کد مطلب: ۳۶۵۲۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گرانی ۲۵۰ تومانی دلار پس از وعده ارزانی !

گرانی 250 تومانی دلار پس از وعده ارزانی !

رییس کل بانک مرکزی در روز 11 اسفند ماه سال گذشته وعده ارزانی دلار داد، اما این ارز پس از گذشت 40 روز از سخنان وی حدود دو درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا پس از وعده ارزان شدن دلار توسط رییس کل بانک مرکزی، این وعده محقق شد؟

طبق نرخ‌های منتشر شده از سوی شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز در هفته ابتدایی اسفند ماه سال قبل شیب افزایش قیمت دلار تند شد و تا حدود 13 هزار و 500 تومان پیش رفت.

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در 11 اسفند ماه وعده ارزانی دلار داد. تا سه روز پس از این سخنان دلار به کانال 12 هزار تومان افت قیمت داشت، اما این کاهش قیمت دوامی نداشت و به روند افزایشی خود در کانال 13 هزار تومان بازگشت.

نرخ دلار از روز 15 اسفند ماه تا روز آخر اسفند بین نرخ‌های 12 هزار و 800 تومان تا 13 هزار و 150 تومان نوسان داشت.

اما بر اساس گزارش «موج» از قیمت دلار روز 29 اسفند ماه سال 1397 در بازار آزاد، این ارز در روز آخر روی نرخ 13 هزار و 250 تومان بسته شده است.

نرخ دلار در اولین هفته سال جدید روی نرخ‌های اسفند ماه سال گذشته نوسان داشت؛ اما در هفته دوم وارد فاز افزایشی شد و در آخرین روز تعطیلات نوروزی یعنی روز جمعه 16 فروردین ماه (طبق گزارش از بازار آزاد) تا 13 هزار و 450 تومان افزایش یافت.

اما روند افزایشی قیمت دلار با آغاز هفته سوم فروردین ماه آغاز شد و قیمت دلار در بازار آزاد تا بیش از 14 هزار تومان پیش رفت. افزایش قیمت در هفته جاری فقط مختص به بازار ارز نبود و بازار طلا نیز تحت تاثیر قرار گرفت؛ تا جایی که قیمت سکه به بیش از پنج میلیون تومان رسید.

دلار در روز سالگرد ارز 4200 تومانی (20 فروردین ماه) با نرخ حدود 14 هزار و 500 تومان معامله شد.

این ارز در معاملات دیروز تا ساعت 14 و 30 دقیقه روی نرخ ۱۳ هزار و 750 تومان به فروش رسید.

قیمت دلار طی 40 روز پس از وعده ارزانی همتی، بیش از 250 تومان (حدود دو درصد) افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمّد

    حرف‌هایی می‌زنید! دلار ارتباط مستقیم به افزایش نقدینگی و فروش نفت داره، حالا ریسک سیاسی رو هم بهش اضافه کنید، تحریم سپاه مگه کم چیزیه.