانتو قطع میکنیم میخواد ۴۵ هزار تومان یارانه بده بعد سر سال ۱۰ میلیون مالیات اجاره بگیره برو با جمعش کنید دیگه ….. در اوردین تهدید میکنه اگه ثبت نام نکنی …. آنقدر مردم دارند آنقدر سنم دارند که این بازی‌های شما توش یاسمن برید بابا ….

  • علی

    داداشی جون مادرت بزار مردم حرفاشون رو بزنند هی پاک نکن

  • سعید

    بخداشرایط رویک جوری برنامه ریزی کردین که بازم به پولدارامیرسه ماکه همه کاراشوکردیم نشدکه نشددیگم دنبالش نمیرم تاوقیکه تونستم کرایه میدم وقتی ام نتونستم وسایلموبارمیزنم میبرم جلوفرمانداری واستانداری چادرمیزنم هرکی هم هرچی دلش خاست بگه

    • مهدیه

      بخاطر اینکه یارانه رو قطع کنن اینجوری دارن آزار و اذیت میکنن من سرپرست خانوارم مستاجرم اونم خونه ای ک خودش قولنامه ست با دوتا بچه از کجا ثبت نام کنم صاحبخونه میگه سند نداره گناه ما چیه، اینا حالیشون نمیشه انگار یا شکم وامونده شون زیادی سیره

  • مهدیه

    همش بخاطر چندرغاز یارانه ست میخوان ندن نمیدونن چجوری حذفش کنن بهونه میارن ، ماهایی که مستاجر خونه هایی هستیم ک صاحبخونه سند نداره تو حاشیه شهره چجوری ثبت نام کنیم ک تایید بشه وقتی خونش قولنامه ای هستش و ثبت نشده، میگن هزینه سند زیاده،، یارانه رو قطع کنین خودتون رو راحت کنین اینقدر هم مردمو اذیت نکنین، خونه های سنددار هم ک تو حاشیه نیستن خداتومن اجارشه، شماها شکمتون سیره نمیدونین چه کار کنین ،، میدونم چاپ نمیکنی ولی کامنت کردم بخونین و بدونین مردم خ.ر نیستن

  • ایرانی اصیل

    سلام به همه مستاجران و مالکان محترم . عواقب چنین قوانینی ، اول گریبان خود دولت را میگیرد چون بایستی بار مسئولیت این قوانین را بعدا متحمل شود .
    عاقبت بد دوم این قانون اینست که به علت مجبور کردن مالکان جهت اعلام و افشای سرمایه خود ، سرمایه گذاری در بخش مسکن کاهش شدید پیدا خواهد کرد و بعلت کاهش شدید ساخت مسکن توسط بخش خصوصی و کمبود مسکن ، نرخ اجاره بها بشدت بالا خواهد رفت و مردم ضعیف و حتی قشر کارمند بطور کلی حاشیه نشین خواهند شد . دولت هم که قدرت ساختمان سازی ندارد فقط میخواهد با سرمایه بخش خصوصی به نوائی برسد . پس نتیجه صد در صد این قانون بیچاره کردن قشر متوسط بپائین خواهد بود و نتیجه دیگرش هم فرار سرمایه از ایران خواهد بود مثل فرار نخبه ها و ……….. ??????