کد مطلب: ۵۷۰۰۸۷

استاندار ویژه برای دو استان / رضایی به خوزستان می‌رود؟

استاندار ویژه برای دو استان / رضایی به خوزستان می‌رود؟

می‌گویند قرار است رئیس‌جمهور برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان استاندار ویژه تعیین کند. در این میان محسن رضایی احتمالا به خوزستان می‌رود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیستان و بلوچستان در پیک پنجم کرونا، بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داد و خوزستان نیز با انواع و اقسام مشکلات زیست‌محیطی ازجمله خشکی هورالعظیم و بحران آب مواجه شد.

تعیین استاندار ویژه، وعده‌ای بود که رئیسی در میانه اعتراضات به بحران آب در استان خوزستان به مردم داد. او در نشست ویژه بررسی مسائل خوزستان، از توجهش به استان‌های دارای شرایط خاص گفت و تاکید کرد که در این استان‌ها از «مدیر عالی» بهره خواهد گرفت.

رئیسی با اشاره به رفع محرومیت در استان‌های خوزستان و سیستان‌وبلوچستان از انتخاب استانداران ویژه با «اختیارات ویژه» خبر داد تا «بتوانند به صورت نوبه‌ای مسائل استان را در زمان‌های کوتاه با حضور در هیئت دولت مطرح و پیگیری کنند.»

چه کسی شانس بیشتری برای استانداری خوزستان دارد؟

در این بین نام برخی از سیاسیون نیز از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و شنیده‌ها حاکی از آن است که سه گزینه بیش از سایرین، شانس تصدی استانداری ویژه خوزستان را دارند.

این سه گزینه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هستند.

از این سه نفر، رستم قاسمی با توجه به احتمال حضورش در وزارت نفت، شانس کمتری از دو گزینه دیگر خواهد داشت. برخلاف قاسمی، رضایی و شمخانی اصالتا خوزستانی هستند و در جنگ تحمیلی از فرماندهان ارشد نظامی بوده‌اند. از این دو، روی کاغذ، شانس محسن رضایی بیش از علی شمخانی است.

رضایی جدا از نزدیکی‌اش به دولت رئیسی از منظر سیاسی و برخلاف شمخانی که چهره‌ای کاملا نظامی است، دارای سابقه مدیریتی کلان نیز بوده و در حوزه اقتصاد که امروزه پاشنه‌آشیل کشور است، تخصص دارد.

به نظر می‌رسد مشکلات خوزستان بخشی از دغدغه‌های ذهنی رضایی نیز باشد. او پس از اعتراضات اخیر، به خوزستان سفر کرد و پس از بررسی مشکلات، در جلسه بررسیِ مشکلات خوزستان با حضور رئیس‌جمهور منتخب شرکت کرد و گزارشی از سفر به مناطق بحرانی استان ارائه کرد.

آن‌طور که محسن رضایی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشته، در این جلسه از رضایی خواسته شده تا «در اولین جلسه، راهکار‌های اساسی برای حل مشکلات خوزستان را بررسی» و به رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد کند.

وضعیت سیستان بلوچستان نیز توجه ویژه می‌طلبد

سیدابراهیم رئیسی در کنار استان خوزستان که از تعیین استاندار ویژه برای آن سخن گفت، از استان سیستان‌وبلوچستان نیز نام برد.

اگرچه در رسانه‌ها با توجه به وضعیت ملتهب خوزستان تنها تعیین استاندار ویژه برای این استان مورد توجه قرار گرفت، اما اشاره رئیس‌جمهور منتخب به اینکه «رفع محرومیت در استان‌هایی مانند خوزستان، سیستان‌وبلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود» نشان از آن داشت که در کنار خوزستان برای سیستان‌وبلوچستان نیز دولت سیزدهم، استاندار ویژه درنظر خواهد گرفت.

اما هنوز مشخص نیست چه کسی بر مسند استانداری ویژه این استان خواهد نشست و جالب است که گمانه زنی هم در این باره صورت نمی‌گیرد. با این همه باید دید آیا تعیین استاندار ویژه می‌تواند مشکلات این دو استان محروم را بر طرف سازد؟

منبع: آفتاب یزد

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام.اگر جناب رضایی سکانداری استانداری خوزستان را بپذیرد برای پیشرفت استان گزینه ای قابل قبول از سوی مردم و دولت ، زیرا ایشان هم تخصص کافی دارد و هم از توان خوبی در نظام برخور دارد است. لذا جناب رضایی نیز به دلیل اصالت خوزستانی با روحیات مردم این استان به خوبی آشناست و این پتانسیل برای پیشرفت استان خوزستان تاثیر گذار خواهد بود .

    • نوروزی

      به نظر من ۴نفر آشناس یکی هستند حتی متن قریب‌الوقوع یکی است لطفا ما را چه فرص کردید

  • ناشناس

    با سلام. جناب رضایی بهترین گزینه برای استانداری خوزستان خواهد بود اگر سکانداری استانداری خوزستان را بپذیرد با پتانسیل بالایی به میدان خواهد آمد این دلاور مر خوزستانی که با مشکلات و روحیه مردم استان خوزستان آشناست.

  • ناشناس

    باسلام . جناب رضایی بهترین گزینه برای استانداری خوزستان خواهد بود اگر سکانداری استانداری خوزستان را بپذیرد با پتانسیل بالایی به میدان خواهد آمد این دلاور مر خوزستانی که با مشکلات و روحیه مردم استان خوزستان آشناست. این خبر برای مردم خوزستان خوشحا ل کننده خواهد بود.

    • ناشناس

      به نظرام شما وآقای اکبری یک نفری

  • اکبری

    باسلام . جناب رضایی بهترین گزینه برای استانداری خوزستان خواهد بود اگر سکانداری استانداری خوزستان را بپذیرد با پتانسیل بالایی به میدان خواهد آمد این دلاور مر خوزستانی که با مشکلات و روحیه مردم استان خوزستان آشناست. این خبر برای مردم خوزستان خوشحا ل کننده خواهد بود.

    • محسن رضایی

      بالا من محسن رضایی هستم شایعه است

    • ناشناس

      آن موقع میشود شریعتی دوم وشمام دستیار آن خواهی بود

  • ناشناس

    ولله یه بار توتلوزیون ازش پرسیدن که تو خیانت به جوونای مردم توجنگ وکشته شدنشون دست داشتی اشک تمساح میریخت ومیگفت نه من این کارونکردم من برا جوونا گریه میکردم دیگه خوب واز بد نمیشه تشخیص داد

  • ناشناس

    همون که بهتر این سه نفر نیان شمخانی خیانت کار خائن ،،رضایی هم بدتر ،،قاسمی سر جای خودش باشه سنگینتر هست

  • حمزه

    این سه گزینه اوضاع خوزستان را بدتر می کنند همون بهتر که نیایند رضایی اگه کار بلد بود توی جنگ جونای کشور را به خاک و خون نمی کشید

  • داود

    حتمن محسن جان میخواهد با هزارتومانیش بیاد.این آقا نه قوانین جنگ چیزی حالیش بود و نه از اقتصاد.

  • ناشناس

    من رضایی تآییدمیکنم چون سابقه درخشان درجنگ وبامدیریت کلان دارندوبرای ایشان هم خوب است چون بیَشتر مردم ازفعالیت ایشان خبرندارن وآنشاالله در انتخابات آیندبرنده شود

  • ناشناس

    کار بی منت خوب است