کد مطلب: ۳۴۳۹۷۹

رشد اقتصادی انگلیس کاهش یافت

رشد اقتصادی انگلیس کاهش یافت

رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه منتهی به ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسید. رشد تولیدات انگلیس در این مدت نیز برابر ۰.۳ درصد عنوان شده است.

رشد تولیدات ماهانه انگلیس در ماه نوامبر در پایین‌ترین سطح خود از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه منتهی به ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسید. رشد تولیدات انگلیس در این مدت نیز برابر ۰.۳ درصد عنوان شده است که ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه اکتبر و ۱.۵ درصد کمتر از رقم مشابه سال قبل است که از ماه اوت ۲۰۱۳ بی‌سابقه است.

نگرانی‌ها از وضعیت اقتصاد جهانی ، جنگ تجاری بین چین و آمریکا و کاهش تولیدات صنعتی آلمان و فرانسه از جمله دلایل مهم کاهش رشد اقتصادی انگلیس عنوان شده است. فیلیپ شاو، کارشناس اقتصادی موسسه «اینوستک» گفت: بخش بزرگی از کاهش تولیدات صنعتی مربوط به بخش خودروسازی است که دیگر کشورهای اروپایی نیز با آن دست به گریبان هستند. وی افزود: البته نگرانی‌ها از وضعیت انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا نیز در کاهش رشد اقتصادی موثر بوده است.

قرار است انگلیس بیست و نهم مارس امسال اتحادیه اروپا را ترک کند. با این حال مجلس انگلیس این هفته در خصوص لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بریگزیت رای‌گیری خواهد کرد و به دلیل نزدیک بودن آرای موافقان و مخالفان، هنوز مشخص نیست نتیجه این رای‌گیری چه خواهد شد.

رشد اقتصاد انگلیس در دوازده ماه منتهی به نوامبر ۲۰۱۸ معادل ۱.۳ درصد عنوان شده است. بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ رشد سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ را ۰.۲ درصد برآورد کرده است. از زمان تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، این کشور یکی از پایین‌ترین نرخ‌های رشد را در بین هفت کشور صنعتی جهان داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.