خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۹۴۶۴

رشد ۱.۸ درصدی قیمت نفت در هفته اول نوامبر / افزایش امیدها به پایان جنگ تجاری و نوسانات بازارها

رشد 1.8 درصدی قیمت نفت در هفته اول نوامبر / افزایش امیدها به پایان جنگ تجاری و نوسانات بازارها

افزایش امیدها به امضای توافق تجاری میان چین و آمریکا از یک‌سو و احتمال تمدید توافق کاهش تولید از سوی اوپک موجب شد قیمت نفت در هفته‌ ابتدایی نوامبر با رشد 1.8 درصدی مواجه شود.

پس از آنکه وزیر بازرگانی چین خبر از پایان جنگ تجاری و توافق دو کشور بر سر حذف تدریجی تعرفه‌ها داد، بار دیگر بازارها دچار نوسان شدند؛ تا جایی که دلار به بالاترین سطح سه هفته گذشته رسید و تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله ین ژاپن و طلا کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت نیز تحت تاثیر برخی عوامل افزایش یافت. در آخرین روز از معاملات هفتگی -جمعه- هر بشکه نفت برنت با قیمت 62.51 دلار معامله شد.

نمودار زیر روند قیمت نفت را در هفته ابتدایی ماه نوامبر نشان می‌دهد:

قیمت نفت

رشد 1.8 درصدی قیمت نفت در هفته ابتدایی نوامبر

پایین‌ترین قیمت نفت مربوط به روز چهارشنبه می‌شود. از مهم‌ترین دلایل افت قیمت نفت در این روز، گزارش‌های منتشرشده از سوی اداره اطلاعات آمریکا مبنی بر افزایش ذخایر این کشور بود.

آخرین گزارش‌ها از اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد، در هفته منتهی به اول نوامبر ذخایر نفتی ایالات متحده 7.9 میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی رشد 1.5 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی را در این کشور کرده بودند.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به 61.67 دلار رسید.

با این حال افزایش خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری 18 ماهه بازار نفت را هم بی‌بهره نگذاشت و نفت برنت در هفته گذشته میلادی با رشد 1.8 درصدی مواجه شد.

روز گذشته اما دونالد ترامپ، در جمع خبرنگاران اعلام کرد تصمیمی برای کاهش تعرفه بر کالاهای چینی ندارد و حذف تدریجی تعرفه‌ها اخباری نادرست است.

تردیدها از چگونگی و زمان امضای توافق نهایی در حالی ادامه دارد که مناقشات اقتصادی طی 18 ماه گذشته به‌شدت بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. اگر روند توافق تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان با شکست مواجه شود، تقاضا برای نفت کاهش می‌یابد و در نهایت قیمت طلای سیاه به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.