کد مطلب: ۵۳۷۴۵۲

آمریکا ادعای سی‌ان‌ان در مورد آزادسازی دارایی‌های ایران را رد کرد

آمریکا ادعای سی‌ان‌ان در مورد آزادسازی دارایی‌های ایران را رد کرد

وزارت خارجه آمریکا صبح جمعه ادعای شبکه سی‌ان‌ان در مورد بررسی واشنگتن برای آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را رد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پیام توییتری نوشت: گزارش ارائه شده مبنی بر اینکه ما در حال ارزیابی آزادسازی وجوه ایران به عنوان یک حرکت یک‌جانبه برای تهران هستیم درست نیست، ما آن را قبل از انتشار روشن کردیم.

پرایس افزود: همانطور که گفتیم، هر حرکت اساسی توسط ایالات متحده باید بخشی از فرایندی باشد که در آن هر دو طرف اقدام می‌کنند.

شبکه سی‌ان‌ان، بامداد جمعه گزارش داد که دولت بایدن در حال ارزیابی آزاد کردن یک میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران است که می‌توان از آن برای کمک‌های بشردوستانه استفاده کرد.

سی‌ان‌ان به نقل از منبع آگاه گزارش داد، مشخص نیست که آیا آزادسازی وجوه ایران به صورت یک‌جانبه اتفاق می‌افتد یا نه، اما می‌تواند به عنوان یک حسن نیت مفید برای تهران در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، وجوه به صورت نقدی ارائه نمی‌شود، بلکه به یک کانال سوئیسی، معروف به «توافق‌نامه تجارت بشردوستانه سوئیس» اختصاص داده می‌شود که سال گذشته ایجاد شد تا اجازه دهد از این طریق کمک‌های بشردوستانه مانند غذا و دارو بدون نقض تحریم‌های ایالات متحده به ایران ارسال شود.

توماس کانتریمن، که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور امنیت و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای فعالیت می‌کرد گفت: اگر این اقدام بتواند موجب حسن نیت متقابل طرف ایرانی شود، به طور بالقوه گام خوبی به جلو است.

یکی از اعضای دموکرات کنگره به طور جداگانه تایید کرد که تیم مذاکره‌کننده ایالات متحده اخیرا با کارمندان کنگره در مورد کمک‌های بشردوستانه و چگونگی عملکرد آن از جمله نحوه آزادسازی داریی‌های مسدود شده و قرار دادن در کانال سوئیس، مشورت کرده است.

یک مقام آمریکایی اذعان کرد که این طرح مورد بررسی قرار گرفته است، اما گفت که هدف اصلی در حال حاضر در میان مذاکره‌کنندگان آمریکایی بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.