کد مطلب: ۴۳۸۰۱۶

رشد یک دلاری قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه

رشد یک دلاری قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه

تحت تاثیر افزایش خرید از سوی معامله‎‌گران به‌دلیل افتِ قیمت، در ساعات ابتدایی معاملات روز سه‌شنبه، بهای نفت حدود یک دلار افزایش یافت.

به‌دنبال افزایش ِ خرید از سوی معامله‌گران در پی افتِ قیمت، در ساعات ابتدایی معاملات روز سه‌شنبه بهای نفت حدود یک دلار افزایش یافت. با این حال، بی‌ثباتی همچنان در بازار حاکم است و تقاضا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌شدت آسیب دیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت امروز با 1.5 درصد افزایش به‌ 30.51 دلار رسید و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 3.2 درصد رشد به‌ازای 29.62 دلار معامله شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد، کشور آمریکا از قیمت‌های پایین بهره برده و ذخایر نفت استراتژیک خود را پُر خواهد کرد. این واکنش ترامپ پس از آن انجام شد که شاخص داوجونز در وال‌استریت بیش از 9.9 درصد افت کرد.

دیگر شرکت‌ها و کشورها نیز در نظر دارند اقدامات مشابهی مانند رئیس‌جمهور آمریکا انجام دهند.

علاوه بر تشدید نگرانی‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، جنگ نفتی عربستان در واکنش به مخالفتِ روسیه برای تمدید توافق هم به افت قیمت نفت دامن زده است.

اوایل ماه مارس عربستان اعلام کرد، این کشور با نفت 30 دلاری مشکلی ندارد و از ماه آپریل، تولید خود را به روزانه 10 تا 12 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

این کشور همچنین، تخفیف‌های قابل توجهی را برای مشتریانش در اروپا، آفریقا و آمریکا در نظر گرفته است.

برخی کشورها از جمله ایالت متحده آمریکا، کانادا و برخی کشورها در اروپا و آسیا در حال انجام اقدامات بی‌سابقه‌ای برای مهار ویروسی هستند که به‌شدت تقاضا برای نفت خام و محصولات تصفیه‌شده از جمله بنزین و سوخت جت را کاهش داده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، 174 هزار و 660 نفر در 86 کشور جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از هفت هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.